Gå til innhold

ReadyBoost med minnekort?

Anbefalte innlegg

Satt og fikla litt med pcen min nå og så kikke jeg igjennom egenskapene for minnekortet som sto i, så plutselig får jeg beskjed om at jeg kan bruke minnekortet som ReadyBoost buffer. Funker det virkelig, eller ser jeg på en liten driverfeil eller noe her. Er snakk om en innebygget kortleser i den bærbare pcen min. Om dette faktisk funker, så skal jeg helt klart kjøpe meg et digert superraskt SanDisk SD kort right away! Det stikker ikke ut ifra pcen i det hele tatt, så det bør jo være en grei oppgradering? Eller har det ikke så mye å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen forskjell altså? Sitter å lurer litt på et SanDisk Extreme III 2GB nå, men gidder ikke betale 320 kr om det ikke hjelper. Hva er det egentlig ReadyBoost skal gjøre for meg? *kremt* :blush:

EDIT:

Om det er pcen i signaturen din du refererer til, så er vel det raskt en pc som ikke trenger videre hjelp heller da.. :thumbup:

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Ja, nå har det seg heldigvis sånn at jeg ikke har en pc med 512 RAM, så jeg slipper heldigvis å "sveise" en ext.hdd til pcen min. :p

Oppstarten er nå målt 15 sekunder raskere med et 4GB TwinMos minnekort jeg lånte. Noen som veit om ReadyBoost bare hjelper for Windows aplikasjoner eller om jeg vil kunne merke en generell ytelsesforbedring?

Lenke til kommentar

Du vil ikke merke store forskjellen når systemet ditt har 2GB RAM. Det Vista gjør er at den bruker minnebrikken din som cache, istedet for hardisken (virtual memory). Siden da minnebrikker generelt har raskere access-tid vil systemet få et lite boost. På systemer med mindre enn 1GB vil dette gjøre størst forskjell.

Dette vil hjelpe både Windows generelt og applikasjoner som bruker haddisken aktivt.

Lenke til kommentar
Ja, nå har det seg heldigvis sånn at jeg ikke har en pc med 512 RAM, så jeg slipper heldigvis å "sveise" en ext.hdd til pcen min. :p

Oppstarten er nå målt 15 sekunder raskere med et 4GB TwinMos minnekort jeg lånte. Noen som veit om ReadyBoost bare hjelper for Windows aplikasjoner eller om jeg vil kunne merke en generell ytelsesforbedring?

8857601[/snapback]

Dette var bare et eksempel jeg brukte. jeg har heldigvis bare en med 128 :p 2xhp omnibook 6000 med 2000 og snart xp

Lenke til kommentar

Readyboost bruker ikke 'minnekort' istedet for harddisk - men i tillegg til .

Det som er mest/oftest paget ut blir liggende i readyboost enheten for hurtigere aksess tilbake til ram.

Det er et supplement til det tradisjonelle swapfile/minne subsystemet og legger seg med sine funksjoner imellom disse.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...