Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FOr det første, så fører SO med seg noen negative ting, selv for de som ikke bruker tråden, som jeg har nevnt ovenfor.

Åja, fordi de må se at tråden ligger der på forumet uten å åpne den? Ja, jeg kan se at det blir en stor belastning for mange.

 

Tror jeg takker for meg i denne diskusjonen, dette er ikke noe jeg brenner for uansett.

9065714[/snapback]

 

Endel brukere er negative til at råden er der, og dens innhold, i tilegg fører den til et relativt stort arbeid med moderering. Og personlig mener tråden øker sannsynligheten for spam i forumet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Å dele hus med de man straffer burde egentlig ikke være noe problem for de av oss som er mest aktiv i SO (Meg selv, L4r5, DJ_Dark, Sirslask, osv.), fordi vi hadde gjort det relativt klart at "Nå er jeg moderator" og "Nå er jeg bruker", for jeg tror egentlig ikke at noen av oss vil ta på oss ansvaret av å være holde oss unna SO med mindre vi skulle kjefte ;)

 

EDIT: überGoliath: Ingen av de som er mye i SO vil ha tøsing lengre. I hvert fall ikke på det nivået det var før. Det var kun 2-3 brukere som fortsatte med dette etter at resten gikk lei, og det ble rett og slett for mye. Noe sånt vil jeg i hvert fall ikke ha.

9064976[/snapback]

 

Jeg har også tro på at noen av de mest erfarne brukerne fint kunne tålt presset. Da er mitt forslag: Steffypants, en fornuftig og spenstig type.

 

Lurer på hvordan det ville blitt hvis brukerne selv bestemte hvilke kjøreregler som skulle gjelde for den tråden. Ville det fordelt ansvaret, slik at vi hadde endt opp med et kollektivt slags modsystem? Kunne det også ha gjort jobben litt enklere for trådmodsen? Har medbestemmelse en god innvirkning på respekten for hverandre?

 

Uannsett hva det nå blir, håper jeg at forumstyret forsøker alle andre utveier før de bestemmer en slutt på tilbudet.

:)

Lenke til kommentar
Uannsett hva det nå blir, håper jeg at forumstyret forsøker alle andre utveier før de bestemmer en slutt på tilbudet.

:)

Helt enig.

 

Morsomt at du kallte det tilbud. Fordi det er nettopp det det er. Ikke så mye en tråd, mer et tilbud. Og den fungerer nesten på samme måte som en klubb, blir klubben stengt, har ikke de som henger der noen plass å være. Resten av forumet blir rett og slett kjedelig.

Lenke til kommentar
Dette er jo absurd! Lider folk noen nød fordi man ikkje liker en spesifikk tråd? Det er som at eg skulle klage til Rema fordi eg ikkje liker en vare de selger.

9065788[/snapback]

 

Er det så absurd at man ikke har oppe en tråd som ikke hadde vært tillat på en annen del av forumet? Man kan bruke det samme argumentet for å ikke ha noen regler i det hele tatt (dvs man kan bare holde seg unne tråder man ikke liker). Men jeg mener forumet blir et bedre sted med en viss grad av regler. Problemet er at stort sett alt har en konsekvens, også SO, det er en utopi å anta at det ikke er noen negative følger av å ha SO oppe.

 

AtW

Lenke til kommentar
Negative følelser? Ja. Men har det noen konsekvenser? Eg mener, moderatorene får kanskje mer jobb med SO, men det er allerede kommet forslag til å løse problemet. Men, for hvem andre enn dere vil det ha noen praktisk forskjell?

9065831[/snapback]

 

Sålenge folk er negative til at tråden er der, så har det jo enn innvirkning på de. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med en "praktisk innvirkning", mener du at man skal ignorere folks følelser? Det er en innvirkning man ikke uten videre kan ignorere. I tillegg tror jeg personlig det blir mer spam på forumet av at SO får eksistere, blant annet fordi det er inkonsekvent i henhold til regleen på resten av forumet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Newt32: Forstår godt hva du mener. Selv har jeg opparbeidet meg en sterk avhengighet av hele forumet, og de gangene jeg har blitt tilbudt ferieturer :p , har jeg fått abstinenser.

 

ATWindsor: Personlig mener jeg at behovet for å styre og kontrollere har blitt påtakelig større i den senere tid. Kan hende at det kommer til den grensen hvor masseflukt oppstår. Jada, har fått flere gode råd fra div. mods at det er bare å pelle seg videre, men de har jeg oppfattet som hyggelige tilbud. Det som ikke er hyggelig er kanskje den generelle modskulturen ...?

 

Til slutt, er det noen som har sagt at tråden skal være regelfri?

Lenke til kommentar
Newt32: Forstår godt hva du mener. Selv har jeg opparbeidet meg en sterk avhengighet av hele forumet, og de gangene jeg har blitt tilbudt ferieturer :p , har jeg fått abstinenser.

 

ATWindsor: Personlig mener jeg at behovet for å styre og kontrollere har blitt påtakelig større i den senere tid. Kan hende at det kommer til den grensen hvor masseflukt oppstår. Jada, har fått flere gode råd fra div. mods at det er bare å pelle seg videre, men de har jeg oppfattet som hyggelige tilbud. Det som ikke er hyggelig er kanskje den generelle modskulturen ...?

 

Til slutt, er det noen som har sagt at tråden skal være regelfri?

9065879[/snapback]

 

Jeg har ikke merket noe til den trenden, men jeg sitter jo "midt i det" så det er ikke alltid så lett å se slike ting, personlig mener jeg enkelte deler av forumet er for strengt moderert kontra de "normale føringene" men synes ikke det har vært noe særlig endring i det siste.

