Gå til innhold

Problemer - Internet Connection Test - NAT 1-3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv dette:

User: ngt

Pass: ChkBid114

Jeg har også netopia 3351, men det bildet Avean beskriver får ikke jeg frem...

Her er forresten en glimrende guide for å få netopia 3351 i Bridge, dette oppsettet brukte jeg før. Det går dessverre ikke med IP Telefon fra NGT. LINK...

Lenke til kommentar

FRUSTRERT!

Jeg holder kontakten med nettet i 15sek av gangen før jeg detter ut og nå har jeg prøvd alt!

Jeg har en Netopia router fra nextgentel som jeg har "åpnet\brigda\passtrougha" ved hjelp av denne oppskriften - LINK - Så nå tar Linksys BEFW11S4 routeren min i mot fra Nextgentel. Jeg har åpnet alle portene på linksys routern, slik som denne linken viser - LINK2 - men fortsatt er PS3en min på nett i kun 15 sek av gangen?

Noen forslag til hvor problemet ligger? hva kan prøves ut?

Lenke til kommentar

Ja, lett å bli frustrert over dette...

Nå når du har satt Netopiaen i Bridge, så ser Linksysen den "utvendige" IP adressa di, alle filter i Netopiaen er bypassa, så det er ikke i den det ligger.

IP adressa di er nå 80.203.xx.xx, og ikke 10.0.0.1, pass på at linksysen ser denne adressa.

Prøv deretter å se på Linksysen, og se om LAN eller WAN lyset slukker seg med 15 sekunders mellomrom. Er disse "Steady" er denne ok...

Hvis ikke restart denne, og eventuellt se om det er ny fimware tilgjengelig.

Det jeg tror er den beste løsningen, er å sette fast IP adresse på PS3'n:

Jeg vet ikke, men defaut ip range på Linksys er vel 192.168.x.1 eller noe.

IP-adresse på PS3: 192.168.x.200

Subnetmaske: 255.255.255.0

Standard-Router: 192.168.x.1

Primær DNS: 192.168.x.1

Sekundær: xxx

Visst du er i tvil, dobbeltklikk på ikonet for internettforbindelsen din på pc'n, klikk støtte, deretter detaljer.

Her har du IP rangen på nettverket ditt, bruk en i denne rangen på PS3'n...

Subnetmaske på nettet, vanligvis 255.255.255.0

Standard-Router = Standard Gateway

Primær DNS = DNS Server

Hadde en del trøbbel sjøl med av og på nettet, men etter jeg la inn fast IP er allt honkeydory...

Fortell hvordan det går!

Endret av harley1340
Lenke til kommentar

Hey! jeg så på Linksysn nå, og Wireless lyset blinker konstant, halvt sek av gangen er lyset borte ca. og kanskje 1-2 sek er lyset på.. Prøvde å ta strømmen av den og sette på igjen, men til ingen nytte.. Instilling i routern jeg kan endre på?

Lenke til kommentar

Da fikk jeg opp at jeg har NAT type 2, men jeg mister fortsatt kontakten med accesspunktet hele tiden.. Når jeg kobla PS3'n til routern direkte med kabel så hadde jeg ikke noen problemer.. Vil det si at problemet ligger i trådløse delen av routern eller trådløse kortet i ps3?

PCen min som også er koblet til trådløst har ikke det samme problemet!

(jeg kjører fast IP på ps3 ja)

Lenke til kommentar

Sliter med samme selv NAT 3 ....

Er koblet opp med trådløs forb. men har vært inne på routeren for og se ...

Finner ikke noe mer og stille på upnp er aktivert ..

Er det noen som bruker speedtoch 585i her ? med nat 1 eller 2 og er koblet opp trådløst som kunne gi meg noe råd ?

MVh.

Geir :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...