Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?

Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

• Ja
      324
    • Nei
      323

Anbefalte innlegg

Så de som desperat må bruke en slik tråd, kan heller starte sitt eget forum uten regler. For jeg synes ikke det hører hjemme her lengre.

9082365[/snapback]

Ka-ching.

9085333[/snapback]

det som er kjedlig med det er at det ikke er samme bruker massen som dette og rekrutringen ikke er med samme nivå som her , vi som har vært her lenge er konfortabel med dette forumet .

jeg er registrert på mange fora , men det er ingen som har samme brukermasse og rekrutering av nye medlemer som dette , for folk kommer hit for andre ting , og blir pga det sosiale , klart mange blir pga alle de fornuftige diskusjonene , men de som er her mest er de som henger i ot baren , og mange av disse står for mange gode inlegg andre plasser og, men mens man venter på svar fra de andre foraene , eller på spm og svare på , ja da trenger man og kunne prate litt bull .

tenk hvist det hadde vært like aktivt andre plasser som i ot baren *?? ., er ikke mange plasser man kan poste noe klokken 3 på natte og ha 10 svar inne 5 minutter , i enkelte deler her får man ikke 10 svar i det hele tatt på en spm .

og jeg vil si at det sosiale ved et forume er grunnen til at mange blir værende , jeg hadde ikke blitt værende hvist det ikke var for so3 og so 4 , etter det er det bare en ren vane og komme hit , og jeg stikker innom so i ny og ne , og selv om det er mange nye ansikter der og bare noen få ut av de gamle ( eller ingen ) fra mine gamle dager der , er det for det meste som og komme hjem .

nei la so leve , jeg mener at det gangner forumet mere en det skalder det .

klart forumet er mye større nå en det var før , og mye mere og lese og diskutere enn det var før , men det er fortsatt kjekt og ha en plass og prat litt om ingenting og alt , kal det spam og urelevant med forumet , men alle fora trenger en chatte tråd , og det er vell ikke fritt for andre chatte plasser her heller , disse har jo litt mere spesifikke evner , og andre kliker som henger der. ( og skal so stenger så hvorfår ikke disse chatte trådene , da poenget med disse er lite relevant for andre en de som bruker disse trådene .

kan nevne små prat om wow , filmprat tråden og sikkert flere som jeg ikke husker .

huff dette ble langt og ufattlig rotete og sikkert fult av skrive feil , men jeg tror at jeg har fått framm poenget mitt med at so bør leve , rett og slett for vi trenger det sosiale her på forumet , jeg tro ikke at forumet kommer til og slutte og vekse , eller bli mindre uten , men det taper litt sjarm og sosialt aspekt .

og skal so stenges kan vi legge ned hele ot baren og flette den sammen med andre , da i det siste har disse kategoriene bare blitt likere og likere , og stengingen av so vil jeg si er kroken på døra når det gjelder skille og forskellen i seriøsiteten på disse kategoriene.

SÅNN nå gir eg meg .. hehe et av mine lengste inlegge ever her på forumet .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tok meg et par år før jeg fant ut at det var noe som het Søppel (gamle OT-Baren). =]

Dette forumet startet ut som et hardware-forum, men nå har det vokst seg stort og ombefatter en rekke emner. Problemet er i mine øyne at kvantitet ikke nødvendigvis er det samme som kvalitet.

Etterhvert som flere unge brukere har registrert seg så har kvaliteten på postene falt. Det er ingenting galt med å være ung og uskyldsren (det har vi alle vært), men jeg føler at det er nettopp tråder som SO som tiltrekker seg og bringer disse småtrollene ut i resten av forumet.

Jeg ser ikke nytteverdien i en tråd som blir stengt på daglig basis fordi brukerne der inne ikke greier å forholde seg til reglene. Det er ingen andre tråder i forumet som får lov til å leve om reglene blir brutt over en lengre periode. Jeg skjønner ikke hvorfor SO skal være fredet for de alminnelige forumreglene.

Lenke til kommentar
Det tok meg et par år før jeg fant ut at det var noe som het Søppel (gamle OT-Baren). =]

Dette forumet startet ut som et hardware-forum, men nå har det vokst seg stort og ombefatter en rekke emner. Problemet er i mine øyne at kvantitet ikke nødvendigvis er det samme som kvalitet.

