=Daniel= Skrevet 9. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2007 Sitter på LAN hos en kompis atm. Men har ikke lang nokk TP kabel for å koble min PC til routeren, som står oppe i 2.etasje. Kompisen min sin PC er tilkoblet tråløst. Er det mulig for meg å koble meg til internett via hans PC? og hvordan? Takker for svar. Mvh Daniel Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 9. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2007 Han kan opprette en nettverksbro mellom wlan-kortet og lan-kortet. Dette gjøres i windows ved at han markerer begge tilkoblingene, og høyreklikker for også opprette bro. Da kan du koble deg til hans lan-kort uten problem. Dette er værtfall måten jeg har brukt her hjemme ett par ganger da jeg ikke har giddi å stukket kabler. Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juni 2007 Kan man bruke vanlig TP kabel eller må man bruke krysskabel eller noe? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 9. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2007 Da kan du bruke vanlig TP-kabel. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 Neei? enn må vel bruke krysset? Sempron Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 Neei? enn må vel bruke krysset? Sempron 8827205[/snapback] Hvis man setter opp en slik bridge mellom wlan-kortet og lan-kortet som jeg snakket om, så vil datamaskinen fungere som en slags switch. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Funket det som det skulle? Har hatt et tilfelle på et LAN jeg hadde da dette ikke funket. I ettertid er jeg sikker på at det var en eller annen brannmur som var årsaken. Endret 10. juni 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2007 Neei? enn må vel bruke krysset? Sempron 8827205[/snapback] Hvis man setter opp en slik bridge mellom wlan-kortet og lan-kortet som jeg snakket om, så vil datamaskinen fungere som en slags switch. 8827309[/snapback] ahh, skjønner Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Dessuten har de aller fleste nyere nettverkskort auto-kryssing (Auto-MDI/MDI-X), så i bunn og grunn slipper man å tenke på kryssede kabler mellom pcer for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå