Gå til innhold

Trådløs forsvunnet fra NM

Anbefalte innlegg

På min kompis sin ubuntu pc har plutselig alt som har med trådløs å gjøre forsvunnet fra NM. Det funket fint når alt var nyinstallert, men han sleit litt med å koble til et trådløst nettverk når han kom hjem, så han begynte å surre litt rundt med settings, og så ble det "plutselig borte" i følge han.

Nå lurer jeg litt på åssen jeg kan få NM til å ordne trådløs igjen, da han ikke har så mye pc kunnskaper og må ha det grafisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Kanskje litt dårlig skrevet av meg, men det funket i NM før, og det trådløse kortet funker forstatt. Problemet er at det er kun kablet nettverk i NM, og ikke noe trådløst lenger. Man må gjøre trådløst via terminal. Noe som han ikke kan.

Lenke til kommentar

NM er Network Manager, ja. Det kan hende Network Manager ikke vil styre det trådløse nettverket fordi det er konfigurert et annet sted. Gå inn i Network Settings og se etter at kortet står i roaming mode. Et annet tips, hvis dere ikke allerede har sjekket det, er om trådløst rett og slett er disablet i NM: høyreklikk på ikonet, så er det en mulighet for å slå av og på trådløst nett.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe at nettverket enten er disablet (ved å høyreklikke på nettverksikonet) eller at det ikke står i roaming modus.

Hvis alt ser ut til å være slik det skal være kan det hende det hjelper å reinstallere network-manager (enten i synaptic eller i terminal), som muligens vil sette ting tilbake slik det var.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...