Guttorm190E Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Har denne forsterkeren: Cambridge Azur 640A Og disse høytallerene: Dynavoice Challenger M-65 Fikk dette anbefalt av Lyd og Bilde hvor de mener det er et spennende alternativ. Problemet, er at når jeg skrur opp volumet litt, langt i fra party styrke, kobler CAP-5 beskyttelsen inn, og spilleren skrus av. Protection lampa blinker da med intervaller på 3 blink, noe som i følge manualen betyr: 3. Registrering af overspænding/overstrøm Indikator: Forstærkeren forsøger at komme ud af standby; lysdioden for beskyttelse blinker i tredobbelte udbrud. Beskrivelse: CAP5 giver V/I-beskyttelse ved konstant at overvåge udgangstransistorerne, så de holder sig inden for deres Safe Operating Area (SOA - sikkert driftsområde). SOA er et grænsesæt, som producenten af udgangstransistoren har fastlagt af hensyn til driftssikkerheden. Mange forstærkere har V/I-begrænsning i signalvejen, som kan forringe signalet ved at komprimere dynamikken. CAP5-systemet fungerer uden for signalvejen, og når systemet aktiveres, lukker det forstærkeren ned i stedet for at begrænse størrelsen af det signal, der passerer igennem forstærkeren (signalkomprimering). V/I beskytter desuden forstærkeren mod kortslutninger på højtalerterminalerne under brug. Afhjælpning: Modstanden på højtalerterminalerne er for lav. Kontrollér, om der er kortslutning mellem højtalerterminalerne. Og en annen ting.. Hvordan fungerer Ohm`en? står at den har to forskjellige Ohm utganger med to forskjellige watt styrker: 75 watt til 8 Ohm 100 watt til 4 Ohm Så.. hva er galt? hva kan jeg gjøre for å unngå dette? noen som har erfaringer med samme problem? Håper på raskt svar! Erik Endret 13. juni 2007 av Guttorm89 Lenke til kommentar
Guttorm190E Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Har forresten en LG DVD opptaker som brukes til avspillingen... Lenke til kommentar
mads89 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Har cerwin vega V-10 F. Kjører disse på en Nad C 320 Bee. som kobler ut når jeg spiller høyt. Før spilte jeg til forsterkeren gløda å enda gjorde det ingen ting, men nå kobler den ut for ingen ting. va er galt??:O Håper noen ha noe tips om va jeg kan gjøre eller hva som kan være galt? Takk mvh Mads. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå