Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Vi bestillte dette en gang for lenge siden. Vi fikk beskjed om at de skulle komme å "montere" om en måned. Dagen før de skulle komme fikk vi en telefon der de sa at "Desverre, vi kan ikke levere bredbånd til dere via kabel". Etter et år med venting etter denne hendelsen fikk vi vanlig ADSL fra telenor. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Vi bestillte dette en gang for lenge siden. Vi fikk beskjed om at de skulle komme å "montere" om en måned. Dagen før de skulle komme fikk vi en telefon der de sa at "Desverre, vi kan ikke levere bredbånd til dere via kabel". Etter et år med venting etter denne hendelsen fikk vi vanlig ADSL fra telenor. 8850291[/snapback] Det er nettopp dette jeg er redd for! Vi har ikke kunnet få bredbånd fra noen leverandører før, og nå kunne vi plutselig få fra CD. Så er litt skeptisk... Men, håper på det beste selvsagt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Ja det er det eneste å gjøre. "Plutseligt händer det!" Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg har 12/2mbit fra CD. Er meget fornøyd. Har ikke merket noe til den "begrensningen" av p2p. Jeg kjører full-pupp hele døgnet. PÅ speedometeret på itavisen får jeg 12,5/2,1 så å si hvergang. Det er lite variasjon i hastigheten som man ofte oplever med ADSL2+. Spiller men nedlasting på 1mbit og uthastighet på 100kbit, og pingen ligger fremdeles på rundt 15 Med andre ord, meget fornøyd. Eneste jeg kan klage litt på er at jeg må restarte modemet ca to ganger i mnd. Arvid Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Da lider i hvertfall ikke du noen nød, Arvid Heldiggrisen! Håper på et slikt nett ja! ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Nå kan vi få Canal Digital via kabelen, men tviler pappa gidder å stresse med papirer for å skifte. Får heller prøve å få han til å kjøpe større hastighet på det vi allerede har. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Høres ikke ut som noen dum idé Gleder meg bare til 12 mbit'en jeg ass! Endret 13. juni 2007 av Martin AF Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Da lider i hvertfall ikke du noen nød, Arvid Heldiggrisen! 8852394[/snapback] Lider ikke noe nød nei, men nå er Skagerak energi i sammarbeid med Lyse i ferd med å bygge ut fiber i grenland Så neste blir 10/10mbit, men det kan desverre ta litt tid Arvid Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Alt for digg! Håper de gjør noe slikt her også ass! 10/10mbit er jo ekstremt! Helt herlig! Lenke til kommentar
kentiver84 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Lurte på en liten ting jeg, har også bestilt internett fra CD, og mottok modemet idag, problemet er at jeg bor i et hus med 4 leiligheter, her vi alle sammen har felles kabel tv, så jeg er litt usikker på hvilke av leilighetene som har selve kabeltvboksen inne hos seg, så hvordan blir det da? Må modemet stå inne hos den leiligheten som har det så føres trådløst inn til meg? Eller kan han montøren være så snill at han legger coaxkabelen inn til min leilighet? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Montøren kan seff strekke koax inn til deg, men det vil jo koste pæng. Lenke til kommentar
kentiver84 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Montøren kan seff strekke koax inn til deg, men det vil jo koste pæng. 9302848[/snapback] Vil ikke betale ekstra peng:P Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Fy, som dere syter da Her jeg bor har jeg 2000/300, og det er MAX fra Telenor. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Har hatt CD i et par år nå.... Ikke annet en fornøyd. Spesielt fornøyd med oppetiden Lenke til kommentar
kentiver84 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Kan ikke få mere enn 4mbit fra Telenor, derfor jeg valgte CD. Litt spent ja, noen skriver di er digg bra, mens andre hater dem:P Spent på om di kan sette boksen inne hos meg jeg:S Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Du kan flytte boksen selv - da må du kjøpe X meter kabel på din lokale elektrosjappe. Det er ikke altfor dyrt . Montøren setter det nok der det er antenneinngang i huset. Så får du strekke kabel selv etterpå. Alternativt kan du strekke laaaaaang nettverkskabel fra modemet til der du bor. Lenke til kommentar
kentiver84 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Har fått installert internettet nå, skulle ha 12\2mbit, har nå 6400kb inn og 1000 ut, altså ca halv fart, men montøren sa at det var pga alle kablene i huset (er 4 leiligheter) alle deler samme abbonomanget..hehe, så var en del hjemmesnektra løsninger. (NEI ikke jeg som har satt inn, flyttet nettopp hit), så har bestilt en ny montør og eget kabeltv abbonomang, så da skulle han legge ny kabel fra grunnmuren og inn til leiligheten min, nå går kabelen innom 5-6 andre tver osv. Det jeg lurte på er om at dere tror jeg får bedre fart da når jeg får egen kabel? Vil iallefall ha 10mbit av linja:) Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Får du "egen" linje, så vil du nok få bedre hastighet. Etter at signalet har vært innom 5-6 utak som er hjemmesnekret blir det nok svekket. Sikkert ikke noe støy som lurer seg inn heller. Lenke til kommentar
kentiver84 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Idag kom svogeren min innom, han har en pc med Vista installert. Når han kjørte speedtester så fikk han mellom 10000 og 11500kbit, mens jeg på min pc bare får 5-6000. Jeg har ingen virusprogram eller noe som sperrer. Totalt har jeg 3 maskiner hjemme, ingen av dem får mere enn 5-6000, mens han fikk nestn det dobbelte, noen ide hvorfor? Jeg har maks signalstyrke, 54mbit. Koblet til maskinen min med kabel, da fikk jeg også 11000, men ikke med trådløst (noe som er lettest for meg siden vi har flere bærbare). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Brukte broren din trådløst? Skrudde du av krypteringen eller noe for han? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå