Gå til innhold

Skifte Fra Vista til XP på Laptop?

Hyu

Anbefalte innlegg

En venn av meg kjøpte nylig Laptop fra dell. Og likte ikke så godt med vista, så han prøvde å formatere til XP. Men funka ikke:(

Hadde brent profe Xp i cd room og det kom kom ikke der det stod om: Boot from CD-room:/

Men er det mulig å formatere pc fra dell?

For jeg har ikke mye peiling om vista, bare lest negative om det:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er fullt mulig og installere det OS'et du vil på en Dell maskin.

MEN.

1.: Enkelte Dell maskiner er kresne på CD plater, bruk Orginal Windows plate på maskinen.

2.: Skal vedkommende feilsøke maskinen i fremtiden, kommer teknikker til og kreve at Vista er installert på den.

Lenke til kommentar

Så lenge cd'en er orginal og ikke oppripet, burde det fungere... :hmm:

Det skjer altså ingenting når du setter inn xp cd'en under oppstarten? Får ikke opp beskjed om å trykke på en tast for å starte opp installasjonen?

Tror muligens cd'en kan være defekt på grunn av riper elns.

Lenke til kommentar

OKi.. Skal sjekke om det er cd som er feilen. takk for hjelpen..

Jeg leste på noen andre tråder, der stod det at hvis man skal ha vista og xp burde man ha en partisjon for xp og vista. men akal man installere vista fra min datamaskin eller boot?

Lenke til kommentar
OKi..  Skal sjekke om det er cd som er feilen. takk for hjelpen..

Jeg leste på noen andre tråder, der stod det at hvis man skal ha vista og xp burde man ha en partisjon for xp og vista. men akal man installere vista fra min datamaskin eller boot?

8818495[/snapback]

Jeg pleier alltid å starte installasjon av os fra boot pga. at jeg kan fjerne, opprette og formatere partisjoner. Fordelen er også at jeg kan opprette f.eks. to partisjoner hvor jeg installerer xp på den ene og vista på den andre. Da får jeg valget om jeg vil kjøre det ene eller det andre os'et under oppstarten. ;)

Er vel en fordel å installere vista under boot vil jeg tro, særlig om han skal formatere C-partisjonen før han installerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...