Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Jaja... Nå får vi forhåpentligvis en avgjørelse på dette spørsmålet i løpet av mandagen. Blir godt med et endelig ja eller nei.

9080497[/snapback]

 

Det kommer ikke en avklaring i løpet av mandagen. Grunnet tilbakemeldinger fra moderatorteamet er det på sin plass å ta hele problemstillingen opp for forumstyret. Der er behandlingstid satt til maks en uke fra dagen den løftes opp dit (som blir fra i morgen).

 

 

Om det blir en permanent stenging, en åpning eller utarbeidelse av et forbedret tilbud får vi komme tilbake igjen til. Akkurat her vil vi overhodet ikke forhaste oss og forumstyret vil i samråd med moderatorteamet prøve å komme frem til det beste for alle parter, bortsett fra urokråkene som er skyld i at vi har havnet i denne smørja.

 

Det er flere aspekter som må tas med i vurderingen og det er flere løsninger som er aktuelle. Dette gjelder forumets største tråd og et av det mest populære tilbudene vi har, skal vi tro tallenes tale. Da akter vi ikke forhaste oss og ser det nødvendig å ta en grundig gjennomgang. Vi skylder våre brukere å gjøre dette skikkelig og ikke komme ut med en halveis uspiselig løsning som kun medfører at problemene vedvarer.

 

Det er en gruppe brukere som har ødelagt mye her. De har ikke bare spammet og skapt dårlig stemning, det er også snakk om mobbing, svartmaling og det som værre er og resultatet er at det har ødelagt for en stor gruppe med brukere, for de fleste brukerne av SO er faktisk fullstendig lovlydige og flere av dem er store forumresurser. Det gjør meg så eitrande forbannet (jøss, jeg brukte faktisk ordet "eitrande") at vi nå er her vi er, så vi får se hva vi kan gjøre med akkurat dette. I tillegg får vi vurdere hvordan moderering har foregått og se på om noe har gått galt der.

 

Jeg setter virkelig pris på å lese om alle de som har hatt positive opplevelser og de som setter lys på det positive ved SO. Det er beklagelig at vi er kommet til dette punkt og nå må vi bare få evaluert hva som er gått galt. Både vedrørende moderering og brukeroppførsel.

 

Vi vil komme tilbake med mer når vi har noe konkret å komme med. Fortsett diskusjonen og da ser jeg helst at det foregår på et saklig nivå som kan være til hjelp for oss som skal foreta beslutninger her. Som nevnt vil det fortsatt gå tid før den endelige beslutningen blir tatt. :)

9080655[/snapback]

 

Som Bundy tidl. har sagt så har jeg ikke lang fartstid i SO men jeg tror jeg har noe å bidra med allikevel!:

 

I den perioden har jeg sett mange forskjellige sider. Jeg har sett et SO med brukere som fleiper og spøker om alt og er veldig hyggelige mot andre og veldig energiske, Men jeg har også sett og opplevd et SO hvor alle er imot en.

 

Dette er en holdning som enkelte av brukerne har og som ikke berører alle. So har en slags kjerne som må strammes litt opp(!). I SO så ser jeg en slags kultur som av og til er helt rolig, Men som noen ganger må slippe ut litt "Damp" i form av flaming, personhets(selvopplevd) eller andre ting som også inkluderer såkalt tøsing. En gang i blant.(som desverre er relativt ofte) SO er et sted hvor forumet løsner litt opp og blir som en sprekk i muren hvor brukerne kan isolere seg litt og diskutere, Debattere og chatte i en og samme tråd.

 

So er et slags møtepunkt for ola nordmann akkurat som irc msn og facebook er.

Men det er et miljø du må komme inn i ordentlig før du liksom får et "Adgangskort" som vi kan si.

 

Uten SO så vil forumet miste en ekstremt sosial og inkluderende plass hvr brukernekan føle seg frie og litt utenfor. Stenger dere SO så stenger dere for en sosial møteplass som alle her i forumet har nytte og glede av.

 

Jeg på en kjedelig lørdag og andre på "Den kjiipe mandan"

Steng ikke av en pulsåre! det vil øke Spam-en på forumene ytterligere og antagelig ha andre effekter jeg ikke kjenner til.

 

Håper innlegget mitt gir forståelse til alle parter :)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På spørsmål om hvorvidt jeg synes SO burde stenge for godt, vil jeg si nei. Grunnen til dette, er som flere andre har påpekt, at SO sparer forumet for en god del unyttige tråder i resten av forumet. Så lenge jeg ikke trenger å titte innom SO, så la de som aktivt bruker tråden få lov til å gjøre det.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Har aldri vært aktiv i SO, men jeg er helt klart for at den får leve. Det er greit med en chit chat-tråd, det er rett og slett sosialt. Ser ikke helt det store problemet i at det ikek kommer så mye konstruktivt derfra.

 

(Jeg er ekstremt trøtt np, dere får bare unnskylde at dette ble veldig tynt... og sånt. Får se om jeg klarer å komme på noe mer fornuftig i morgen :p.)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke en liten spesial regel for SO. Vis det er unødig spamming og mindre "forbrytelse" så utesteng de/den bare fra SO for en liten periode.

 

Men større lovbrudd burde jo fremdeles bli straffet med ban.

9081220[/snapback]

 

Det er ikke mulig å utestenge brukere fra enkelttråder, og det burde heller ikke være mulig. Oppfører man seg som en idiot så fortjener man den straffen man får.

