Gå til innhold

Er dette en form for 'scam'?

Anbefalte innlegg

Som sagt så jobber jeg på Tusenfryd. Jeg har jobbet 7 ganger i Mai måneden. Det er 64,- kroner per time og mellom 6 - 8 timer hver gang jeg jobber der.

Fikk lønnen idag, og den er bare på 270,- kroner!

Prøver de å scamme meg? Jeg har jobbet hardt for å tjene 3000+. Men så tjener jeg bare 270,- kroner, hva er dette for no'?

Må si at jeg hadde noen problemer denne måneden, om at jeg ikke var registrert i databasen and so on. Men fikk ordnet det for to uker siden, midlertidig har jeg brukt "Manuell Inn/Utregistrering".

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få ordnet dette :dontgetit:.

Tenkt å snakke med lederen min idag, hva er det jeg skal si til han? Hvis han "ignorerer" dette, skal jeg gå og snakke med ledelsen eller noe?

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
De har fått mye "pepper" for dette av LO, iløpet av tre år skal de høye lønningene. Tusenfryd driver med barnearbeid :|...

8956067[/snapback]

Pepper skulle vært trussel om stenging istede syns jeg. 64 kr timen er drøyt. Men, barnearbeid? Hvor unge er de som jobber der da? Litt OT men lurer

Lenke til kommentar
De har fått mye "pepper" for dette av LO, iløpet av tre år skal de høye lønningene. Tusenfryd driver med barnearbeid :|...

8956067[/snapback]

Pepper skulle vært trussel om stenging istede syns jeg. 64 kr timen er drøyt. Men, barnearbeid? Hvor unge er de som jobber der da? Litt OT men lurer

8956374[/snapback]

15-16 aaringer?

Lenke til kommentar
64 kr timen?!? er det lov i det heletatt?

8955996[/snapback]

Det er ingen fastsatt minstelønn for folk som er uorganiserte i Norge. Hadde jeg tjent 64 kroner i timen på noe som i beste fall er latmannsarbeid i en alder av 15 år, hadde jeg vært strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Latmannsarbeid? LATMANNSARBEID?

Har det klikka for deg? Vet du hvor mye vi faktisk svetter når vi jobber. I kjøkkenet i en normal Juni/juli dag 45 grader celsius +.

Å jobbe på Tusenfryd er ikke akkurat "slappe av arbeid". Du jobber hele tiden. Vil gjerne se deg jobbe 18 dager på rad fra 10 til 8.

Du snakker av ingen erfaring, kom og prøv, så ser vi om du bytter mening.

Tusenfryd er en sommerjobb, og ikke fast jobb for oss under og over 18. Det er mer enn nok slit der, men vi kan ikke sammenligne det med hard-arbeidende fagfolk.

Tusenfryd er ikke latmannsarbeid, det er faktisk veldig mye å gjøre. Nettopp kommet fra jobb (fikk gå tidligere, slutter egentlig 21:00) og må si at jeg er helt utmattet... :ermm:

Tenk før du svarer... :thumbup:

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9
64 kr timen?!? er det lov i det heletatt?

8955996[/snapback]

Minimums lønnen her i Norge ligger på 60,-. Og man må være over 13 år for å jobbe på "ordentlige" steder.

Jeg er 13 (fyller snart 14) Og jobbet på en ski-cafè i vinter. Jeg fikk 68,- og får 75,- når jeg blir 14.. Ingen her jeg bor som er 14 tjener mindre enn 75,- .. Så sier bare til deg at lønnen din er lav, og ville klaget på den i samma slengen..

Vis han dette innlegget, så skal han få se at det er ufattelig lav lønn for å være 15 år..

EDIT: Hvor lenge jobber du om dagen? Mener at om du er under 18 blir det overtid om du jobber mer enn 6 timer.. ? Jeg jobbet fra 9 til 5, og fikk 2 timers overtidsbetalt.. Vet ikke om det var kun der jeg jobbet, men.. ?

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Det er det tenk. Ikke lenge sia det var på TV, snakk fakta..!

Og.. Med første skattekort, kommer det masse info, der sto det og 60,- minimum.. Stfu sier jeg til en som snakker uten å vite hva han snakker om..

Lenke til kommentar

Jeg fikk 50 i timen da jeg jobbet som blomsterbud før jeg ble 16. Så ble det "hele" 65 kroner. Og det var for det meste akkordlønn, 5 kroner per levert blomst, og hadde den dårligste ruta. Dreit i den forrige jul, er så jævla glad. Jobbe til 23 på lillejulaften er demoraliserende for kropp og sjel!

For tiden har jeg sommerjobb på et Coop-lager, 130,40 i timen. Ble andre boller ja!

Lenke til kommentar

Hmm, jeg tjener 103 kroner i timen (før skatt), og det gjorde jeg når jeg var 17 år og... Jeg jobber i en butikk, veileder kunder, holder den ryddig og setter ut varer og sånnt, og noen ganger blir jeg nødt til å stå å se på klokka i noen timer da det ikke er så mange kunder og noe annet å gjøre :p. Syns 60 kroner timen og være 16 år er drøyt lite...

Endret av chrml
Lenke til kommentar
Det er det tenk. Ikke lenge sia det var på TV, snakk fakta..!

Og.. Med første skattekort, kommer det masse info, der sto det og 60,- minimum.. Stfu sier jeg til en som snakker uten å vite hva han snakker om..

8970124[/snapback]

Arbeidstakerorganisasjoner som LO har forhandlet fram lønnsavtaler for organiserte, men en lovfestet nasjonal minstelønn eksisterer pr. dags dato ikke. Det har i det siste vært snakk om å innføre en minstelønn: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article103755.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...