Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Steng hele tråden for min del. Det er de samme folkene som henger der uansett, og det er til liten eller ingen nytte for forumet. Da får de heller utveksle MSN-adresser og ta en gruppesamtale der. Mye greiere.

9088016[/snapback]

Så det å ha et sosial del på forumet har intet for seg? Hvor mange vennskap har ikke blitt dannet via SO der folk har møttes IRL pga den tråden der folk kan være sosial? Det har faktisk blitt kjærestepar som har kommet ihopen via SO så det at den har intet for seg må du nesten begrunne litt mer en som så :) Endret av b-real
Lenke til kommentar

T-Solberg & Darkness du tenker på?

 

Det jeg mente å si er jeg for min del ikke har noe bruk for den delen av forumet. Jeg synes vel egentlig at alle underforumene som er her er litt for mye jeg, med bil, hus, hage, helse etc. på et forum. Jeg er vel litt gammeldags, og ønsker ting tilbake slik de var på den tiden jeg og du registrerte oss her.

 

Det kan vel ha mye med den aktive medlemsmassen å gjøre når jeg tenker etter.

 

Det er selvsagt positivt at man skaffer seg venner o.l. på forumet, men det er vel i utgangspunktet ikke det vi har forumet for. Slik jeg ser det er det jo support/diskusjon om datarelaterte ting.

 

Jeg forstår egentlig at argumentene mine ikke holder mål, så jeg trekker meg rolig tilbake. Hvis forumet skulle vært etter min smak hadde vi kun hatt hardware og gamer-delen på forumet, og tilnærmet ingen av de andre.

Lenke til kommentar
T-Solberg & Darkness du tenker på?

 

Det jeg mente å si er jeg for min del ikke har noe bruk for den delen av forumet. Jeg synes vel egentlig at alle underforumene som er her er litt for mye jeg, med bil, hus, hage, helse etc. på et forum. Jeg er vel litt gammeldags, og ønsker ting tilbake slik de var på den tiden jeg og du registrerte oss her.

 

Det kan vel ha mye med den aktive medlemsmassen å gjøre når jeg tenker etter.

 

Det er selvsagt positivt at man skaffer seg venner o.l. på forumet, men det er vel i utgangspunktet ikke det vi har forumet for. Slik jeg ser det er det jo support/diskusjon om datarelaterte ting.

 

Jeg forstår egentlig at argumentene mine ikke holder mål, så jeg trekker meg rolig tilbake. Hvis forumet skulle vært etter min smak hadde vi kun hatt hardware og gamer-delen på forumet, og tilnærmet ingen av de andre.

9088071[/snapback]

 

Det var nok ikke de jeg tenkte på, men de er et eksempel på at den sosiale delen av forumet og det å ha en sosial del har noe for seg.

Og jeg skjønner deg..jeg skjønner deg ufattelig godt, jeg savner også den tiden man registrerte seg og da hw.no virkelig var kremen av entusiaster innenfor hardware og gamer.no men nå er det...vel..det har blitt folkelig rett og slett og skal dette stedet være en plass som skal være attraktiv for folk flest så må en (dessverre ;)) inkludere kategorier og ting som kanskje ikke alle er like opptatt av.

Lenke til kommentar
Men, hvorfor skal SO få lov til å leve når den har blitt stengt flere titalls ganger? Terskelen for å stenge tråder ellers på forumet er jo myyye lavere.

 

Tråden stenges midlertidig når det er mye å rydde opp i. Dette er vanlig praksis over hele forumet.

 

Grunnen til at det skjer oftere i SO er at tråden er så stor at den ville kommet inn på topp fem om man skulle sammenligne den med forumets kategorier. Det er vel kun to-tre som vil komme over av samtlige kategorier altså.

 

Så med tanke på størrelsen er det ikke rart den stenges oftere enn andre tråder. Det er større oppgave å holde orden på SO enn det er for eksempel å holde orden på Sex og Samliv, ser man på antall innlegg og visninger siden SO6 ble opprettet. :)

 

Nå er det nok mange som sitter og klikker F5 i hytt og gevær, samt at innlegg der er mer av kvantitet fremfor kvalitet, men det endrer ikke den enorme oppgaven det er å få moderert giganten.

 

Bare til informasjon, så man kan få litt perspektiv på hvor stor tråden faktisk er.

Lenke til kommentar

Nja, jeg har nå opplevd midlertidig stenging i PRS 10-15 ganger i uken. Men det er ikke tvil om at SO6 har en form og en slags "kultur" som gjør at overtramp fortere forekommer. Spesielt personangrep, siden tråden er av sosial art. Og skal man først slette noen poster så er man nesten nødt til å stenge slik at det ikke kommer nye overtramp når de gamle fjernes. Dette er ikke et problem i mindre aktive tråder som filmtråden og Såpeboksen. Der kommer det ikke flere innlegg i minuttet og midlertidig stenging er ikke nødvendig. :)

 

Utfordringen med SO er at så mange er ignorante overfor moderering. Det har slitt ut moderatorteamet og det brukes store resurser. Kanskje vi rett og slett også har vært for snill og latt urokråker slippe for lett unna. Men å moderere i SO er vel også tøffere enn noe annet på forumet.

