Gå til innhold

ny ddr-ram brikke som gjør alt ustabilt

pynting

Anbefalte innlegg

har et msi K7N420 PRO hovedkort

da jeg kjøpte det fikk jeg med en ram brikke på 256mb som jeg ikke vet hva er..

jeg kjøpte en ny brikke på komplett: twinmos pc2100 ddr-dimm 512mb cl2,5 184pin (for ddr-pc266mhz)

prøvde først å sette den inn i dimm 1 og den andre i dimm 2 slotten, da starta windows 2000 og korrekt anntal ram ble telt opp, men systemet var meget usatabilt, så maskinen reboota hele tiden...

prøvde så å ta ut ram-brikken på 256mb; fortsatt like ustabilt. prøvde å forandre på alle relevante innstillinger (tror jeg) i bios, men fortsatt like ustabilt.

prøvde så å ta ut den nye og sette alt tilbake igjen som det var først, og da fungerte det som normalt.

klarer ikke å finne ut hva dette kan skyldes... hadde vært veldig fint om noen kunne hjelpe meg med dette her. forbannet at ting ikke fungerer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det har blir vell ikkje nåke løysning på problemet ditt men eg og har hadde same problemet. hadde 2x 256 mb ram brikker sette inn begge to so vart systemet ustabilt med en gong tok ut den eine (twinmos pc2100) so vart det møkje meir stabilt. du kan no prøve å bytte rambrikke ne nåken å sjå om det hjelpe....'

mvh Edmund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...