 

Det med regelfrihet er for å illustrere at argumentet med at man bare kan la være å beslke tråden om man ikke liker den, ikke nødvendigvis er særlig godt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Til slutt, er det noen som har sagt at tråden skal være regelfri?

9065879[/snapback]

Jeg vet ikke helt hva andre mener, men jeg vil ikke si at tråden skal være regelfri. Jeg vil at vi skal ha en tråd der vi kan ha litt generell prat. Er bedre med en felles tråd der man kan ha diverse småprat enn én tråd for hvert emne, som f.eks. "Hva har du gjort i dag", "Hvilken film skal du se i kveld", "Noen som skal se *navnet på en film* når den kommer ut" osv...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor man skal ha slike tråder i utgangspunktet. Om man vil prate om dagen sin så kan man like gjerne ringe en kamerat og komme seg ut av huset, Gud vet at enkelte her inne kunne hatt godt av nettopp det. =D

9066020[/snapback]

 

enkelte her har faktisk funnet dette gjennom SO også da :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Å dele hus med de man straffer burde egentlig ikke være noe problem for de av oss som er mest aktiv i SO (Meg selv, L4r5, DJ_Dark, Sirslask, osv.), fordi vi hadde gjort det relativt klart at "Nå er jeg moderator" og "Nå er jeg bruker", for jeg tror egentlig ikke at noen av oss vil ta på oss ansvaret av å være holde oss unna SO med mindre vi skulle kjefte ;)

 

EDIT: überGoliath: Ingen av de som er mye i SO vil ha tøsing lengre. I hvert fall ikke på det nivået det var før. Det var kun 2-3 brukere som fortsatte med dette etter at resten gikk lei, og det ble rett og slett for mye. Noe sånt vil jeg i hvert fall ikke ha.

9064976[/snapback]

 

Jeg har også tro på at noen av de mest erfarne brukerne fint kunne tålt presset. Da er mitt forslag: Steffypants, en fornuftig og spenstig type.

 

Lurer på hvordan det ville blitt hvis brukerne selv bestemte hvilke kjøreregler som skulle gjelde for den tråden. Ville det fordelt ansvaret, slik at vi hadde endt opp med et kollektivt slags modsystem? Kunne det også ha gjort jobben litt enklere for trådmodsen? Har medbestemmelse en god innvirkning på respekten for hverandre?

 

Uannsett hva det nå blir, håper jeg at forumstyret forsøker alle andre utveier før de bestemmer en slutt på tilbudet.

:)

9065781[/snapback]

 

Jeg bumper meg selv, fordi det hadde vært ålreit å få svar fra øvrigheten om dette kunne vært verd et forsøk. ATWindsor sier at mye har vært prøvd, men har dette vært forsøkt før?

:)

Lenke til kommentar
Jeg ble kjent med Glint via musikkforumet, Steffyboy gjennom filmforumet, DrKarlsen gjennom utdanningsforumet.

9066098[/snapback]

 

jeg har fått mine 3 beste venner via SO, Aidskake, bazukh, og Nyhus, personer jeg aldri ville kommet i konakt med uten SO... hadde heller aldri kommet i kontakt med personer som DJ_Dark, KittyCat osv. heller... SO er for meg som ett "by-torg" der man kan møtes for og ta en prat, en naturlig møteplass, og ingen byer er uten ett lite torg eller lignende.

Endret av Espen pai
Lenke til kommentar
Jeg ble kjent med Glint via musikkforumet, Steffyboy gjennom filmforumet, DrKarlsen gjennom utdanningsforumet.

9066098[/snapback]

 

jeg har fått mine 3 beste venner via SO, Aidskake, bazukh, og Nyhus, personer jeg aldri ville kommet i konakt med uten SO... hadde heller aldri kommet i kontakt med personer som DJ_Dark, KittyCat osv. heller... SO er for meg som ett "by-torg" der man kan møtes for og ta en prat, en naturlig møteplass, og ingen byer er uten ett lite torg eller lignende.

9066174[/snapback]

Nå er ikke dette en by, dette er et forum, som i mine øyne skal være seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg har også tro på at noen av de mest erfarne brukerne fint kunne tålt presset. Da er mitt forslag: Steffypants, en fornuftig og spenstig type.

 

Lurer på hvordan det ville blitt hvis brukerne selv bestemte hvilke kjøreregler som skulle gjelde for den tråden. Ville det fordelt ansvaret, slik at vi hadde endt opp med et kollektivt slags modsystem? Kunne det også ha gjort jobben litt enklere for trådmodsen? Har medbestemmelse en god innvirkning på respekten for hverandre?

 

Uannsett hva det nå blir, håper jeg at forumstyret forsøker alle andre utveier før de bestemmer en slutt på tilbudet.

:)

9065781[/snapback]

 

Akkurat det å bestemme evnt. regler for SO sammen med de som er mest aktive der er en god idé og selvsagt en ting man kunne forsøkt.

 

At man utnevner egene moderatorer kun for SO er desverre ikke mulig, men man kan gi noen kun muligheten til å moderere et forum om dette skulle være nødvendig, men nå har vi gått bort i fra dette og gitt alle global mod-status :)

 

At å gi muligheten til alle som ønsker å være med på å bestemme vil jo øke respekten for mod vs. bruker og samme med admins..

 

Jeg bumper meg selv, fordi det hadde vært ålreit å få svar fra øvrigheten om dette kunne vært verd et forsøk. ATWindsor sier at mye har vært prøvd, men har dette vært forsøkt før?

:)

9066115[/snapback]

Det er greit du bumpet deg selv, slik at jeg fikk med meg innlegget, men det du skriver om har aldri vært forsøkt før, men jeg tror ikke vi hadde kommet så langt med en slik diskusjon, men nå er dette bare en antagelse ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...