NgZ Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Jeg er ikke 100% sikker på om det er et behiv for en slik tråd, men jeg har i hvert fall lyst på en. Det er mange forskjellige operatører som ikke er "standard" mobiloperatører. Vyke er et eksempel, de lar deg laste opp sms til dem via GPRS, som de så sende videre for 13øre. I tilleg kommer det 1-5øre i datakostnader fra mobiloperatøren din. Vyke tilbyr også å koble samtaler for deg. Du velger hvem du ksal ringe, fra hvilket nummer, og så kobler de samtalen for deg.Sikkert kjekt dersom du har tomt batteri og ikke vil snylte på andres telefon, men foreløpig for dyrt fra mobil til mobil til at det er interessant innad i Norge(1,6kr/min ) For utenlandstelefoni derimot er jo ikke prisen ille, selv om det er litt kronglete. IP-telefoni over mobil, VOIP osv., det finnes også flere slike tilbydere. Jeg kunne tenke meg å få en samling av evalueringer av slike tilbud/tilbydere, i hvert fall en oversikt over dem, og litt om hva de tilbyr, slik at det kan bli enklere å få en liten oversikt over hva man kan velge. Dersom noen har erfaringer, post dem her, så skal jeg sette opp en ryddig og oversiktlig førstepost med deres bidrag (kreditert selvfølgelig). Om andre ikke ser behovet for en slik tråd, vil den sikkert dø ut, men jeg håper den kan bli en nyttig liten guide/innføring Vyke: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hjemmeside: vyke.com]Tjenester: Sende SMS over GPRS for 13øre til hele verden. Er du i utlandet vil det antakeligvis bli litt dyrere pga GPRS-trafikken, men i Norge kommer dette på bare ca. 0-5øre (avhengig av operatøren din). Kobler samtaler for deg. (du velger fra og til-nummer, så kobler de samtalen. (De ringer "fra-telefonen" og kobler samtalen til "til-telefonen" når fra-telefonen tar av røret. Det gir: Billige samtaler i utlandet, men dessverre er de dyre i Norge på mobil-mobil. Endret 25. juli 2007 av NgZ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 En liten bump av denne. Om det ikke er interesse for den nå heller, får den bare dø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå