Amento Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Hadde selv problemer med mikrofonen min etter å ha installert Vista. Lyden var veldig lav og jeg fant ikke noen Mic boost. Folk snakket om en +20db boost-greie, men den fant jeg heller ikke. Fant derimot ut en annen måte som jeg tenkte jeg skulle dele med dere, siden det sikkert ikke bare er med som har dette problemet 1. Start med å gå ned på startmenyen og trykk på søkeruten helt nederst på menyen. 2. Skriv regedit 3. Du vil få opp et vindu med noen mapper inni. Følg denne stien: - HKEY_LOCAL_MACHINE - SYSTEM - CurrentControlSet - Control - Class - {4D36E96C-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} - 0000 - Settings 4. I settings scroller du nedover til du finner Micboost 5. Dobbeltklikk på denne og skriv in 1 som verdi (den skal originalt stå på 0) 6. Restart maskina Håper dette hjelper, funka i hvertfall for meg. Husk at det kreves restart for at forandringene skal tre i kraft. Endret 8. juni 2007 av Zathardor Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg har funnet ut at jeg må skifte fra 5,1 surround til stereo for at micen skal funke ordentlig, hvis ikke er den lav. Utrolig teit, fordi da må jeg restarte pcen hver gang jeg skal bruke mic, og restarte den igjen for å bruke surronden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå