Gå til innhold

80 graders cpu, hva skjer?


Anbefalte innlegg

Har en Asus med en Amd x2 1.6 ghz.. Da jeg fikk pcen, for ca et halv år siden, ble den ikke spesielt varm. Vi snakker kanskje 60 grader under spilling. Men nå i det siste har det blitt verre og verre.

Pc'en når temperaturer opptil 80 grader!

Og det trenger ikke å være under spill en gang.. plutselig fyres viften opp på fult og blir der 2-3min, før det blir stille og den synker ned på <-70grader.. Slik den står nå skal den ikke ha noe problemer med å puste, og jeg har sett eter støv, fant veldig lite..

 

Greit at det er AMD, men 80grader blir for drøyt!

Øvrige specs:

-2gig ram

-GF 7600

 

Legger til et bilde så dere får se plassering..

 

post-115792-1181352843_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den står ikke helt inntil, så det skal ikke være noe problem..

 

post-115792-1181355057_thumb.jpg

 

Kan også nevne at jeg har tatt ut batteri for å se om det ville hjelpe.. Det hjalp ikke..

 

Hovedsaklig CPU som blir varm, harddisken for eksempel ligger bare på 40-45grader..

 

For øyeblikket: cpu - 73grader hd - 44grader...

Eneste programmene som kjører er msn med webcam (har en følelse av at det er msn som gir høye temp :ermm: , winamp, og en del IE-sider..

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Hvordan er load på cpu når du ser disse temperaturene ? Uansett er den høy, 100% load eller ikke. ( Har hendt med meg i flere tilfeller at MSN sluker cycles på CPU )

Anbefaler deg å sjekke at alt er montert riktig og at kjøleren ikke er løs eller lignende

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hva er temperaturen hos deg i rommet for tiden? Litt varmere enn vanlig slik det er her i Bergen?

 

Tipper dette er en kombinasjon med støvansamling og varmere temperatur grunnet sommeren kommer!

 

Har merket det på min at viftene går oftere nå enn for bare et par uker siden!

Lenke til kommentar

ta en kompressor og blås inn der lufta blåses ut, men prøv og hold igjen viftene så de ikke snurrer for mye. De kan skjære seg så fort man overstiger rpm de er laget for.

 

Vanlig feil at folk ikke renser pcene sine dette.

 

eventuelt bruk munnen og blås. du får bort en del da oxo :)

Lenke til kommentar

Takk for masse svar :D

 

Bruker NHC, og det har jeg gjort hele tiden..

 

Det har nok noe med varmen her i Bergen å gjøre ja, men 80 grader?!?

 

Har ikke kompressor, men jeg må ta meg en tur på chlas og kjøpe luft på boks ;)

 

Vanskelig å skru opp bak, men jeg kom meg inn til prossesor.. Så ingen støv. Det var litt nede i viften, men det skal jeg prøve å ta med trykkluft...

 

Nå er det gaske varmt her, og msn og winamp kjører, 55graders cpu.. cpu ligger på 7-10%.

Jeg har dog ingen webcam på, noe som jeg tror er grunnen..

 

Varmen kommer når jeg tar på "max performance" og gjør ting som:

Webcam

spill

Java funktioner, internettspill ol.

Under disse oppgavene over går cpu opp i 20-60% avhenger av hvilken oppgave..

Det skjer ikke når jeg ser film for eksempel.

 

Får ta meg en tur på chlas og så se om det blir noe forskjell :hrm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hadde disse problemene på pcen min også. Går ca 2-3 måneder mellom hver gang, støv samler seg i kjøleribbene og cpuen går seg varm. Blås så hardt du klarer når du har åpnet opp bak, blås alle plasser du klarer blåse inn. Se om det ikke kommer noen lodotter her og der, jeg hadde verfall et tonn med støvklumper..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...