Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis dette er et brukerstyrt forum så skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke får delta mer aktivt i prosessen!

 

Det er ingen som har nektet deg å komme med forslag :)

 

Poenget er at vi anser våre moderatorer som resursbrukere med stor innsikt i sine respektive områder. Angående det sosiale så har vi en håndfull moderatorer som har mye erfaring og de bes derfor om innspill. Andre moderatorer (og administratorer) står fritt til å komme med sine synspunkt, om de ønsker det. For administratorer er det en effektiv prosess å kunne ha noen brukere å kontakte. Eksempelvis vil vi med saker angående musikk ta kontakt med Cun, siden han har stor kunnskap og erfaring med den delen av forumet, i politikk vil vi ta kontakt med TWFA osv. Dette for å sikre fortgang og ikke en uthaling av prosessen som gjør at brukerne må klare seg i flere måneder uten et sosialt tilbud.

 

Jeg vil heller se skisser eller resultater enn å høre at moderatorene har fått en solid verktøykasse som jeg ikke kan tolke på en skikkelig måte.

Når avgjørelser som gangner forumbrukerne på denne måten så brude brukerne bli mer aktivt involvert i tingene enn det denne avstemningen fører til.

9136390[/snapback]

 

Brukerne har full mulighet til å komme med innspill. Eksempelvis gjennom denne tråden, eller andre her under "tilbakemeldinger". Vi får med oss de argumentene som fremmes. Gjør også oppmerksom på at moderatorene er brukere de også og de er håndplukket av en grunn.

Lenke til kommentar

Dotten: Klart vi får komme med innspill, men hvis vi ikke får vite konkret hva dere planlegger kan vi ikke komme med forslag for å bedre det. "Verktøyskasse" aner jeg ikke hva er, så hvis du har litt mer spesifikk info, så hadde det vært fint. Vi vil delta i en dialog hvor begge parter kommer med sine idéer, ikke bare at vi foreslår noe og dere leser det. Vi vil vite hva dere tenker, hva dere har kommet frem til så langt, osv.

Lenke til kommentar

"Verktøyskasse" er å gi muligheten til å ta i bruk det man måtte føle er nødvendig. Det vil si at om moderatorteamet mener det behøves fem nye moderatorer, så får de det. Om de mener det trengs strengere håndheving av regler der i forhold til normen, så får de det (og motsatt). Det er rett og slett for å få fortgang i prosessen og unngå at vi må gå frem og tilbake i styret for å få godkjent det ene og andre. Det gjør det lettere å planlegge og utarbeide et forslag uten frykt for at vi sier eksempelvis "fint forslag, men nei vi utnevner ikke flere moderatorer". På denne måten kan vi presentere en løsning for styret til slutt uten mye frem og tilbake. Det er ineffektivt nok som det er, det er på tide vi utnytter de resursene som brukermoderatorene er slik at vi kan få litt fortgang i ting.

 

Det får også være opp til teamet å avgjøre hva man offentligjør av interne tanker. Greit nok om de lanserer 40 alternativer for forumets brukere, men det vil på den andre siden fort forsinke prosessen i lang tid. Som sagt, dette får moderatorteamet selv avgjøre. Det er ikke unormalt at vi ber brukere om innspill, det er bare til å kikke rundt i tilbakemeldingskategorien.

 

Forumstyret har full tillit når det gjelder kompetansen til teamet og at de evner å komme opp med gode løsninger. Vi har også tillit til at de tar inn over seg tilbakemeldinger fra brukere.

Lenke til kommentar

Ja, rapporterte akkurat for litt siden en med et fint bilde. Skulle tro de skjønte at det ikke var veien å gå for å få tilbake SO.

Men kanskje like greit å vente med å fikse alternativ til SO til man fikk banned alle idiotene, selv om de bare lager ny konto.

Lenke til kommentar
Kan si såpass at moderatorene har fått seg en solid "verktøyskasse". De vil nok komme opp med noen flotte ideer. De får selv avgjøre om, og i hvilken grad, de vil involvere brukere.

 

Det er kommet mange gode og konstruktive tilbakemeldinger som nok vil være til god hjelp i prosessen.

9135635[/snapback]

kommer det til å være noe tilsvarende SO, bare under et annet navn, eller vet dere ikke i det hele tatt?

 

edit:

Ja, rapporterte akkurat for litt siden en med et fint bilde.

Samme her. Var på sex og samliv tror jeg. Folk utnytter gjestefunksjonen til den store gullmedalje.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Er et per nyopprettede brukere også ser det ut som.

Og ser ikke ut som at noen med makt til å temp slå guest funksjonen av er online (om det i heletatt går å gjøre enkelt).

 

Vil tro det ikke er med på å få andre forum brukere til å støtte ny SO, men idioter finnes det jo overalt, vet kanskje ikke bedre.

Lenke til kommentar
Og hvorfor skal dette gå utover alle? Det er ikke rettferdig.

9137706[/snapback]

Enig i den. De får heller spore ned personen som driver på og banne han.

9137714[/snapback]

 

Når de bruker proxies for å komme seg frem er det lite mods/admins kan gjøre.

 

For min del er det fint. Er det folk som vanker i SO er det bare desto større grunn til å holde forumets offisielle søppelfylling stengt, og er det folk som er imot SO, bidrar de til å minske sjansene for at tråden åpnes. Win/win indeed.

 

Jeg har ingen anelse hvorfor de postet i mitt navn i går, dog.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

"forumets offisielle søppelfylling "

 

Kan tenke meg det var grunnen til at de ikke liker deg :p

 

Evt trengte de ikke noen grunn, de viser jo at de ikke er direkte smarte, om de da ikke ønsker noe SO tilbud igjen da, i såfall gjør de en god jobb.

 

Tanken bak hva de gjør er kanskje å vise at det er bedre å få all spam og offtopic i en SO tråd, og ikke i resten av forumet.

Det var akkurat dette så mange sa tidligere i denne tråden, men ble jo ikke noe økning i spam osv før nå.

 

Så er sikkert bare en skuffet SO tilhenger som har sniffet på en ølkork og bestemt seg for å ta saken i egne hender.

Lenke til kommentar

Tanken bak hva de gjør er kanskje å vise at det er bedre å få all spam og offtopic i en SO tråd, og ikke i resten av forumet.

9137768[/snapback]

 

Nå var vel ikke akkurat hovedtemaet i SO "Goatse og andre shock sites".

 

Og SO samler ikke all spam og off topic i én tråd.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...