froZZo Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 lurer på om det går an å gjøre om bilen så den blir registrert som traktor. såg at mannen bak dahlback racing hadde gjort dette, riktignokk i sverige og for en god stund siden. hva må en gjøre, sette på sperre på 45? det stod i redline bladet. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) lurer på om det går an å gjøre om bilen så den blir registrert som traktor.såg at mannen bak dahlback racing hadde gjort dette, riktignokk i sverige og for en god stund siden. hva må en gjøre, sette på sperre på 45? det stod i redline bladet. 8817571[/snapback] Jeg tror du vil slite med å få en bil godkjent til traktor: "Enhver motordrevet landbruks- eller skogbrukstraktor med hjul eller belter, som har minst to aksler og en konstruktivt bestemt maksimalhastighet på minst 6 km/t, hvis funksjon i det vesentlige ligger i dens trekkraft, og som er særlig konstruert til å trekke, skyve, bære eller drive forskjellige former for utskiftelig landbruks- eller skogbruksmateriell, eller trekke landbruks- eller skogbrukstilhenger. Traktoren kan innrettes med henblikk på å transportere gods i forbindelse med en anvendelse innenfor landbruk eller skogbruk, og/eller den kan utstyres med passasjerseter." Jeg vil tro det er lettere å få godkjent en personbil som motorredskap , om du orker å subbe rundt i 25 km/t: " Som motorredskap regnes også motorvogn som hovedsaklig er innrettet for transport av personer eller gods eller til å trekke annet kjøretøy og som har en konstruktiv hastighet ikke over 25 km/t. Som motorredskap regnes også motorvogn som hovedsakelig er beregnet til intern transport av masse, jord eller lignende på bygge- eller anleggsplasser eller i terreng og som bare unntaksvis brukes på offentlig veg (dumpere), dersom konstruktiv hastighet ikke overstiger 30 km/t." Endret 9. juni 2007 av Autofil Lenke til kommentar
fomox Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 jeg bumper denne ettersom jeg lurer på akkurat det samme Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Tviler sterk på at du får gjort noe slikt i Norge, i Sverige så har de av historiske årsaker hatt en slik EPA-traktorordning, opprinnelig var det en ordning for ombyggde kjøretøyer for bruk som traktorerstatning etter krigen hvis jeg husker korrekt. http://nn.wikipedia.org/wiki/EPA-traktor Lenke til kommentar
TraktorKarn Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 her har man en såkalt "epa traktor" i norge... http://www.tv2.no/a/4086796 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå