Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Problemet kommer når en tråd får lov til å opperere utenfor/på kanten av regelverket de andre trådene blir tvunget til å benytte. Og når tråden blir "tatt over" av enkelt grupper som mer eller mindre presser ut nye deltakere som ønsker å være med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet kommer når en tråd får lov til å opperere utenfor/på kanten av regelverket de andre trådene blir tvunget til å benytte. Og når tråden blir "tatt over" av enkelt grupper som mer eller mindre presser ut nye deltakere som ønsker å være med.

9141433[/snapback]

Helt enig.. SO ble til slutt bare ett sted man spammet. Hadde bare SO hatt en "mening" slik som Webcafeen og Den frie kafeen så hadde jeg stemt for å holde den oppe.

Lenke til kommentar
Det fikser man ved å befinne seg på en server som benytter nickserv eller en annen slags tjeneste som lar en reservere nick.

9144312[/snapback]

Jepp, derfor jeg flytta hele greia fra EFnet til irchighway.

 

Btw, fy faen. Jeg kan ikke tro at folk enda joiner kanalen på EFnet, BAH.

 

 

Helt enig.. SO ble til slutt bare ett sted man spammet. Hadde bare SO hatt en "mening" slik som Webcafeen og Den frie kafeen så hadde jeg stemt for å holde den oppe.

9142395[/snapback]

Jeg har da sett spam der også.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

IRC suger. Poenget med SO er at der kommer det en del folk som ikke er totalt sosialt ødelagte. På IRC finnes ikke EQ.

 

 

Uansett. Jeg er ganske imponert over at SO ikke er åpnet igjen. Jeg hadde forventa at den lå åpen til jeg kom hjem.

Samma det.

Jeg er hjemme. Hva gjør folk i dag da?

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har sett fungerer jo denne SO-kanalen på irchighway-serveren helt fint som et nytt SO. Trenger vi egentlig en ny tråd dere kan ha SO-prat i når dere like så godt kan ta det i denne irc-kanalen som er blitt opprettet?

9163190[/snapback]

 

Kall meg vanskelig, men jeg er ikke interessert i å installere irc eller sette meg inn i hvordan det funker. Derfor trenger jeg en slik tråd.

Lenke til kommentar

Da kaller jeg deg vanskelig. :) Nei, du har forsåvidt et poeng, men det er ikke så vanskelig å bruke irc sm mange tror. Derimot tror jeg at en chatte-funksjon tilbudt av diskusjon.no hadde fungert bra! Hvis diskusjon-no hadde satt opp en chattekanal av et slag, som er direkte bundet opp mot brukernavnene hadde man lett kunne brukt denne. Småprat og generelt prat hører ikke hjemme i et forumgrensesnitt. Det hører hjemme i et instant messaging-grensesnit.

Lenke til kommentar
Da kaller jeg deg vanskelig. :) Nei, du har forsåvidt et poeng, men det er ikke så vanskelig å bruke irc sm mange tror. Derimot tror jeg at en chatte-funksjon tilbudt av diskusjon.no hadde fungert bra! Hvis diskusjon-no hadde satt opp en chattekanal av et slag, som er direkte bundet opp mot brukernavnene hadde man lett kunne brukt denne. Småprat og generelt prat hører ikke hjemme i et forumgrensesnitt. Det hører hjemme i et instant messaging-grensesnit.

9163232[/snapback]

En web-applikasjon som kjørte irc på en offisiell diskusjon.no irc-server hadde vært knall. Der kunne man kjøre via web-interface eller velge å koble opp med f.eks. mirc selv. Du burde seff måtte bruke nick og passord fra databasen til forumet

 

edit: håper dere skjønner hva jeg mener. Tåler lite øl i dag merker jeg :wee:

 

edit2: Skriveleif... jeg skylder på ølen

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Det var vel et sånn ca svar jeg var ute etter Snorre. Hvis vi kan få noe slikt, så er iallfall jeg veldig fornøyd. Jeg skjønner at dere vil stenge ute snikksnakket som ofte har forekommet i SO, men jeg vil ikke anstrenge meg så altfor mye for å kunne dele uinteressant informasjon med andre. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...