Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Nå fikk jo en kamerat warn og ferie fordi han sa "wow, dere er strenge" eller noe.

9071664[/snapback]

Det har jeg VONDT for å tro på, med mindre han skrev et innlegg og kommenterte nygjort moderering, da fortjente han den warnen, for de fleste mods skriver "Kommentering av moderering gjøres over PM, og ikke i tråden".

Dessuten har det plutselig med moderering å gjøre, og ikke selve tråden og dens funksjon her på forumet.

9071672[/snapback]

Det ble lagt ned et forbud mot å snakke om WoW og å nevne ordet i seg selv.

Moderatorene ga han warn og ferie på ren gjetting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man ønsker å diskutere enkeltsaker, kan man sende en pm til den aktuelle moderatoren - eller, enda bedre, sende en klage til [email protected] - mailen vil der bli behandlet seriøst av en administrator.

 

Å diskutere en enkeltsak om en advarsel videre i denne tråden, som omhandler hvorvidt SO skal få leve eller ei vil ikke aksepteres :).

 

Send meg en pm om du har en god grunn til at dette skal være tema for tråden, men ikke svar på dette innlegget i denne tråden.

Lenke til kommentar

1 Nei,men enkelte brukere kan være et problem.

 

2 Problemet slik jeg ser det er at når enkelte ødelegger så tar det litt av. Man prøver å slå hardt ned på dette og når det går utover de andre så blir det oppstyr.

 

Det finnes de som kan oppføre seg også. Og de som har en viss kvalitet over det de poster. Men hvor mye kvalitet kan man forvente i en chatte-tråd?

Jeg mener vertfall at SO er en fin og sosial tråd. Ikke slå ned på SO,slå ned på brukerene som ikke kan oppføre seg.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar

Hvorfor vil man på død og liv bruke et forum som chatteplass i det hele tatt? Tregt, masse regler man må følge, hissige utenforstående personer, bruker tiden til moderatorer som prøver å opprettholde nevnte regler, og om enn veldig liten, så er det en belastning for systemet, ressursmessig. Et forum er rett og slett latterlig underlegent andre løsninger til dette formålet.

 

Det er og blir en veldig intern gruppe som bruker dette forumet som chatteplass i form av SO serien, hadde det virkelig vært så vanskelig å legge til en ekstra portal i nett-rutinene, som er langt bedre til formålet, er veldig skalerbart samt har mange nye stier man kan følge?

 

Jeg bryr meg ikke (og derfor stemmer ikke) om en gruppe mennesker bruker dette forumet til chattinga si, sålenge det forekommer i et hjørnet jeg kan holde meg unna. Men jeg lurer på hva som gjør at dere vil bruke denne underlegne formen for chat, når det er så mange andre alternativer der ute. Er det rutiner, frykt for å miste hva dere har, uvitenhet om hvor dårlig chat på et forum faktisk fungerer, meninger om at slik det er nå fungerer strålende, eller hva?

 

IRC har fungert dårlig 2 ganger før, men hele 5 andre SO tråder er stengt. I say give multiplayer notepad a chance, for deres egen opplevelse.

Endret av Superslask
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest gjennom alle sidene med poster, og det har ikke kommet noe fram noe fornuftig. Noen mente i begynnelsen at man kunne ta det på facebook ol. men det er egentlig ikke noen løsning på problemet. Jeg synes vi skal ha SO.

 

Har lest at det er mange som synes det er en "ekskluderende" gruppe med SO'ere, men jeg skjønner ikke det. Jeg er relativt ny i SO, og de godtok meg med en gang. I et forum er det ikke så lett å bli kjent med hverandre hvis man bare skal komunisere i faglige poster. Og det er ikke alle som vil ha brukere fra diskusjon.no i kontaktlista si på msn. Jeg må ærlig innrømme at jeg ser ikke det store problemet med SO. Kanskje det er useriøst til tider, men når dere snakker i vennegjengen deres, er dere seriøse hele tida?

 

Jeg tror ikke at SO påvirker forumet på noen negativ måte. Men jeg tror derimot at det kan påvirke på en positiv måte. Det er der man blir kjent med hverandre, og det er den delen av forumet som har en mer hverdagslig tone. Hvis man skal stenge SO synes jeg at man skal stenge andre tråder som; småprat rund wow, deppetråden, den store kjærlighetstråden ++ for at ikke det skal bli forskjellsbehandling av de i SO. For det virker som om de fleste forumbrukerene ser ned på de i SO, og det er ihverfall ikke akseptabelt!

Lenke til kommentar

Nora90: En grunn til at ikke de andre blir stengt er nok pga. de ikke har vært stengt en gang i uka den siste måneden. Kanskje rett at SO er et fint sted å være, men som oftest jeg stikker innom så er det ikke så inkluderende at det gjør noe... har vel selv aldri bidratt så fryktelig mye til samtale heller, men kun et fåtall av brukerne der som bryr seg om andre enn "kjernen".

