Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Det blir jo litt feil å henvise brukerne til en tjeneste som ikke har noe med www.diskusjon.no i heletatt da.

9095010[/snapback]

Ja, og vil ikke dere på diskusjon.no beholde de brukerne? Gjengen fra SO, vil vel kanskje slutte å vanke her når det blir slik?

 

Ikke veit jeg, det er bare en tanke.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare si at det å logge inn på diskusjon.no ikke var det jeg først tenkte på, når jeg fikk nettilgang igjenn... Så etter at SO ble stengt, regner jeg vel med at jeg blir sittende mindre på forumet.

 

Jeg foreslår at en av adminsa på forumet oppretter en IRC kanal (eller noe lignende) som de som vil snakke litt mer åpent, og ikke så mye etter topic i en tråd. På den måten beholder vel kanskje forumet medlemmene sine, samtidig som jeg tror at spam mengden generelt på forumet vil synke, og ot pratet i andre tråder vil minskes. Nå er vel kanskje egentlig ikke IRC tingen, noe som hadde fungert mye bedre hadde vært en slags "chatte" funksjon, som hver enkelt bruker kunne velge å skru på. Som bare fungerte som en pop-up eller noe lignende. Da kunne de som ville snakket OT, tatt det i "forum chaten" mens de som ville diskutert i en seriøs diskusjon, kunne brukt forumet på vanlig måte. På denne måten ville det ikke vært noen tråd som plaget de negative forumbrukerene, det ville bare vært en mulighet i kontrollpanelet for å skru på chatte funksjonen :) Jeg går ut i fra at dette ville vært mye jobb å få til, men jeg tror det er noe som kunne fungert over lengre tid, da man nesten kunne blitt med i chatten, på samme måte som ved å gå inn i en hvilken som helst annen tråd, ingen brukere trengte å laste ned noen tredjeparts programvare, og brukerene ville hatt de samme nickene som de ellers har på forumet.

 

Håper dette er noe som blir tatt opp til vurdering. :)

Lenke til kommentar
/server irc.efnet.com

/nick mrbjoern

/Join #Sisteordet

 

There you go.

9100361[/snapback]

Den er ikke aktiv. Den som er aktiv er:

 

#SO

irc.irchighway.net

 

EDIT: HW burde slenge opp pjirc, eller en som du logger inn med brukernavn og passord på. Tenkte på noe som gikk i browseren.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
/server irc.efnet.com

/nick mrbjoern

/Join #Sisteordet

 

There you go.

9100361[/snapback]

Vet ikke helt om du forsto hva jeg mente (mulig det ble litt rotete) Men det jeg skulle fram til var blant annet at det ville vært en fordel om brukeren(e) ikke var avhengig av tredjeparts software. (IRC klient) :)

Lenke til kommentar
Loeve sets +m.

 

Loeve kicks x, x, x, x, x.

Loeve sets +b x

 

Det er langt lettere å moderere en IRC-kanal, det skal jeg si meg enig i.

9105394[/snapback]

 

Ja det er en løsning, har vært og er mod på div kanaler med mye folk, det kan såklart bli stress til tider, men om man har folk som er vant til å styre med det, og har klare regler for hva som er lov og ikke, er det normalt ikke noe problem. De som MÅ oppføre seg som idioter lærer fort at de går på hue ut døra om de ikke respekterer reglene.

Lenke til kommentar

En irc-kanal må overvåkes 24/7, og kommer med andre ord til å være svært ressurskrevende. Dessuten blir det ikke det samme med irc som med en forumtråd. Dessuten blir ikke diskusjon.no det same heller. (hint :p)

 

edit: 24/7

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
En irc-kanal må overvåkes 24/7, og kommer med andre ord til å være svært ressurskrevende. Dessuten blir det ikke det samme med irc som med en forumtråd. Dessuten blir ikke diskusjon.no det same heller. (hint :p)

 

edit: 24/7

9106019[/snapback]

Vel, det er jo akkurat det samme som en forumtråd, og som loeve sa, spammer noen muter du alle sammen, og gir voice til de som ikke spammer. Og kicker de som spammer, hvis kanalen er muta så kan ikke folk som joiner spamme uten at de får voice :) Så egentlig er det mye lettere å moderere en irc kanal enn en forumtråd, men så kommer det jo ann på om folk orker det, da.

EDIT: og du kan ordne bot også..

 

SO-irckanalen er kjedelig. Null action der.

9111766[/snapback]

Det har vært intil 7 personer der samtidig, jeg så du joina når ingen var der :p

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Typisk!  :hrm:

9113003[/snapback]

Var ingen der når jeg var der heller. Har sikkert noe med tidspunktet på døgnet å gjøre.

 

Jeg er sikker ja. Var i går kveld siden jeg ikke fikk sove. Jeg er der nå da. Men det er jo bare dere som er der.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...