Etterhvert som flere unge brukere har registrert seg så har kvaliteten på postene falt. Det er ingenting galt med å være ung og uskyldsren (det har vi alle vært), men jeg føler at det er nettopp tråder som SO som tiltrekker seg og bringer disse småtrollene ut i resten av forumet.

Jeg ser ikke nytteverdien i en tråd som blir stengt på daglig basis fordi brukerne der inne ikke greier å forholde seg til reglene. Det er ingen andre tråder i forumet som får lov til å leve om reglene blir brutt over en lengre periode. Jeg skjønner ikke hvorfor SO skal være fredet for de alminnelige forumreglene.

9085792[/snapback]

tråden skal da for all del ikke være fredet for alminnelige regler . det at noen lager kvalme og bråk er leit , og disse burde da selfølglig straffes for dette , men jeg kan jo skjønne at det er vanskelig og luke ut disse når ingen rapporterer der inne , og for en mod som ikke henger i tråden må det være utrolig kjedlig og følge med der , og henger du der som mod er det kanske vansklig og være objektiv .

dilemma dette , det er jeg og klar over , og jeg håper at det kan komme en god løsnig for at so skal kunne leve videre .

EDIT: mener da at du var aktiv tidligere en 05 i søppel da ........

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting: Ville en drastisk økning i rapporteringene gjøre det lettere for moderatorene å holde styr på SO, eller ville det kun føre til mer arbeid?

9086591[/snapback]

Det ville blitt mye lettere for moderatorene faktisk :)

Lenke til kommentar
Hehe, det er nok ikke så lett du :)

9086746[/snapback]

Men, men hva?! Her løser jeg hele problemet deres, også gidder dere ikke å følge den glimrende løsningen. :p Om det er noe som kreves av innsats på brukersiden, tror jeg dere blir overrasket over hvor mange som er villig til å legge ned en innsats. Og bare for å ha slengt inne en ny idé, i on-topicens og kreativitetens ånd: Hva med "brukervakt", et system der brukere har ansvar for å rapportere i SO etter en vaktliste. Det høres unektelig litt søkt ut, men det burde ikke være noe problem å få dekket tråden 08:00 - 04:00 i hvert fall. (Det er tross alt hjemmet til forumets håpløse søvnville tilfeller.)
Lenke til kommentar
Men, men hva?! Her løser jeg hele problemet deres, også gidder dere ikke å følge den glimrende løsningen. :p Om det er noe som kreves av innsats på brukersiden, tror jeg dere blir overrasket over hvor mange som er villig til å legge ned en innsats. Og bare for å ha slengt inne en ny idé, i on-topicens og kreativitetens ånd: Hva med "brukervakt", et system der brukere har ansvar for å rapportere i SO etter en vaktliste.

9086810[/snapback]

Eneste problemet er at de som er aktive i SO, er med på "spøken" hele gjengen :p

Lenke til kommentar

Den dagen forumet behøver å bekymre seg over for lite plass på server'ne sine kan de stenge SO. Før det syns jeg det blir helt idiotisk å stenge en tråd bare pga. det som evt. skjer i den. Folk kan holde seg ute, eller inne i den som de vil. Så får moderatorer etc. holde den i sjakk som før, og grinunger kan holde seg unna.

Er vel ingen overhengende fare for at det blir noe 4chan-tilstander der inne.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting: Ville en drastisk økning i rapporteringene gjøre det lettere for moderatorene å holde styr på SO, eller ville det kun føre til mer arbeid?

9086591[/snapback]

...og det er noe man har bedt brukeren av den threaden gjøre i mange mange mange år nå men det skjer ikke og det er perhaps hvorfor dere nå sitter uten SO.

Lenke til kommentar

9086591[/snapback]

Uten tvil mye lettere (sålenge det er halveis fornuftige rapporteringer da), mangelen på rapporterting er noe av det som gjør det vansklig å holde styr på ting nå.

AtW

Lenke til kommentar

Men, hvorfor skal SO få lov til å leve når den har blitt stengt flere titalls ganger? Terskelen for å stenge tråder ellers på forumet er jo myyye lavere.

Det er like før jeg klager saken inn for Karita Bekkemellem. Da blir nok Dotten henrykt.

Lenke til kommentar

Ikke godt å si... virker som hele SO-greiene er ønsket her siden de tar det opp og ikke bare setter ned foten og setter en stopper for den.