Jeg synes det er utrolig at noen av de ikke har fått ferie eller en saftig advarsel for de balanserer på rekkverket...

Lenke til kommentar

Jeg tror at de som VIL bli inkludert, blir inkludert. Men det er jo ikke så lett å inkludere de som egentlig ikke vil. Man må jo pushe litt på. For min del er SO den delen av dette forumet som jeg føler meg best mottatt i. Men hva galt er det som skjer i SO? Så lenge ingen føler seg truet eller mobbet på noen som helst måte, og man ikke gjør noe som strider mot norsk lov og reglene her i forumet, skjer det jo ikke noe galt der. MEN hvis det er snakk om at det tar for mye plass, så går jeg med på at det kan stenges.

Lenke til kommentar

Der sa du det... man må slite for å bli akseptert der, eller rettere sagt, poste med i en periode om alt og ingenting. Hvem som har lyst på kake og hvem som er syk osv.

Problemet i dag er jo at altfor mange bare poster uten å ha lest det de har skrivd engang. For en stund siden da reglene var nesten ikke tilstedeværende hadde du episoder som dette: link (les den siden...)

Lenke til kommentar

Vel, du er jente. Da er det lettere å bli godtatt av en gjeng med SO-nerder.

 

Forøvrig er det forskjell på hva man gjør i vennegjengen og hva man gjør på et forum.

 

Problemet med SO er jo at en del faktisk har følt seg mobbet, og det er ikke uten grunn. Det er til tider utrolig klikkete der inne. Et annet problem er at det generelt sett brytes regler gang og på gang i tråden. Regler som blir satt av moderatorer i en tråd, bør og skal følges, uansett om man kanskje ikke er enig i dem. Det er ikke noe poeng i å tøye strikken hele tiden fordi man er uenig og ikke vil/gidder å prøve å forstå hva som menes med reglene.

 

Når det er sagt, så synes jeg ikke at løsningen trenger være at SO stenges, men at reglene håndheves og straff utdeles.

Lenke til kommentar

Sier du at jeg er jente? Visste jeg ikke...

Har dere prøvd å komme med et hyggelig hei og spurt hvordan det går der inne? Man kommer mye lenger når man er positiv, vet dere ;)

Men tror ikke det kan bli noen strengere regler der, for da forsvinner jo poenget med SO, og da kan man likegreit spamme andre poster...

Endret av Nora90
Lenke til kommentar
Sier du at jeg er jente? Visste jeg ikke...

Har dere prøvd å komme med et hyggelig hei og spurt hvordan det går der inne? Man kommer mye lenger når man er positiv, vet dere ;)

Men tror ikke det kan bli noen strengere regler der, for da forsvinner jo poenget med SO, og da kan man likegreit spamme andre poster...

9074239[/snapback]

 

Om du er jente eller ikke i "virkligeheten# er vel forsåvidt irrelevant, når man har nicket nora90, og har bilde av ei jente som avatar. Da vil jeg anta de fleste oppfatter deg som en jente på forumet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det skal ikke ha noe å si nei.

 

men faktum er at i et rom med høy prosentandel gutter så vil en ny jente i rommet medføre ekstra hyggelighet og interesse.

 

Mer enn det en ny gutt vil få oppleve.

 

Så det skal ikke ha noe å si, men det har faktisk det. Enkel psykologi :).

Lenke til kommentar
Sier du at jeg er jente? Visste jeg ikke...

Har dere prøvd å komme med et hyggelig hei og spurt hvordan det går der inne? Man kommer mye lenger når man er positiv, vet dere ;)

Men tror ikke det kan bli noen strengere regler der, for da forsvinner jo poenget med SO, og da kan man likegreit spamme andre poster...

9074239[/snapback]

 

De meste av det du skriver her har allerede blitt kommentert av andre, så det skal jeg ikke gjenta, men det siste du nevner har du ikke fått svar på.

 

Jeg sa ikke at reglene skulle bli strengere, jeg sa at det bør bli strengere straffer og hardere håndheving av disse.

Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet at flere av nerdene her inne er ekstra hyggelige mot jenter. Finnes folk som faktisk er "frekke"/"kåte"/"teite" nok til å etterspørre bilder av forskjellige jentebrukere i RPP. Ille. Jeg kan også forstå at folk kan ha vanskeligheter med å "bli med" i SO-samtaler. Det er blitt et eget lite samfunn der inne, og det er selvfølgelig mer logisk å svare en person en kjenner enn en totalt ukjent. Om en kjenner folk der inne(bazukh, aidskake og espen pai var min billett inn) er det derimot mye lettere.

 

edit:

Men jeg synes ikke det burde ha noe med om SO skal stenges eller ikke å gjøre. Er en aktiv nok der, blir en "med i gjengen" til slutt uansett.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...