Gå til innhold

Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du?


Stenge SO-kjeden for godt?  

647 stemmer

  1. 1. Stenge SO-kjeden for godt?

    • Ja
      324
    • Nei
      323


Anbefalte innlegg

Nå er det da vitterlig moderatorer som har vel så mange innlegg i papirkurven, så jeg vet nå ikke helt om det der er en heldig innfallsvinkel for deres del.

9062660[/snapback]

 

Alle våre autosvar om dårlige emnetitler blir jo slettet når endringen er utført, det blir mange andre innlegg etter hvert. Slik er det også med andre modereringsbeskjeder som kan "foreldes".

 

EDIT: Fikset quote.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes ikke vi skal dømme utifra mengde innlegg i papirkurven nei. Om ikke det er en ekstrem prosent i forhold til mengde innlegg.

9062675[/snapback]

Det var bare kommentar til det innlegget, ingen konklusjon på at vi dømmer etter det antallet innlegg en bruker måtte i papirkurven, da det er uvesentlig. :)

 

Men la oss holde denne diskusjonen på rett spor.

 

Slik det ser ut internt nå har SO sett slutten og vil forbli stengt.

 

Vi kommer en avgjørelse på denne saken 16.07.2007 :)

Endret av Aalton
Lenke til kommentar
Slik det ser ut internt nå har SO sett slutten og vil forbli stengt. 

9062740[/snapback]

Lattterlig.

 

Jeg skjønner virkelig ikke hva dere har så stort i mot denne tråden. Forumets slum. Småpraten samler seg bare andre steder. Kanskje jeg skal fortelle at jeg endelig er glad for å få tilbake internettet i webcaféen i stedet? Ikke si gledesutbrudd. Det er dummere enn det meste på forumet. En post med "hurra", og resten med "gratulerer".

 

Det er SO folk blir kjent. Den meningsløse spammen er meningsfylt for noen. Kanskje bare for den som skriver det, men noen ganger er det godt å få ting ut. dessuten er ikke SO ille om man sammenligner med for eksempel chat.no. Ting kan alltid bli verre.

Lenke til kommentar

Det er SO folk blir kjent. Den meningsløse spammen er meningsfylt for noen. Kanskje bare for den som skriver det, men noen ganger er det godt å få ting ut. dessuten er ikke SO ille om man sammenligner med for eksempel chat.no. Ting kan alltid bli verre.

9062807[/snapback]

 

At ting er verre andre steder er ikke et argument for å gjøre det dårligere her.

 

 

Og strengt talt, tatt i betraktning SO6 sin utvikling, gangbanging kan dere bedrive på MSN.

Lenke til kommentar

Jeg har slettet et innlegg som antydet at en bruker ikke burde si noe fordi han - underforstått - har vært like ille selv en gang. Enkeltbrukere er som Aalton sa et par poster over ikke tema for denne diskusjonen. Vi har uansett alle en fortid, noen har lagt den bak seg. Enten man har det eller ikke har man rett til å uttrykke sin mening her i tråden uten at svarene går på person.

 

Edit: Det rakk å bli to slettede innlegg.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Enkeltbrukere er som Aalton sa et par poster over ikke tema for denne diskusjonen. Vi har uansett alle en fortid, noen har lagt den bak seg.

9063092[/snapback]

Så fordi en person har lagt fortiden bak seg er den ikke reel?

 

Jeg syns ikke man skal kunne klage på andre om man har oppført seg lignende selv, bare fordi man ikke skjønner det interne i SO nå.

Lenke til kommentar
Så fordi en person har lagt fortiden bak seg er den ikke reel?

 

Jeg syns ikke man skal kunne klage på andre om man har oppført seg lignende selv, bare fordi man ikke skjønner det interne i SO nå.

9063095[/snapback]

Fortiden er reell nok, men den er ikke tema for tråden.

 

Tema er forsåvidt ikke å klage på noen, enten de er nåværende, forhenværende eller aldri har vært SO'ere. Temaet er tråden i seg selv. Vi gjør oss alle en tjeneste om vi ikke går på person i den sammenheng. Man kan alltid finne noen som kaster sten i glasshus.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg syns at vi ikke skal ha noe siste ordet jeg. Det blir alltid noen som får advarsel og utestengelser pga dette! Sysn vi skal bruke forumet til å hjelpe hverandre og diskutere ting som betyr noe, ikke ha et chatteforum der folk snakker om hva de gjør i hverdagen. Såklart så er jo SO nødvendig for noen, men jeg syns det blir unødvendig.

