Gå til innhold

Mobilabonnement for en fattig student

Anbefalte innlegg

Nå flytter jeg snart på hybel og pengene kommer til å minske drastisk. Derfor har jeg lyst å gå vekk fra kontatkort fra telenor, og heller til et billig abonnement. Jeg kommer sannsynligvis til å sende mest SMS, men også å ringe til tider.

Så hva er egentlig det beste for en student? One Call Faktura, Chess Touch, eller noe fra Ipea?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OneCall koster 42 øre per SMS etter at du har sendt 90 SMS

IPEA Akilles koster 59 øre per SMS etter at du har sendt 90 SMS (deres billigste på SMS)

Hadde jeg vært deg ville jeg valgt OneCall, husk prisene etter inkluderte minutter og sms teller også, dessuten er OneCall blilligere på datatrafikk.

EDIT: OneCall er også billigere etter inkluderte ringeminutter..

0,80 kr vs 1,15 kr

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Jeg ville tatt det abonnementet som gir deg mest gratis. Når du har brukt opp gratis-smsene, kan du bruke vyke eller liknende tjenester. Vyke ta kun 13øre for sms. I tillegg må du regne med 1-5 øre i datatrafikk fra operatøren din. De er dessverre alt for dyre på samtaler for øyeblikket ser det ut til. (1,6 kr/min fra "Norway Mobile" til "Norway Mobile")

Lenke til kommentar

Hvis du gidder det så.. Forteller deg at det er ikke sååå stor forskjell på 90 og 99 meldinger, dessuten har OneCall som sagt billigere sms, talepriser og ikke minst datatrafikk.. Noe som sikkert er litt nyttig hvis man bryker vyke? Jeg vet det ikke krever mye datatrafikk å sende en sms, men alle monner drar?

Uansett 20 øre er ikke ikke verd det, med tanke på at vyke er et eksternt program som krever mer stress, opplæring, tilvenning enn å fortsette å bruke OneCall som sms-leverandør.

vyke er jo et java-program som må startes, installeres, og ikke minst fylles på for at man skal kunne sende sms til ca 20 øre. I mine øyne er det like greit å betale 42 øre for sømløst sms-integrering fra telefonen.

Er kanskje verd å fyre opp vyke hvis man har en diskusjon gående som ikke ser ut til å slutte med det første.

Just my 0,02 $

Lenke til kommentar
Uansett 20 øre er ikke ikke verd det, med tanke på at vyke er et eksternt program som krever mer stress, opplæring, tilvenning enn å fortsette å bruke OneCall som sms-leverandør.

vyke er jo et java-program som må startes, installeres, og ikke minst fylles på for at man skal kunne sende sms til ca 20 øre. I mine øyne er det like greit å betale 42 øre for sømløst sms-integrering fra telefonen.

Er kanskje verd å fyre opp vyke hvis man har en diskusjon gående som ikke ser ut til å slutte med det første.

Just my 0,02 $

8823575[/snapback]

Hos meg koster det nå 16 øre (4 øre i grps-kostnad pga netcom), om du velger å fylle på 100 kroner sånn ca får du 10% ekstra, jo mer du fyller på, jo billigere blir det. Om du har f.eks onecall tror jeg prisen for gprs blir 1 øre, med ei påfyllingspakke er du da oppe i 13 øre pr melding, du kan da sende 3 meldinger og vell så det for hver melding du sender med onecall, dessuten er det bare såvidt tregere å sende med vyke enn vanlig sms. Jeg synes nå ihvertfall det lønner seg, tror samtlige jeg kjenner bruker det nå. Om du skal til utlandet elelr sende til utlandet bør du ihvertfall da ha det. Husker i fjor da jeg var i Spania, kostet med 15-20 øre pr melding inkludert gprs, mens de andre jeg reiste med betalte 3,75,- pr melding ;) Blir litt OT dette, men tror nok vyke er det beste sparetipset ift sms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...