Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaring med nett fra Canal Digital?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har erfaring med internett fra Canal Digital?

Jeg bor på Duken på Nøtterøy og har slitt i mange år nå for å få en skikkelig linje.

Grunnen er at jeg tydeligvis bor for langt unna nærmeste sentral, og det er dårlige linjer.

Har nå for øyeblikket 0,5 mbit fra BlueCom. Det går ganske sakte...

Men, nå her om dagen oppdaget min far Canal Digital, og fant ut at vi kunne få internett via kabel-tv'en :D

Så, nå har vi bestilt Canal Digital MEGA: 12 mbit inn / 1 mbit ut :dribble:

Men, det jeg lurer på er om noen her har noe som helst erfaring med internett fra denne leverandøren? Er det noe tess?

Martin :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har CD selv, og ikke merket noe til en sperre paa P2P her. Er vist kun i osloomraadet de har satt opp dette enda.

Ellers vil jeg si at jeg er godt fornoyd med CD selv. Altid oppe, og god fart stort sett hele tiden. Var problemer med hastigheten en stund, men problemet har ikke vist seg paa 5 mnd naa.

Lenke til kommentar

Har fått modemet fra CD i posten idag :)

Har prøvd å sette det opp selv, men det ser ut som det er en slags sperre på uttaket på den hvite boksen til kabel-tv'en som hindrer meg i å koble opp modemet. Noen som kjenner til dette, mulig å fjerne den?

-

Martin :)

Lenke til kommentar

Hvist du har en multimedia kontakt skal det bare være å skur ut motstanden som sitter i MM hullet.

Men ikke sikkert at du får det til å virke fir det, da det kan sitte et høypassfilter i kabeltvskapet som en montør må fjerne.

EDIT: Leif var på besøk.... :blush:

Endret av Big_JJ
Lenke til kommentar
Hvist du har en multimedia kontakt skal det bare være å skur ut motstanden som sitter i MM hullet.

Men ikke sikkert at du får det til å virke fir det, da det kan sitte et høypassfilter i kabeltvskapet som en montør må fjerne.

EDIT: Leif var på besøk....  :blush:

8820435[/snapback]

Det er vel ikke mulig å fjerne dette filteret selv? Er veldig keen på nytt nett... :p

EDIT! Leif tok en tur innom meg også. :tease:

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Internett fra Canal Digital, går det over satellitt/parabol ?

Hvis det er tilfelle, så kan du vell bare glemme å spille MMO-spill? (World of Warcraft, Age of Conan, Lord of the Rings Online, EverQuest osv..)

Gjelder vell også multiplayer i det hele store? (Battlefield 2 osv..)

Er det ikke noe grusomt med høy latency over satellitt?

Jeg har aldri hatt det selv, eller kjenner noen som har det..

Men mener å huske at alle utviklere av MMO-spill sier at det rett og slett ikke funker å spille via satellitt..

Lenke til kommentar
Er nok ikke muligt å fjerne filtret selv, med mindre du tar med deg et kubein og bryter deg inn i kabeltvskapet.  :ph34r:

Men det er ikke alle steder slike filter er montert, så gode muligheter for at det vil fungere med en gang.

8821073[/snapback]

Koblet modemet til kabel-TV boksen og så modemet til Pc'en. Pc'en prøvde å koble seg til nettet (lille ikonet nederst til høyre blinket), men ingenting skjedde. Da er jeg vel så heldig at jeg har et sånt filter montert i huset.. :ermm:

Jaja, får vel bare vente tålmodig på den montøren! ;)

Lenke til kommentar
Altså det er to av lampene som lyser, de andre lyser også, bare svakere.. Det er vel et typisk dårlig tegn..

8822915[/snapback]

Du må nok bare vente på montøren. Modemet til CD må også aktiveres fra sentralen, så det hjelper lite hva du gjør. Det er fint at CD kan levere til Duken nå. Hele Nøtterøy er jo et problemområde når det gjelder ADSL.

Lenke til kommentar
Nei vet ikke hvorfor de har det. Syns også det er rart at de har det om natten.

Hadde da vært mere naturlig å ha det om dagen da folk bruker nettet.

8817311[/snapback]

Er vell fordi folk flest som driver med dette lar maskina stå på om natten og laste opp/ned.

edit: leif.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...