Lenke til kommentar

Tingen er vel at det blir vanskelig å skrive en slik modul såfremt IPB ikke allerede har noe slikt, eller kan legges til som "plug-in". Det er ikke verdt bryet å bruke dager på å skrive en slik modul på grunnlag av at en enkelt tråd skal få leve. Da er det mye lettere og bedre å stenge den, spør du meg.

Når en tråd blir så ille at den trenger tidkrevende løsninger så har det gått for langt, da kan den som sagt, bare stenges.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Nåja, det eksisterer flere forum med sånne løsninger(stenge ute brukere fra spesifikke tråder), som funker bedre enn det her.

9081988[/snapback]

 

Det er godt mulig at det finnes muligheter for dette dersom det innføres endringer, men pr. i dag er det ikke mulig for moderatorene å utestenge brukere fra enkelttråder - og jeg tror ikke det er ønskelig å innføre denne funksjonen heller.

Lenke til kommentar

...Tror det sitter litt mod igjen i deg, jeg, darkness|. :p

Men over til saken. At et chit-chat sted er nødvendig på forumet vil jeg ikke påstå, men at det øker aktiviteten på forumet og at mange vil benytte seg av en sosial tumleplass, det kan ingen nekte på.

SO er en tråd som fortjener å leve, bare med et enklere sett regler, hvor disse burde være fullstendig, klinkende klare og umulig å misforstå.

Lenke til kommentar

Før var jeg imot stenging av SO. Jeg så ikke noe negativt i at noen kunne føre samtaler på forumet. Men etter å ha sett utviklingen i SO så synes jeg det er helt og 100% rett å la tråden være borte.

 

Den skaper konflikter i mellom folk, lager grupperingen som gir folk mulighet til å gå imot andre. Det er ikke åpent for andre folk å gli inn i tråden. Så de som desperat må bruke en slik tråd, kan heller starte sitt eget forum uten regler. For jeg synes ikke det hører hjemme her lengre.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke en liten spesial regel for SO. Vis det er unødig spamming og mindre "forbrytelse" så utesteng de/den bare fra SO for en liten periode.

 

Men større lovbrudd burde jo fremdeles bli straffet med ban.

9081220[/snapback]

 

Det er ikke mulig å utestenge brukere fra enkelttråder, og det burde heller ikke være mulig. Oppfører man seg som en idiot så fortjener man den straffen man får.

9081946[/snapback]

 

Her tar du feil, fordi det er fult mulig å sørge for at brukere ikke får tilgang på tråder ved å putte disse i egne kategorier. Det gjøres uansett klart at vi ikke ønsker å benytte oss av denne måten.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke en liten spesial regel for SO. Vis det er unødig spamming og mindre "forbrytelse" så utesteng de/den bare fra SO for en liten periode.

 

Men større lovbrudd burde jo fremdeles bli straffet med ban.

9081220[/snapback]

 

Det er ikke mulig å utestenge brukere fra enkelttråder, og det burde heller ikke være mulig. Oppfører man seg som en idiot så fortjener man den straffen man får.

9081946[/snapback]

 

Her tar du feil, fordi det er fult mulig å sørge for at brukere ikke får tilgang på tråder ved å putte disse i egne kategorier. Det gjøres uansett klart at vi ikke ønsker å benytte oss av denne måten.

9083623[/snapback]

Det høres ut som mye trøbbel å gå igjennom bare fordi at tråden skal få leve, som nevnt tidligere.

Hold nå bare tråden stengt, så er vi kvitt flokken en gang for alle. De fleste SOerene holder til på whinerz.com uansett, så den lille gjengen som henger igjen her kan ta turen over dit. :)

Lenke til kommentar

F.eks:

 

Akkurat nå så jeg en crappy reklame for Atter en Konge på lørdag på TV2, og tenkte: "Pokker for en elendig reklame, blandings av "You're beautiful" og Gollum." Hva blir det neste, jeg tror faktisk ikke jeg vil se den pga reklamen.

 

Jeg kan ikke lage en tråd om dette? Hvor skal jeg plassere min mening om dette? Filmprat v2.0? Uansett hvor jeg plasserer min mening om TV2s artige påfunn, blir det nok stemplet for OT.

 

Det må være et sted hvor folk kan slippe ut sine tanker uten å bli pepret av kommentarer om OT og spam osv..

 

Så.. Hva blir argumentene mot dette? Plag mine venner på MSN med dette? Næh. Jeg har ikke lyst til det. Jeg regner egentlig ikke med å få noe respons. SO har en tendens til å svare uansett hvor ubetydelig utsagn folk kommer med. Jeg kunne tenkt meg SO tilbake.

 

Edit: TV2s Atter en konge-reklame-tråden.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Nei, en moderator har ikke muligheten til dette, kun admin gruppen :)

9083979[/snapback]

 

Da quoter jeg meg selv :

Det er godt mulig at det finnes muligheter for dette dersom det innføres endringer, men pr. i dag er det ikke mulig for moderatorene å utestenge brukere fra enkelttråder - og jeg tror ikke det er ønskelig å innføre denne funksjonen heller.

 

;)

 

Men dette er off topic, så jeg skal slutte nå.

 

Uansett så mener jeg som sagt som mod/admin-teamet at det ikke er en løsning som det bør traktes etter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...