Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er du nødt til å bli godtatt hvis det ikke er et lite samfunn?

9078299[/snapback]

Vel, det er noen som ikke godtar nye folk, da. Men flesteparten bryr seg ikke.

 

Kanskje for å bli godtatt av en liten del som henger i SO. Men det er likevel ikke noe egent samfunn.

9078314[/snapback]

yeah, riiight :roll:

Lenke til kommentar
Hva med litt frisk luft i stedenfor? Jeg stemte ja. Er lei av å se den øverst i lista hele tiden. Unødvendig bruk av serverplass.

9078330[/snapback]

 

 

Skal tråden stenges fordi du er lei av å ha den øverst i Mine Innlegg? Og tror du virkelig SO bruker mye av kapasiteten til hw's serverpark? :roll:

Lenke til kommentar
Nei, men dette er en avstemning. Jeg trengte ikke noen bedre grunn enn det for å stemme ja. Betyr null og niks for meg.

9078857[/snapback]

Da må jeg si at du argumenterer godt ;) (EOD)

 

Jeg vil at so skal leve, jeg er der en del og selv om ikke det alltids er til det beste så vil jeg fremdeles beholde dem. Det er på en måte et sosialt miljø hvor den som vil kan være med. Og den som ikke vil være med kan holde seg unna, det burde ikke være noe problem...

Endret av Tee_C
Lenke til kommentar
Hmm, du har ikke vært der lenge. Det er jeg som er perversitetens konge, og lars er dronninga mi.

 

Ja, og når folk i SO blir flama, så fortjener de det som regel, SO er en tråd. Ikke en kultur eller lite samfunn som noen sier.

9078125[/snapback]

 

Du skriver så mye dumt at du burde fått premie.

Lenke til kommentar
Jaja... Nå får vi forhåpentligvis en avgjørelse på dette spørsmålet i løpet av mandagen. Blir godt med et endelig ja eller nei.

9080497[/snapback]

Ett nei blir da ikke spesielt godt? I mine øyne vil det være en innrømmelse av utilstrekkelighet fra forumets del.
Lenke til kommentar
Jaja... Nå får vi forhåpentligvis en avgjørelse på dette spørsmålet i løpet av mandagen. Blir godt med et endelig ja eller nei.

9080497[/snapback]

 

Grunnet at saken har blitt kjørt helt opp til forumstyret vil nok denne avgjørelsen ta mer tid, men innen mandag neste uke vil dere få et klart svar på saken.

 

Saken ble først tatt med brukerne her på forumet, deretter blir det at vi tar saken videre til mod-teamet som igjen nå åpner for en diskusjon ved saken ved styret i mellom på hva vi gjør.

 

Vi ønsker tålmodighet i saken fra deres side her :)

Lenke til kommentar
Jaja... Nå får vi forhåpentligvis en avgjørelse på dette spørsmålet i løpet av mandagen. Blir godt med et endelig ja eller nei.

9080497[/snapback]

 

Det kommer ikke en avklaring i løpet av mandagen. Grunnet tilbakemeldinger fra moderatorteamet er det på sin plass å ta hele problemstillingen opp for forumstyret. Der er behandlingstid satt til maks en uke fra dagen den løftes opp dit (som blir fra i morgen).

 

 

Om det blir en permanent stenging, en åpning eller utarbeidelse av et forbedret tilbud får vi komme tilbake igjen til. Akkurat her vil vi overhodet ikke forhaste oss og forumstyret vil i samråd med moderatorteamet prøve å komme frem til det beste for alle parter, bortsett fra urokråkene som er skyld i at vi har havnet i denne smørja.

 

Det er flere aspekter som må tas med i vurderingen og det er flere løsninger som er aktuelle. Dette gjelder forumets største tråd og et av det mest populære tilbudene vi har, skal vi tro tallenes tale. Da akter vi ikke forhaste oss og ser det nødvendig å ta en grundig gjennomgang. Vi skylder våre brukere å gjøre dette skikkelig og ikke komme ut med en halveis uspiselig løsning som kun medfører at problemene vedvarer.

 

Det er en gruppe brukere som har ødelagt mye her. De har ikke bare spammet og skapt dårlig stemning, det er også snakk om mobbing, svartmaling og det som værre er og resultatet er at det har ødelagt for en stor gruppe med brukere, for de fleste brukerne av SO er faktisk fullstendig lovlydige og flere av dem er store forumresurser. Det gjør meg så eitrande forbannet (jøss, jeg brukte faktisk ordet "eitrande") at vi nå er her vi er, så vi får se hva vi kan gjøre med akkurat dette. I tillegg får vi vurdere hvordan moderering har foregått og se på om noe har gått galt der.

 

Jeg setter virkelig pris på å lese om alle de som har hatt positive opplevelser og de som setter lys på det positive ved SO. Det er beklagelig at vi er kommet til dette punkt og nå må vi bare få evaluert hva som er gått galt. Både vedrørende moderering og brukeroppførsel.

 

Vi vil komme tilbake med mer når vi har noe konkret å komme med. Fortsett diskusjonen og da ser jeg helst at det foregår på et saklig nivå som kan være til hjelp for oss som skal foreta beslutninger her. Som nevnt vil det fortsatt gå tid før den endelige beslutningen blir tatt. :)

Lenke til kommentar
Ett nei blir da ikke spesielt godt? I mine øyne vil det være en innrømmelse av utilstrekkelighet fra forumets del.

9080512[/snapback]

 

Yup, der sa du det.