 

Det er synd vi har måtte gå til dette steget, det fleste som er aktive i tråden er brukere uten advarsler og det er en kjerne av brukere og en ukultur som gjør at vi nå setter foten ned og foretar en skikkelig evaluering for hva vi skal gjøre i fremtiden. Vi kommer i hvert fall ikke til å forhaste oss nevneverdig. :)

Lenke til kommentar

Slik blir det så lenge Mange av brukerne fortsetter med spamen sin..

 

Nja, jeg har nå opplevd midlertidig stenging i PRS 10-15 ganger i uken. Men det er ikke tvil om at SO6 har en form og en slags "kultur" som gjør at overtramp fortere forekommer. Spesielt personangrep, siden tråden er av sosial art. Og skal man først slette noen poster så er man nesten nødt til å stenge slik at det ikke kommer nye overtramp når de gamle fjernes. Dette er ikke et problem i mindre aktive tråder som filmtråden og Såpeboksen. Der kommer det ikke flere innlegg i minuttet og midlertidig stenging er ikke nødvendig. :)

 

Utfordringen med SO er at så mange er ignorante overfor moderering. Det har slitt ut moderatorteamet og det brukes store resurser. Kanskje vi rett og slett også har vært for snill og latt urokråker slippe for lett unna. Men å moderere i SO er vel også tøffere enn noe annet på forumet.

 

Det er synd vi har måtte gå til dette steget, det fleste som er aktive i tråden er brukere uten advarsler og det er en kjerne av brukere og en ukultur som gjør at vi nå setter foten ned og foretar en skikkelig evaluering for hva vi skal gjøre i fremtiden. Vi kommer i hvert fall ikke til å forhaste oss nevneverdig. :)

9088800[/snapback]

 

Hvis faktumet er at SO sliter ut den gjennomsnittelige moderator betyr det også at vi trenger et par til.

 

Jeg synes at Moderatorene har gjort en veldig god jobb med å moderere SO så langt.

 

Det er synd at en liten gruppe brukere Ødelegger for resten av folkene i SO som holder seg ganske godt innenfor Retningslinjene

 

Har du fått en forumferie til torsdag Dotten? (:p)

Lenke til kommentar
Nå er det nok mange som sitter og klikker F5 i hytt og gevær, samt at innlegg der er mer av kvantitet fremfor kvalitet, men det endrer ikke den enorme oppgaven det er å få moderert giganten.

 

Bare til informasjon, så man kan få litt perspektiv på hvor stor tråden faktisk er.

9088618[/snapback]

Tjener dere noe på at vi oppdaterer ofte? :)

Endret av Aalton
Lenke til kommentar
Det er synd vi har måtte gå til dette steget, det fleste som er aktive i tråden er brukere uten advarsler og det er en kjerne av brukere og en ukultur som gjør at vi nå setter foten ned og foretar en skikkelig evaluering for hva vi skal gjøre i fremtiden. Vi kommer i hvert fall ikke til å forhaste oss nevneverdig. :)

9088800[/snapback]

Det er det samme argumentet som toppbrukerne der kommer med, men da har de sluppet altfor lett unna tidligere... de brukerne, har som jeg har postet her tidligere, så mange innlegg lagt i papirkurven fra stort sett kun den tråden vil jeg tro at det er et mirakel at de ikke har fått advarsler. Mange balanserer på grensen. ;)

Lenke til kommentar

Hvis folk vil være sosiale og bare snakke om "alt mulig", kan de ikke joine irc kanalen til hw.no da? Om folk ikke vil legge inn et irc program, og mener at de må få tilgang via jobb osv, kan jo diskusjon.no legge til en irc java klient via forumet, som logger deg på riktig server/kanal med forum nick, fungerer på div andre forum.

Lenke til kommentar
Hvis folk vil være sosiale og bare snakke om "alt mulig", kan de ikke joine irc kanalen til hw.no da?

9091547[/snapback]

Ja, for der er aktiviteten stor...Hva med en #SO@EFNet? :p

 

edit@lain: Da oppfordrer jeg alle til å joine #SO@EFNet. Kommer til å bli gøy.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Hvis folk vil være sosiale og bare snakke om "alt mulig", kan de ikke joine irc kanalen til hw.no da?

9091547[/snapback]

Ja, for der er aktiviteten stor...Hva med en #SO@EFNet? :p

9091631[/snapback]

 

Poenget er vel at aktiviteten hadde blitt stor, i allefall større. Men er gjerne vanskelig å få igang, om ikke nok folk joiner og skaper liv.

Lenke til kommentar
Var ikke særlig liv der.

9093101[/snapback]

Don't leave, it will be.

 

Man burde kunne "omdirigere" folk til en irc-kanal dersom man skulle finne på og stenge siste ordet. Eller på en annen måte sørge for å skape en møteplass som var forumets "egen".

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...