Gå til innhold

Hvordan ta backup på seagaten?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Sliter litt med å få tatt backup på min Seagate 120gb (ST3120026AS)...

Problemene startet da jeg ikke fikk startet opp på den fordi windows loading skjermen hengte seg. Starter heller ikke opp i noen form for safe mode fordi den henger seg på driveren: gagp30kx.sys. Har forsøkt både repair install og recovery console, men ingen av delene funker fordi windows install cd'en henger seg på "Examining disk on... blabla..." (Like etter der du velger å installere windows eller starte recovery console).

Har forsøkt noen tester i Seatools for DOS på UBCD, men også der får jeg en feilmelding: "Error On Identify Command -- 00:00". Forsøker jeg en av testene der, går det ikke mange sekundene før jeg får feilmeldingen: "Drive Has Been Overtemp -- 0", og jeg må avbryte testen...

Så jeg bestemte meg for å ta backup av disken, og formatere... Så jeg kobla til min gamle Maxtor 120gb som jeg nettopp har installert windows xp på. Denne disken funker helt fint før jeg kobler til Seagaten og forsøker å starte opp. Da blir skjermen svart etter windows loading skjermen og ingenting skjer. Forsøker jeg safe mode får jeg akkurat samme feilen som på Seagaten: Den henger seg på gagp30kx.sys.

Dersom jeg kobler fra Seagaten igjen funker det fint å komme inn i windows.

Så spørsmålet er... Hvordan skal jeg få tatt backup av Seagaten? Er det mulig den har tatt kvelden? Tviler egentlig på det fordi jeg har hatt lignende problem tidligere, og da fiksa jeg det ved å formatere disken i UBCD før jeg installerte windows på den. Dette kan jeg selvsagt ikke gjøre nå, siden jeg vil ta backup først...

Håper noen kan hjelpe! Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan nesten høres ut som den disken har tatt kvelden elektronikkmessig.

For den spiller opp som normalt? ingen ulyder eller noe?

om den gjør det, så kan du prøvd med kretskortet fra en annen lik disk, og se om den fungerer da.

husk på at modellnummeret må være det samme.

Men har du eventuelt prøvd disken i en annen maskin? Oppfører den seg likt der?

Skulle no i og for seg ikke ha noe å si etterso en annen disk fungerte fint i maskinen din, men kan jo være verd et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...