Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har oversikt over hvor mange ganger SO har blitt stengt de siste par årene?

 

I mine øyne fortjener den ikke livets rett da reglene blir brutt om og om igjen. Det virker ikke som om det hjelper å moderere den.

 

Er i tillegg overrasket over at et par brukere der inne får lov til å herje fritt uten noen form for reaksjon fra moderatorene.

Lenke til kommentar

Det utrolige er at den har blitt stengt 2 ganger på kort tid nå og ser jo ut som om de som er grunnen til at den blir stengt får bare en liten advarsel eller ingenting. Jeg synes jo at hvis det er slik at man må stenge en tråd for å få orden på den burde de som lager kvalme der hives ut noen uker av forumet.

Lenke til kommentar
Det utrolige er at den har blitt stengt 2 ganger på kort tid nå og ser jo ut som om de som er grunnen til at den blir stengt får bare en liten advarsel eller ingenting. Jeg synes jo at hvis det er slik at man må stenge en tråd for å få orden på den burde de som lager kvalme der hives ut noen uker av forumet.

8963795[/snapback]

 

Vi deler ut advarsler og utestengelser i tråd med våre interne føringer. Når det er sagt så er det mange som har endt sin forumkarriere i SO opp gjennom tidene. Desverre.

 

Når vi stenger en tråd midlertidig så er det for å få tid til å rydde uten at det blir postet videre overtramp. Dette er spesielt tilfellet i SO, siden den tråden har forumets desidert høyeste aktivitetsnivå og det kan komme dusinvis med nye innlegg i den tiden man bruker på å rydde opp.

 

I tråder med mindre aktivitet så er det som oftest ikke nødvendig å stenge midlertidig. Men det forekommer til tider og er ikke noe som er "forbeholdt" SO :)

Lenke til kommentar
I mine øyne fortjener den ikke livets rett da reglene blir brutt om og om igjen. Det virker ikke som om det hjelper å moderere den.

8961109[/snapback]

En tråd har ikke livets rett fordi enkelte brukere begår regelbrudd i tråden? Det hørtes ut som en fin form for kollektiv avstraffelse. L4r5, som har flest innlegg i SO, har aldri fått warn. Jeg har også en tom advarselslogg, og er med 3080 innlegg i SO den niende mest aktive posteren i tråden. Hvorfor skal vi, og alle de andre som oppfører seg, bli straffet fordi noen andre går over grensene?

 

Brukere som bryter 'loven' får sin straff i SO også. Om de velger å fortsette så blir det ferie - dette fungerer på samme måte som i resten av forumet. Personlig synes jeg innlegg av typen "hehe, ja :p" I tråder som skal være seriøse rundt et bestemt tema, er mye mer irriterende enn et innlegg i SO som like gjerne ikke kunne vært postet.

 

Ærlig talt har jeg problemer med å forstå det som for meg fremstår som smålighet blant de fleste som er for stengning. Tiamins innlegg litt over her viser dette ganske klart. SO er åpen for alle, det er ingen som må" slippes inn", og om du ikke vet hvem Eplefe og Idaene er hypp på for tiden, er det fullt mulig å delta og diskutere enkelte småtemaer som stadig dukker opp allikevel. Jeg tror egentlig ikke det har dukket opp noen gode argumenter for stengning i hele denne tråden.

Lenke til kommentar

Nja, tror nå ikke Larsp prinsippielt er for stenging når "pøblene" styrer. Om da ikke han har endret mening det siste året.

 

Bøllene styrer Diskusjon.no

 

Prinsippielt så ser jeg heller at vi får vekk de kriminelle fremfor å stenge hele parken de holder til i.

 

Tilbakemeldinger fra brukere og moderatorer tyder på at vi må bruke tøffere midler der. Så da får vi vurdere det.

Lenke til kommentar

Poenget er at det per dags dato herjer unntakstilstand i SO hvor 9 av10 brukere bryter reglene for posting her på forumet. Jeg er ingen fan av å stenge tråder, men i dette tilfellet så mener jeg det er den eneste muligheten, såfremt ikke moderatorene kvesser ljåen og kvitter seg med alt ugresset.

Lenke til kommentar

Vel om det er tilfellet så er det vi som ikke gjør en god nok jobb og da får vi skjerpe oss slik at det ikke går ut over de lovlydige brukerne.

 

SO er en stor tråd, den har større aktivitet enn det flere av våre hele kategorier har. Så det krever sine resurser og det er et velkjent faktum at enkelte som har moderert der blir utsatt for svertekampanjer og det som værre er. Så da mister enkelte naturligvis lysten til å moderere i den delen av forumet. Det går jo grenser for hvor mye noen som jobber dugnad finner seg i. :)

 

Så vi får se hva vi får til. Temaet er i hvert fall ofte oppe internt og det er flere foreslåtte løsninger, blant annet det å stenge SO.

 

For meg vil det være en falitterklæring. Jeg liker ikke ugress og ser helst at vi holder plenen så ren og fin som mulig.

Lenke til kommentar

Spør du meg ville en drømmesituasjon være å utestenge noen brukere fra SO. Jeg vet det aldri kommer til å skje, men jeg føler for å lufte mine ønsker likevel. Dette er personer som fører side opp og side ned med ting kun rettet mot én eller to personer. Helt dagligdagse MSN-samtaler. I tillegg poster noen kun for å poste, helt uinteressant for noen andre enn personen selv. Slitsomt å se annenhvert innlegg i tråden fra samme person når det er noe gøy å lese innimellom.

Endret av smilefjes
Lenke til kommentar
Poenget er at det per dags dato herjer unntakstilstand i SO hvor 9 av10 brukere bryter reglene for posting her på forumet. Jeg er ingen fan av å stenge tråder, men i dette tilfellet så mener jeg det er den eneste muligheten, såfremt ikke moderatorene kvesser ljåen og kvitter seg med alt ugresset.

8964099[/snapback]

 

Vi jobber med saken, men du må forstå at det er mye arbeid involvert. Det regner jeg også med at du gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes ikke det er nødvendig å stenge hele tråden, da den har vist seg å fungere fint som et samlingssted for OT-delen av forumet, i tillegg til at noen fine ideer om sosiale sammenkomster har fått sitt utspring der. Men jeg føler at det må bli slått hardere ned på "MSN-mentaliteten" som råder der, med enorme mengder poster av typen "hei" og "hadet" og mange interne diskusjoner som bare noen få personer aner hva dreier seg om.

 

Red.: Ja, jeg har vel kanskje noen svin på skogen selv.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...