Gå til innhold

Lyd hakker når pcen belastes, hva i huleste er gal


Anbefalte innlegg

Ok, her er dealen. Har en flunkny maskin med E6600, 2 gig ram, kjapp disk, Gigabyte HK. Bruker onboard lyd.

 

Når jeg spiller en sang i windows media player så spiller sangen fint og klart, men bare ved å minimere og maksimere vinduet så hakker lyden til maskinen er ferdig med operasjonen. Hva kan være galt? Drivere er installert for skjermkort (8800 GTS 640MB) og maskinen yter bra i spill osv...

 

Forferdelig irriterende! :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
avinstaller lydkort driverne, også reinstaller dem igjen.

8824971[/snapback]

 

Dette fungerer nok ikke med såkalte arbeidslyder. Du er nødt til å isolere problemet, da det ofte kommer av elektroniske forstyrrelser. Hadde samme skiten selv.

 

Det gjelder kun ved bruk av hodetelefoner at lyden hakker?

 

I såfall, kan du teste om kun hodetelefonutgangen er påvirket. Kjøp et Y ledd (dobbel han til hun) og bruk dette i stereoutgangene på realtekkortet. Forsvinner lyden da?

 

Om ikke DET funker, si ifra til selger. Nettbutikken ga meg et nytt lydkort da jeg fortalte om problemet, kanhende er du like heldig.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
DMA slår seg av automatisk dersom et visst antall skrive/lese-feil oppstår.  Ingenting magisk med det :)

8824880[/snapback]

Hehe, ok... Det berre framstår som ei magisk hending, når brukaren ikkje får noko melding om det. ;) Blir det logga ein eller annan stad òg?

Lenke til kommentar
DMA slår seg av automatisk dersom et visst antall skrive/lese-feil oppstår.  Ingenting magisk med det :)

8824880[/snapback]

Hehe, ok... Det berre framstår som ei magisk hending, når brukaren ikkje får noko melding om det. ;) Blir det logga ein eller annan stad òg?

8825557[/snapback]

 

Bare start opp Event Viewer (Hendelseslisten), der logges alt.

Lenke til kommentar

Kjører lyden ut på et stereooppsett, lyden hakker ikke når den bares står og spiller uten at jeg rører den, men den hakker og "spraker" ved de fleste hendelser som er mer krevende enn å røre musepekeren. Dog kan lyden fungerer 110% i spill f.eks. og sånt. Men hakker ihvertfall i WMP og Winamp.

 

Hovedkortet mitt er Gigabyte GA965 DS3 (3.3) og chipen heter Realtek ALC888. Kjører Vista 64 Biters Premium utgave.

 

har prøvd med andre drivere for lyd...

Lenke til kommentar
Kjører lyden ut på et stereooppsett, lyden hakker ikke når den bares står og spiller uten at jeg rører den, men den hakker og "spraker" ved de fleste hendelser som er mer krevende enn å røre musepekeren. Dog kan lyden fungerer 110% i spill f.eks. og sånt. Men hakker ihvertfall i WMP og Winamp.

 

Hovedkortet mitt er Gigabyte GA965 DS3 (3.3) og chipen heter Realtek ALC888. Kjører Vista 64 Biters Premium utgave.

 

har prøvd med andre drivere for lyd...

8827619[/snapback]

 

Som sagt, et signalproblem. Ingenting en driver i verden kan fikse. Om dette er tilfelle på selv på stereoutgangene, og ikke kun ved hodetelefonutgangen der det er lettest å oppfatte denne type støy, har du to valg.

 

A: Send inn hovedkortet, og få tilsendt et nytt etter en tid på reklamasjonen/anrefrist. Det er gode muligheter for at det nye kortet vil ha samme problem med ditt spesifikke oppsett.

 

B: Skaff et nytt lydkort, sett det inn, og deaktiver on-board kortet i enhetsbehandling.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...