Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

IDE kontroller problemer.

Anbefalte innlegg

Bygde en ny pc og hovedkortet hadde kun en IDE kontakt, så jeg kjøpte meg http://www.komplet.no/k/ki.aspx?sku=111199

Det første jeg la merke til var at kontrolleren ikke fant cdrommer. Min 250 Western disk fant den, så jeg startet opp windows xp, og installerte riktige drivere. Men noen harddisk fant windows aldri, kontrolleren ble installert, men det dukket aldri opp en ny harddisk slik det skal.

Noen som har en forklaring på hvordan jeg får disken koblet i kontrolleren til å synes i windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IDE kontrolleren du kjøpte støtter kun disker. (Det står i spesifikasjonene.)

Bruk IDE kontakten på hovedkortet til systemdisken og CD-rom.

Har du prøvd med diskinstallasjon (Disk Management) og formattering i XP. Dette må gjøres etter at du har innstallert driverne til IDE controlleren. (Sjekk at all hardware er korrekt innstallert i Device Manager).

Endret av froggyler
Lenke til kommentar
IDE kontrolleren du kjøpte støtter kun disker. (Det står i spesifikasjonene.)

Bruk IDE kontakten på hovedkortet til systemdisken og CD-rom.

Har du prøvd med diskinstallasjon (Disk Management) og formattering i XP. (Disken vises ikke før dette er utført).

8818637[/snapback]

Det ligger ingen ny disk under Disk Management, det er det som er problemet. Disken er forøvrig allerede formatert og har en del ting på den, men den synes ikke verken formatert eller ikke.

Det står at det skal gå og sette boot disken på kontrolleren også, men dette virket heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...