Gå til innhold

Problemer - Internet Connection Test - NAT 1-3?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en linksys BEFW11S4 router, og har problemer med holde kontakten med internett.

Jeg har lest rundt litt på div forum og funnet ut at folk med NAT 3 sliter, at man bør ha NAT 1 eller 2..

Jeg har også lest at man finner ut hvilken NAT man er på ved å kjøre en Internet Connection Test, men når jeg kjører en IC test så kommer to ting opp:

Obtain IP adress Succeeded

Internet Connection Succeeded

Jeg lurer på om det er slik det skal være, eller om jeg skal få opp flere sjekkpunkter her? slik som vist i dette forumet : http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=74303

Jeg legger ved et bilde av hvordan det ser ut til meg:

post-130575-1181388883_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å lage en likedan tråd så vi kunne dele erfaringer.

Jeg får Type 3 Connection jeg også og jeg tror det gjør at jeg sliter med å spille mot norske folk. Særlig på Mortal Kombat II Online så klarer jeg ikke å invitere venner og spille.

Jeg har åpnet alle portene som Sony selv sier PSN bruker uten noe hell.

Playstation 3 sier også at jeg ikke har UPNP enablet, noe jeg absolutt har. Så kan være en bug også vet ikke.

Lenke til kommentar

Hmm det tenkte jeg også på faktisk, men problemet ihvertfall hos Nextgentel er at den ikke godkjenner DNS serverne. Kan være NGT har skiftet siden sist men ikke oppdatert websiden dunno.

Men da tenker du på å legge inn den eksterne ipen sant ? Og ikke 10.0.0.2.

Interne ipen min er vel 10.0.0.2, PS3 er 10.0.0.3 og modem er 10.0.0.1. Eksterne ipen er 80.x.x.x

Lenke til kommentar

Ekstern IP er riktig ja. Har du NG så er modemet ditt 10.0.0.1 mens eksterne er 80 et eller annet. Fungerer hos meg, men jeg har ikke trådløs router fra NG. Den er koblet til en trådløs router med DHCP av.

Har jeg den på får jeg NAT 3. Skrur jeg av DHCP og konfigurerer router til å bruke 10.0.0.x så får jeg ekstern IP fra ISP og NAT 2

Har ikke lagt inn ekstern IP manuelt, den finner selv når jeg har DHCP av. Du kan jo prøve å legge inn din manuelt

NAT 1 og 2 skal virke like bra. NAT 1 så er PS3 koblet direkte til modem, mens NAT 2 er koblet til router. NAT 3 er også koblet til router men får ikke IP fra ISP

Endret av konsollspiller
Lenke til kommentar
Skal sjekke ut dette når jeg kommer hjem så skal jeg skrive detaljert hva men trenger å gjøre isåfall.

8819947[/snapback]

Gjør det Avean! Trenger noe som kan forklare meg hva man skal gjøre? Kjører en D-Link DGL-4300 gaming router og ett ADSL modem fra start.no. Modemet står i bridgemodus.

Lenke til kommentar

Jeg får det ikke til å fungere, jeg har ikke noe trådløs router eller noe sånt. Jeg har også FAST IP og det er helt utrolig at den nekter.

Alle portene er åpnet og modemet får panikk om jeg setter ip addresse manuellt, det funker rett og slett ikke.

Står fortsatt som Nat Type 3.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det til, det er bare å åpne portene men problemet er at du må passe på at du assigner riktig Device. Ved siden av portene så kan du assigne de til en device som bør være pcen din. Det skal stå datamaskinnavnet ditt der.

Etter det skal du få Connection Type 2.

Hvordan gjøre dette med Netopia 3351 og Nextgentel Dette funker på alle andre routere også, men kan være noe elementer heter annerledes, bare tenk logisk ;)

Åpne 10.0.0.1 i en nettleser.

Deretter velger du Toolbox og så Game & Application Sharing.

Så velger du Create a new game or application.

Forandre New Entry til Playstation 3 og velg Manual entry of port maps.

Så åpner du følgende porter:

TCP 80

TCP 443

TCP 5223

UDP 3478

UDP 3479

UDP 3658

Når du skriver inn porter trenger du kun å fylle ut porten fra og til, altså de to første feltene. Så skal du åpne TCP port 80 så velger du TCP fra gardinvinduet og så skriver du 80 to ganger i de to første feltene.

Når du da er ferdig skal det stå:

Protocol Port Range Translate To

TCP 80 - 80 80 - 80

Dette burde gi deg NAT Type 2 i Playstation 3.

Det trengs ingen konfigurasjon med Playstation 3 her, du velger bare Easy Setup.

Håper dette løser problemet for dere.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...