For et år siden så ble vel folk kastet ut av hele forumet en stund pga. spam, den cybersex'en som har foregått der litt i det siste er vel ikke akkurat noe bedre, men den ble det helt sikkert ikke en advarsel for en gang. B-real orker sikkert ikke det mer, og det skjønner jeg godt, og når folk ikke sladrer på hverandre så blir de 5 sidene med regn spam bare lagt tilbake uten at noen ser på dem engang pga. det er så vannvittig mye som skrives der hele tiden.

Nei, hva med at LarsP eller noe slikt hadde fått mod-status i SO så kunne han ordnet opp med fellesferie og slikt. :ph34r:

Lenke til kommentar

Haha, nei. Advarselsloggen min er lengre enn Bergensbanen. Dessuten blir det som å lempe kampesteiner i glasshus.

Å sende meg inn i en slik tråd med rettigheter utenom det vanlige ville uansett som å skyte rype med kanon.

Trenger du flere dårlige ordtak/analogier? Please, jeg kjeder meg her. :-\

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Men, hvorfor skal SO få lov til å leve når den har blitt stengt flere titalls ganger? Terskelen for å stenge tråder ellers på forumet er jo myyye lavere.

Det er like før jeg klager saken inn for Karita Bekkemellem. Da blir nok Dotten henrykt.

9087643[/snapback]

Fordi et stor antall av brukerene på dette forumet ønsker seg en slik plass.

At du ikke ønsker at denne plassen skal få leve er en annen diskusjon (;)) men det er forsatt en stor del av dette forumet som ønsker seg å benytte seg av en slik funksjon og da er det bare galt å kutte de tilbudet og heller prøve å finne en løsning som kan fungere.

B-real orker sikkert ikke det mer, og det skjønner jeg godt, og når folk ikke sladrer på hverandre så blir de 5 sidene med regn spam bare lagt tilbake uten at noen ser på dem engang pga. det er så vannvittig mye som skrives der hele tiden.

9087787[/snapback]

Damn right. Jeg har vært SO sin vaktbikkje nå i nesten...hmm...siden jeg fikk moderator-rettigheter så og si og jeg gidder ikke å være barnepasser når omfanget blir så gigantisk som det har blitt.
Lenke til kommentar

Vel, jeg er litt uenig i akkurat det utsagnet. For meg virker det som om det er et begrenset utvalg brukere som benytter seg av tråden. De 20 brukerne som dominerer statistikken står faktisk for ~47% av alle postene i SO (~73000 av totalt ~155000 poster).

På forumet er det 134752 registrerte brukere. Dermed utgjør SOs topp 20 postere, som igjen står for nesten 50% av innleggene i SO, 0,00015% av forumets totale brukermasse.

There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics ;)

Lenke til kommentar
Vel, jeg er litt uenig i akkurat det utsagnet. For meg virker det som om det er et begrenset utvalg brukere som benytter seg av tråden. De 20 brukerne som dominerer statistikken står faktisk for ~47% av alle postene i SO (~73000 av totalt ~155000 poster).

På forumet er det 134752 registrerte brukere. Dermed utgjør SOs topp 20 postere, som igjen står for nesten 50% av innleggene i SO, 0,00015% av forumets totale brukermasse.

There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics ;)

9087976[/snapback]

Så må du tenke på hvor mange aktive brukere det er i forhold til antall registrerte brukere og folk som bare har registrert seg for å bare poste noen poster og så glemme hele diskusjon.no så å ta utgangspunktet i alle brukerene som er registrert på forumet blir nok heller ikke helt korrekt så din statistikk lyver *hummre*

Men ja, jeg ser poenget ditt at det er enkeltbrukere som dominerer SO men det er forsatt ganske mange andre som poster i den threaden når det ikke er noe annet sted å poste for da blir det betegnet som spam og man blir rapportert og kjeftet på av en moderator. Det er hele greia med SO...en plass der en kan rante av seg det man ville ønske (innenfor rettningslinjene selvsagt) og som ikke nødvendigvis må være i en tilknytning til en tråd.

IMO hvis SO skal forbli stengt så må en da åpne for "snillere" regler i f.eks OT-baren der slike poster kommer til å bli postet og da har man hele driten fordelt over en hel forumkategori og hvem ønsker vel det?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...