iv3rs Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 I dag klarte jeg faen å knuse kjernen på CPUen min med min gigantiske vifte (som er ganske tung også). Jeg fikk den opp å stå på 1.33 ghz @ 266 mhz FSB Den kjørte på 1.4 ghz tidligere i dag - da jeg merka at programvaren for CPU måling hadde gått og hengt seg. CPU er orginalt en 1200 mhz @ 200 mhz FSB. Den har ikke vært utstabil hittil. Hvorfor kan jeg ikke kjøre opp mer boost på den ? (transistorer ødelagt??) Og hvorfor får jeg ikke avlest temp i windows, når det funker i BIOS? Har den lang levetid igjen? Lenke til kommentar
jared Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 CPUen vil nok komme til å slutte å fungere etter en stund. Det hjelper lite å klokke ned. Jeg foreslår at du kjøper deg en ny en ganske umiddelbart. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 hva mener du med knust? Ser du tydelige sprekker o.l. i den eller?? Hørte noen ganske kraftige knaselyder da jeg satte på kjøleribba på broren sin maskin men den har nå fungert helt perfekt i flere måneder :razz: Lenke til kommentar
Cooler Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Som regel har det ikke noe og si om litt av coren løsner, har selv kjøer duron 750 Mhz i 750 i 9 mnd uten problemer , og det med skadet core/kjerne. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Om litt av keramikken er borte så har det normalt ingen ting å si. Om den funker nå, kommer den sikkert til å funke om et år også. Det eneste minuset er jo at du nå har et litt mindre areal mot kjøleribba. Noe som gjør at temperaturen kan stige litt. Hadde en Duron 700 som jeg kjøpte for ganske nøyaktig et år siden. Etter en svært uheldig vifteinstallasjon i fylla, knekte jeg en større bit av coren. Nå står Duron’en i maskina til min bror, han har ikke klaget til nå. Rune Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 28. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2001 Hvorfor får jeg ikke klokket opp til 1400 mhz da? Hva mener dere? Jeg har en CAKII38 vifte. Har den skylda? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå