Rockna Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Hei. Har kjøpt meg en Yamaha DT 91 modell. Og den starter ikke på kick starten (kan stå i 5-10 min uten start), må trille den ned en bakke for og få start på den. Den starter lett på kick startern når den er varm, hva kan problemet være at mopeden er så tung startet. Endret 10. juni 2007 av Rockna Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Riktig innstilt forgasser? Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hmm, Litt OT: Men har du kjøpt denne i Haugesund ? En som gikk i klassen min på begynnelsen av året hadde samme problem med samme sykkel ! Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Hmm, Litt OT: Men har du kjøpt denne i Haugesund ?En som gikk i klassen min på begynnelsen av året hadde samme problem med samme sykkel ! 8819011[/snapback] mopeden ble kjøpt på olsborg i Troms^^ Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 kompresjonen på kickern er ganske dårlig har jeg funnet ut, går det annt og fikse dette? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Kompressjonen kjenner du i hvertfall ikkepå kickstarten om du ikke har en likens å sammenlikne med. Det er utvekslingen mellom kickstart og veiv som bestemmer hvor treig/lett den er å kicke. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Les; Tungstartet skrives i ett ord :-) (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 kompresjonen på kickern er ganske dårlig har jeg funnet ut, går det annt og fikse dette? 8821476[/snapback] Dårlig kompresjon kan komme av slitte stempelringer. Har den vært sånn siden du kjøpte den eller blitt tungstartet nå i det siste? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 kompresjonen på kickern er ganske dårlig har jeg funnet ut, går det annt og fikse dette? 8821476[/snapback] Dårlig kompresjon kan komme av slitte stempelringer. Har den vært sånn siden du kjøpte den eller blitt tungstartet nå i det siste? 8821552[/snapback] ja den har vært sånn helt siden jeg kjøpte den Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det vanlige og sjekke i slike tilfeller er plugg, tenning og forgasser. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Vanlig kommer ann på personer til personer, men hadde jeg kjøpt meg en 91mod DT, som er ungdomskjørt og den hadde vært tråkk å starta og kompresjon dårlig, hadde jeg sjekka sylinder og stemplet, dessuten kjøpt nytt stempel med stempelringer. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Og Tung kjørte mopeden hele veien hjem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå