Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaring med nett fra Canal Digital?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Vi bestillte dette en gang for lenge siden. Vi fikk beskjed om at de skulle komme å "montere" om en måned. Dagen før de skulle komme fikk vi en telefon der de sa at "Desverre, vi kan ikke levere bredbånd til dere via kabel". Etter et år med venting etter denne hendelsen fikk vi vanlig ADSL fra telenor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi bestillte dette en gang for lenge siden. Vi fikk beskjed om at de skulle komme å "montere" om en måned. Dagen før de skulle komme fikk vi en telefon der de sa at "Desverre, vi kan ikke levere bredbånd til dere via kabel". Etter et år med venting etter denne hendelsen fikk vi vanlig ADSL fra telenor.

8850291[/snapback]

Det er nettopp dette jeg er redd for! :ohmy: Vi har ikke kunnet få bredbånd fra noen leverandører før, og nå kunne vi plutselig få fra CD. Så er litt skeptisk...

Men, håper på det beste selvsagt! :)

Lenke til kommentar

Jeg har 12/2mbit fra CD. Er meget fornøyd. Har ikke merket noe til den "begrensningen" av p2p. Jeg kjører full-pupp hele døgnet. PÅ speedometeret på itavisen får jeg 12,5/2,1 så å si hvergang. Det er lite variasjon i hastigheten som man ofte oplever med ADSL2+.

Spiller men nedlasting på 1mbit og uthastighet på 100kbit, og pingen ligger fremdeles på rundt 15 :D

Med andre ord, meget fornøyd. Eneste jeg kan klage litt på er at jeg må restarte modemet ca to ganger i mnd.

Arvid

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Nå kan vi få Canal Digital via kabelen, men tviler pappa gidder å stresse med papirer for å skifte. Får heller prøve å få han til å kjøpe større hastighet på det vi allerede har.

Lenke til kommentar
Da lider i hvertfall ikke du noen nød, Arvid :p Heldiggrisen!

8852394[/snapback]

Lider ikke noe nød nei, men nå er Skagerak energi i sammarbeid med Lyse i ferd med å bygge ut fiber i grenland :thumbup:

Så neste blir 10/10mbit, men det kan desverre ta litt tid :cry:

Arvid

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lurte på en liten ting jeg, har også bestilt internett fra CD, og mottok modemet idag, problemet er at jeg bor i et hus med 4 leiligheter, her vi alle sammen har felles kabel tv, så jeg er litt usikker på hvilke av leilighetene som har selve kabeltvboksen inne hos seg, så hvordan blir det da?

Må modemet stå inne hos den leiligheten som har det så føres trådløst inn til meg?

Eller kan han montøren være så snill at han legger coaxkabelen inn til min leilighet?

:D

Lenke til kommentar

Du kan flytte boksen selv - da må du kjøpe X meter kabel på din lokale elektrosjappe. Det er ikke altfor dyrt :).

Montøren setter det nok der det er antenneinngang i huset. Så får du strekke kabel selv etterpå.

Alternativt kan du strekke laaaaaang nettverkskabel fra modemet til der du bor.

Lenke til kommentar

Har fått installert internettet nå, skulle ha 12\2mbit, har nå 6400kb inn og 1000 ut, altså ca halv fart, men montøren sa at det var pga alle kablene i huset (er 4 leiligheter) alle deler samme abbonomanget..hehe, så var en del hjemmesnektra løsninger. (NEI ikke jeg som har satt inn, flyttet nettopp hit), så har bestilt en ny montør og eget kabeltv abbonomang, så da skulle han legge ny kabel fra grunnmuren og inn til leiligheten min, nå går kabelen innom 5-6 andre tver osv.

Det jeg lurte på er om at dere tror jeg får bedre fart da når jeg får egen kabel? Vil iallefall ha 10mbit av linja:)

Lenke til kommentar

Idag kom svogeren min innom, han har en pc med Vista installert. Når han kjørte speedtester så fikk han mellom 10000 og 11500kbit, mens jeg på min pc bare får 5-6000. Jeg har ingen virusprogram eller noe som sperrer. Totalt har jeg 3 maskiner hjemme, ingen av dem får mere enn 5-6000, mens han fikk nestn det dobbelte, noen ide hvorfor?

Jeg har maks signalstyrke, 54mbit.

Koblet til maskinen min med kabel, da fikk jeg også 11000, men ikke med trådløst (noe som er lettest for meg siden vi har flere bærbare).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...