Gå til innhold

Vennegjeng til syden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, 1 uke er sikkert nok, men når man føde værst er der så tror jeg 2 uker kan bli veldig godt. Men rundt 10 dager eller noe slikt hadde vært det beste :)

9020743[/snapback]

Lurer på om det går an å bestille i dager, eller hele uker? Av de charterselskapene jeg har kikka på on ze internet, kunne man bare krysse av for 1 eller 2 uker (1 uke bestod av 8 dager tilsammen, hehe).

http://www.altomreiser.no/ har en del linker til charterselskaper i Norge (som Ving, Apollo, StarTour osv). Kan være greit å ta en kikk på, for å orientere seg litt om beliggenheter og priser osv.

Lenke til kommentar
Joda, 1 uke er sikkert nok, men når man føde værst er der så tror jeg 2 uker kan bli veldig godt. Men rundt 10 dager eller noe slikt hadde vært det beste :)

9020743[/snapback]

Lurer på om det går an å bestille i dager, eller hele uker? Av de charterselskapene jeg har kikka på on ze internet, kunne man bare krysse av for 1 eller 2 uker (1 uke bestod av 8 dager tilsammen, hehe).

http://www.altomreiser.no/ har en del linker til charterselskaper i Norge (som Ving, Apollo, StarTour osv). Kan være greit å ta en kikk på, for å orientere seg litt om beliggenheter og priser osv.

9020770[/snapback]

Ja :) Bare synd StarTour ikke har åpent om natta :p

Lenke til kommentar

9020743[/snapback]

9020770[/snapback]

9020778[/snapback]

Ja, og i tillegg er søkemotoren til Startour helt ræva :!:

Lenke til kommentar

9020743[/snapback]

9020770[/snapback]

9020778[/snapback]

Ja, og i tillegg er søkemotoren til Startour helt ræva :!:

9020803[/snapback]

Hehe, synd for StarTour! :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har man vært på reisekontor og forhørt seg. Ser ut til at vi blir rundt 4 stykker, istedet for rundt 7. Greiere med tanke på bestilling, så tror vi går for å bestille over nettet. Reisekontoret fant jo ikke fram noe vi ikke hadde sett fra før, av priser osv.

Ser også ut at skal man til Gran Canaria og en populær plass (vi har tenkt oss til Playa del Inglés) blir det nok å ligge på en 4000-5000 for et trestjernershotell for en uke (gjennom et charterselskap vel å merke). Jaja, må da bruke litt penger i livet :D

Lenke til kommentar

Da var turen bestilt! Drar med 3 kompiser til Playa del Inglés, 7 dager (12.-19. mars). Vi bestilte gjennom Ving.no, og prisen ble 4105 eller noe per pers (bortsett fra en som tok reiseforsikring i tillegg). Det er da inkludert buss fra flyplassen og avbestillingsforsikring eller hva det nu het.

Det ble en 3-roms-leilighet på et leilighetshotell som heter Tamaragua. Det er 3 stjerner, så ikke all verden, men det er nå bare en guttetur, sikkert greit nok i massevis.

Så blir det nesten 1600 for billetter tur/retur Oslo, og en overnatting på flyplassen. Men det overlever man da :D

Så for bare reisen er det jo rundt 5700, også kommer lommepenger. Men jaja, satser på at det blir en knalltur.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som vet hvordan temp. bruker å ligge på i Ibiza rundt høstferien i oktober?

Været blir mer usikkert utover oktober, men i begynnelsen av oktober ligger snittet på ca 25 om dagen og 16 om natten, I vannet er det kanskje 22 grader. Som sommer i sørnorge altså, og like usikkert.

For de som reiser eksakt i høstferien og i påskeferien så kan de ikke regne med å finne billige restplasser rett før. Ukene før og etter er det derimot langt enklere.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan temp. bruker å ligge på i Ibiza rundt høstferien i oktober?

Været blir mer usikkert utover oktober, men i begynnelsen av oktober ligger snittet på ca 25 om dagen og 16 om natten, I vannet er det kanskje 22 grader. Som sommer i sørnorge altså, og like usikkert.

For de som reiser eksakt i høstferien og i påskeferien så kan de ikke regne med å finne billige restplasser rett før. Ukene før og etter er det derimot langt enklere.

9215990[/snapback]

Gjeder de samme tempraturene for påska da?

Lenke til kommentar
er vel kanskje litt varmere igjen i påska? siden solen er nærmere igjen da (?)

kan være jeg driter meg loddrett ut, men tror det.

Om du har tenkt å bade i påsken må du nok dra lengere enn til Middelhavet.

Du kan forvente at dagstemperaturen holder seg under 20 på Ibiza. Under 10 om natten og 13-14 i vannet. Om du er på et hotell med basseng bør det være oppvarmet...

Trodde ingen dro dit før i slutten av april.

Lenke til kommentar
er vel kanskje litt varmere igjen i påska? siden solen er nærmere igjen da (?)

kan være jeg driter meg loddrett ut, men tror det.

Om du har tenkt å bade i påsken må du nok dra lengere enn til Middelhavet.

Du kan forvente at dagstemperaturen holder seg under 20 på Ibiza. Under 10 om natten og 13-14 i vannet. Om du er på et hotell med basseng bør det være oppvarmet...

Trodde ingen dro dit før i slutten av april.

9216749[/snapback]

Men tenker mer på grand canaria da..hvordan er varmen der? :)

Lenke til kommentar
For øyeblikket er det vel skogbrann og veldig godt og varmt der ;) neida.. bare tuller jeg!

Gran Canaria er vel i grunn kjent for å ha gode temperaturer stort sett hele året? men det er vel ikke det største party stedet?

9219427[/snapback]

Tja, er jo Playa del Inglés på Gran Canaria, men er nok langt unna Ibiza (skal godt la seg gjøre :wee:). Håper nå det er noen klubber der av passelig størrelse i allefall, men er nok noe liv og røre der ja.

Uansett, de mer kjente party/rølpe/ungdomsplassene er vel ikke så varme i vinter/påskeferien heller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...