 

-----------------------

 

Moving on

 

Jeg får litt følelsen av å være i barnehagen igjen. Det var alltid noen unger som ikke klarte å få seg venner og da løp de til de voksne slik at de kunne "true" oss til å være venner med dem. Ingen fortalte dem at det faktisk var de som måtte endre holdning (som ikke slå oss andre i hodet med stein).

 

Det samme tenker jeg nå, kommentarer som "tråden er teit, det er så vanskelig å bli kjent med noen" og "det er bare en kjerne som holder til der" minner meg skremmende mye om, ja nettopp, barnehagen. Det er overhodet ikke vanskelig å komme i en prat i SO (jeg begynte for et halvt år siden og fant raskt tonen med enkelte).

 

Jeg er til tider enig med at SO kan inneholde søppel, men argumentet at det bare er en hard kjerne som holder til der blir litt for tullete for meg. Man kan ikke true andre mennesker til å like deg med slegge (eller i dette tilfellet stengt tråd). Det er noe man opparbeider seg med ydmykhet og et vennlig sinn.

 

:)

Lenke til kommentar
Det er ingen som forventer at alle skal være venner. Poenget er at tråden har blitt benyttet til mobbing, tull og fjas.

9080706[/snapback]

 

Helt enig, det synes jeg også er noe tull, men det kan da alle tråder? Jeg kan være enig at SO er mer tilbøyelig for slikt, men det er da også en naturlig konsekvens av at den blir benyttet av så mange mennesker....?

Lenke til kommentar
Misforstå meg rett; Jeg er ikke i mot SO, men ønsker at visse personer skal forstå hva som har vært problemet med SO før stengingen.

9080732[/snapback]

 

Da er vi på samme bølgelengde :)

 

Personlig tror jeg ikke en permanent stenging av SO er veien å gå, men klare og ikke minst lettfattelige regler samt moderatorer som ihvertfall er nogen lunde samstemt i modereringen.

 

Jeg mener også at warn og ferier bør sitte løsere enn stenging av tråden. But that's just me.

Lenke til kommentar
Jeg får litt følelsen av å være i barnehagen igjen. Det var alltid noen unger som ikke klarte å få seg venner og da løp de til de voksne slik at de kunne "true" oss til å være venner med dem. Ingen fortalte dem at det faktisk var de som måtte endre holdning (som ikke slå oss andre i hodet med stein).

 

Det samme tenker jeg nå, kommentarer som "tråden er teit, det er så vanskelig å bli kjent med noen" og "det er bare en kjerne som holder til der" minner meg skremmende mye om, ja nettopp, barnehagen. Det er overhodet ikke vanskelig å komme i en prat i SO (jeg begynte for et halvt år siden og fant raskt tonen med enkelte).

 

Jeg er til tider enig med at SO kan inneholde søppel, men argumentet at det bare er en hard kjerne som holder til der blir litt for tullete for meg. Man kan ikke true andre mennesker til å like deg med slegge (eller i dette tilfellet stengt tråd). Det er noe man opparbeider seg med ydmykhet og et vennlig sinn. 

 

:)

9080677[/snapback]

Jeg må si jeg kjente meg igjen i den barnehagedigresjonen din. Man kan ikke gi opp før man har prøvd skikkelig. Når det er sagt så har det forekommet dårlig oppførsel mot enkelte brukere, og det skal selvfølgelig ikke forekomme.

 

Man ser dette også andre steder på forumet, og særlig konsolldelen kan være rimelig krass til tider har jeg merket. Men for at SO skal fungere for alle, er man nødt til å ha en vennlig stemning der - samtidig vil det naturligvis oppstå uenigheter i en SO-tråd, slik det også gjør i virkelige samtaler med et visst antall deltakere. Her er det at det trengs en 100% perfekt moderator som uten tvil og med absolutt rettferdighet sørger for at alle holder seg på matten. Eller for å være mer realistisk: Moderatorer som opererer med (så godt som) de samme grensene hele tiden.

 

Det vil kanskje medføre at man må avstå fra "sleivspark" som "Dust. :wee:" selv om det ikke er vondt ment, fordi man ikke kan regne med at moderator skal sitte og analysere hva som er spøk, og hva som er personangrep, men det er en liten pris å betale - etterhvert vil nok disse grensene innprentes i hodet på deltakerne. Her er det nok også viktig å forklare hva det blir slått ned på når innlegg slettes, og straff utdeles, noe slik som "Nå har to brukere fått warb for personhets, og en del poster er slettet. Prøv å hold dere innenfor reglene (personangrep er forbudt).

 

De som ikke har så lett for det kan få tilbringe en ufrivillig ferieuke andre steder enn diskusjon.no, og det finnes jo også muligheter for strengere straffer. Når det er sagt, er det kanskje greit å kjøre warnutdeling for alt annet en svært grove regelbrudd - ban for småplukk er jo litt vel strengt.

 

Angående regler har jeg vel allerede sagt min mening: Kjør forumreglene, legg eventuelt til "ingen tøsing, ingen gjengvoldtekter, og ingen e-orgier" etterhvert dersom det blir for mye av slikt, og brukerne går inn for dette. Kan kanskje poll brukes til slike avgjørelser?

 

Angående at SO er en liten "gjeng": Jeg føler meg hverken innenfor eller utenfor, og trives med det. Folk blir fornærmet fordi folk ikke svarer like mye på deres innlegg som andres innlegg: Vel, kanskje deres innlegg ikke var så veldig interessant for de andre deltakerne? Og dersom det bestod av "Jeg har Cola, hihi", skulle det vel neppe vært postet i det hele tatt, med mindre det var relevant for samtaleemnet i tråden. Det er selvfølgelig en lavere terskel for å svare på innlegg fra brukere man kjenner. Det er det nok fint lite man kan gjøre med.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...