 

Jeg gir tillatelse til å motsi meg og si hva dere syns, men selv om jeg sier dette så vil jeg ikke ha flaming rettet mot meg.

 

Hvis denne diskusjonen finnes fra før så steng denne.

8818888[/snapback]

Enig, vi har mIRC og msn ++ til dette.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å lage et alternativ da, hvis dere tar bort SO? Er det ikke mulig å lage et sted for SO-folket kan kommunisere som er underlagt diskusjon.no?

 

Spar meg for kommentarer om mirc, facebook og blink, jeg har ingen av delen og har ingen intensjon om å få det kun for å få snakket med SO-ere som jeg egentlig ikke snakker med vanligvis.

 

Edit: Der kom faktisk innlegget om msn og mirc ja. Som tidligere sagt, jeg har ingen av SO-folket på msn, og vil egentlig ikke ha det heller, men det er artig å ta en prat med andre enn kun venner, og da er SO et fint sted.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Greit, men noen brukere bør allikevel se på hva de har gjort angående hva de sier.

 

Jeg har bare problemer med å se hvorfor SO skal stenges for godt. Det finnes så uendelig mye annet dumt på forumet. Jeg er utrolig fornøyd med den jobben som har blitt gjort for å skjerpe forumet, men jeg mener allikevel at man ikke skal bevege seg for langt. Det er livet på forumet (blant annet i OT-baren) som gjør det til det som det er. Det er menneskene som gjør forumet. Jeg syns at man skal få uttrykke seg på forumet uansett hva man vil ha ut av systemet. Enten at Bush er bærsj, at Howl's Moving Castle suger eller at Jan Simonsen er hot. Så får man heller diskutere det på det nivået man orker.

Siste ordet er kanskje dumt, men det er litt av sjarmen, og som så mange har sagt i tråden her før; om man ikke er interessert må man ikke lese det. Akkurat som at jeg holder meg unna WoW-delen fordi jeg syns alt der er retarded.

Lenke til kommentar
Dersom SO forsvinner vil det nok neppe bli laget noe alternativ til den :)

9063199[/snapback]

 

Synes det ville være synd, iallfall så populær som SO er. Det fantes nå BA- (Bergensavisen)snakk for ti år siden, da burde vel diskusjon.no ha et sted hvor folk kan få diskutere hva de vil uten å ha lage en tråd med tre ord i emnetittelen og ha en god forklarende tekst slik at alle på forumet blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå SO er roten til det sosiale på forumet. Hadde vi ikke hatt SO, hadde jeg aldri kunne tenkt meg å dra på f.eks forumtreff. Da hadde jeg jo ikke hatt noe som helst forhold til noen av brukerne.

 

Jeg forstår at mange skriver ting som er veldig på kanten til unødvendig dritt. Syntes alikevel dere burde vurdere å åpne SO igjen, da det er en positiv ting for veldig, veldig mange brukere.

 

Som sagt, så heller sterkere ned på det som virkelig er spam. Mange av moderatorene dreper jo de samtalene som virkelig er noe. Greit nok alle er lei den meningsløse spammen og tøsing lignende:

Greit, vi dropper kremen hvis jeg får ta deg på balkongen.

 

Syntes visse moderatorer burde sitte litt i tenkeboksen mens SO er stengt også, og ikke bare brukerene.

Lenke til kommentar

De samtalene som er meningsfulle kan jo utmerket finne sted i egne tråder? Slik at andre som ikke er monsteraktive i SO også kan få glede av de, om de er meningsfulle :).

 

En annent ting er problemet med å slå sterkere ned på det som virkelig er spam.

 

Det er jo det vi starta med for et par måneder siden. Hvorpå SO blir stengt i snitt 1 gang i døgnet for å forsøke å rydde opp.

 

Hvorpå denne tråden ble startet...osv.

 

EDIT: Jeg er uenig i at SO er roten til det sosiale på forumet. Kanskje en del av det sosiale i OT-baren - men aktivitetsnivået der er langt mindre enn en del andre deler av forumet, og tilstrømmingen skjer i stor grad på disse andre delfora også.

 

Men, merk at dette er min personlige mening.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...