Darth Reidar Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Kort om problemet: I spill som f.eks Battlefield 2 eller World in Conflict beta så etter en stund får jeg følgende feilmelding i BSOD: "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". NV4DISP.dll kom i starten, og nå i dag kom CTAUD2K.sys opp som feil. Dvs da skjermkort og lydkort relatert. Jeg har byttet RAMbrikker i denne perioden hvor problemene har oppstått, prøvd 2 forskjellige Soundblaster kort (Audigy 2 ZS og XFI), samt 2 forskjellige skjermkort (7950GT og 8800GTX). I tillegg har jeg da kjørt clean install av Windows XP. Likefullt skjer dette. Noen som har tips i saken? Jeg begynner mistenke at hovedkortet har tatt seg en liten "trip down Failure Lane". Hardware: Asus P5B (flashet med siste versjon av BIOS) Intel Core2Duo E6300 4GB RAM OCZ DDR2 PC6400 XFX 7950GT 512MB Soundblaster XFI Fatal1ty OS/drivere: Windows XP og alle andre drivere er oppdatert til siste versjoner tilgjengelig fra de respektive websidene. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Vil selv peke fingeren mot hovedkortet. Begynte å få slike feil 1 måned+ før mitt forrige P4P800 tok natta med et brak og dro med seg CPU+RAM i fallet. Lenke til kommentar
Darth Reidar Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Fant ut at jeg hadde ikke siste versjon av BIOS, flashet den og ting virket ok, men så begynte det igjen.... NV4DISP.dll, CTAUD2K.sys og nå WIN32K.sys er filene som oppgis. Da sammen med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Kan ikke skjønne annet enn at hovedkortet eller evt prosessor må være på bærtur her, siden jeg har skiftet ut RAM brikkene, reinstallert Windows XP, brukt både de aller siste driverne, samt foregående versjoner på clean install. Feilen dukker nå også opp når jeg f.eks sitter og surfer, eller ser på video. Hvis noen har innspill, så hadde det vært veldig flott. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Fubar: angående WiC så finnes en fiks, i "mine dokumenter" -> WiC -> Massive -> rename favorite fila. Reinstaller skjermkort driver på følgende måte: Sikkerhets modus -> avinstaller driver -> slett nVidia kattalogen på C:, start om maskin, installer nVidia driveren -> omstart. Om feilen fremdeles er der så kan det tyde på feil i skjermkortet. Håper og se deg på "kontoret" senere i dag på HF :-) Endret 16. juni 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Win32k.sys har ingenting med skjermkortet å gjøre, heller ikke CTAUD2K.sys. Skader dog ikke å prøve. Siden du har skiftet ram og feilene vedvarer skuler jeg stygt på HK. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) nja, har bred erfaring med nVidia skjermkort som feiler på jobben min her (Fubar vet hvor ), og nv4disp.sys er nVidia driver som feiler, somregel pga at skjermkortet ikke funker som det skal. Om du har noe net skjermkort og teste med så er det og annbefalle. For sikkerhet skyld, så kan du prøve og reinstallere da Fubar. Endret 16. juni 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Vet at det er relatert til skjermkort, men tenkte på de to andre som kommer i tillegg ps: Hvilken error-code får du ? Endret 16. juni 2007 av Vizla Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Du har ikke overklokket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå