Gå til innhold

Tren om morgenen, brenn 5x mer enn om dagen ?

Anbefalte innlegg

følgende melding ble skrevet av en venn i klassen min:

tar du å jogger tidlig om morningene er testosteron nivået så høyt at du vil forbrenne 5 ganger mer enn når du jogger om dagen

er dette sant? hvis så, hva er "tidlig om morningene"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, for all del ikke. Du må ha mat, og hvis du sulter deg selv så vil ettervært sulten begynne å tære på muskelene dine, og du vil tåle/orke mindre. Å sulte deg selv gjør ingenting annet enn å ødelegge deg.

Spis heller litt mindre på de store måltidene, men spis 5 - 8 ganger om dagen. Det holder forbrenningen i gang. :)

Lenke til kommentar

En av instruktørene på treningsstudioet sa at hvis jeg ville forbrenne dobbel så mye som til vanlig burde jeg stå opp, gå rett til studioet før frokost og ta meg en time. Drikke burde man gjøre da! Er ikke spesielt kult å trene skrubbsulten, men det er verdt det!

Rett etter trening tar man da frokost=)

Lenke til kommentar
tar du å jogger tidlig om morningene er testosteron nivået så høyt at du vil forbrenne 5 ganger mer enn når du jogger om dagen

8817323[/snapback]

At testosteron nivået er høyt og at det er derfor du forbrenner mye før frokost er bare tull.

Og det blir også feil å sette ett tall på det, om du forstår. Du forbrenner ikke AKKURAT 5 ganger mer om du trener før frokost enn etter. Saken er den at etter natta er energilagerene i kroppen tomme og venter på at vi skal starte å spise så de kan fylle seg opp igjen. Om du istedenfor går ut og går/jogger en tur før frokost, kan ikke kroppen forbrenne noe av energilageren (ja, fordi de er tomme .. logisk), så de henter energien fra fettlagerene. På denne måten brenner man rett av fettet.

Jeg ville dog ikke kjørt så høy intensitet om morningen, heller bare tatt en morgentur, da det fort kan slite ned en del muskelmasse med f.eks. intervalltrening uten noe inntak av næring først. Vet også det er mange som drikker kaffe før de går på morgentur, pga. koffeinet visstnok skal frigjøre fettsyrer fra kroppens fettlager og gjøre det lettere for kroppen å forbrenne det. Om dette stemmer skal jeg ikke si sikkert, men det er gjort forskninger som viser det.

Lenke til kommentar

8817323[/snapback]

At testosteron nivået er høyt og at det er derfor du forbrenner mye før frokost er bare tull.

Og det blir også feil å sette ett tall på det, om du forstår. Du forbrenner ikke AKKURAT 5 ganger mer om du trener før frokost enn etter. Saken er den at etter natta er energilagerene i kroppen tomme og venter på at vi skal starte å spise så de kan fylle seg opp igjen. Om du istedenfor går ut og går/jogger en tur før frokost, kan ikke kroppen forbrenne noe av energilageren (ja, fordi de er tomme .. logisk), så de henter energien fra fettlagerene. På denne måten brenner man rett av fettet.

Jeg ville dog ikke kjørt så høy intensitet om morningen, heller bare tatt en morgentur, da det fort kan slite ned en del muskelmasse med f.eks. intervalltrening uten noe inntak av næring først. Vet også det er mange som drikker kaffe før de går på morgentur, pga. koffeinet visstnok skal frigjøre fettsyrer fra kroppens fettlager og gjøre det lettere for kroppen å forbrenne det. Om dette stemmer skal jeg ikke si sikkert, men det er gjort forskninger som viser det.

8833192[/snapback]

JEg prøvde denne metoden for en stund siden.

Jeg gikk ned 5 Kg på 3 uker.

Fra 76Kg til 71Kg. Er 181Cm

Denne metoden er veldig effektiv, men det tar på.

Du blir mye mer trøtt utover dagen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Saken er den at etter natta er energilagerene i kroppen tomme og venter på at vi skal starte å spise så de kan fylle seg opp igjen. Om du istedenfor går ut og går/jogger en tur før frokost, kan ikke kroppen forbrenne noe av energilageren (ja, fordi de er tomme .. logisk), så de henter energien fra fettlagerene. På denne måten brenner man rett av fettet.

8833192[/snapback]

Dette er feil. Les her.
Jeg ville dog ikke kjørt så høy intensitet om morningen, heller bare tatt en morgentur, da det fort kan slite ned en del muskelmasse med f.eks. intervalltrening uten noe inntak av næring først.
Dette skjønner jeg ingenting av, henvis gjerne til noen studier eller andre kilder for påstandene dine.
Lenke til kommentar
Vet ikke om du forbrenner mer om morningen, men det med at å jogge eller gå før du spiser gjør at du forbrenner mer er en myte.

9122204[/snapback]

Hvor har du det fra?

9123092[/snapback]

Se posten over deg. . .

Lenke til kommentar
Spis heller litt mindre på de store måltidene, men spis 5 - 8 ganger om dagen. Det holder forbrenningen i gang.  :)

8817481[/snapback]

Hvis man spiser hver time får man veldig høy forbrenning da? Blir jo veldig mange ganger men hvis man spiser veldig lite hver time

Endret av Kezza
Lenke til kommentar
Spis heller litt mindre på de store måltidene, men spis 5 - 8 ganger om dagen. Det holder forbrenningen i gang.  :)

8817481[/snapback]

Hvis man spiser hver time får man veldig høy forbrenning da? Blir jo veldig mange ganger men hvis man spiser veldig lite hver time

9147938[/snapback]

Det som har noe å si er hvor mye du spiser i løpet av hele dagen, det har ikke mye å si hvor ofte du spiser.

Lenke til kommentar

8817481[/snapback]

9147938[/snapback]

Det som har noe å si er hvor mye du spiser i løpet av hele dagen, det har ikke mye å si hvor ofte du spiser.

9148126[/snapback]

Ok. Så hvis jeg spiser 2-3 store måltider så er det like bra som å spise flere småe måltider. Trodde det var bedre å spise flere småe.

Lenke til kommentar

Har alltid trodd at man skal spise 5-6 ganger om dagen. Alle sier jo det :dontgetit: Får prøve å droppe frokosten å spise 2-3 store måltider da :hrm:

Hvor mye bør jeg spise da egentlig? Og hvis jeg blir sulten, skal jeg spise da?

Endret av Kezza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...