Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygg selv prosjekt (failed?)

Anbefalte innlegg

Bare for å illustrere hvor rævva 680i SLI-chipsettet er:

Jeg bygget idag en maskin for en kamerat av meg bestående av en QX6700, 4GB PC9200 RAM, 8800GTX og noe småtteri og opprinnelig ett Foxconn 680i-kort + min PCPC 1000W...

Alt startet helt supert, men under install av Win fryser alt og kortet dør.

Jeg pakker så opp ett nytt Foxconn 680i-kort og det vil ikke engang starte med PC9200-brikkene, her måtte jeg bruke PC5300 no-name-RAM for å i det hele tatt klare å poste. Men det var alt den ville.

Så måtte jeg ta ett P5N32-E SLI-kort, det ville ikke engang starte med 8800GTX-kort i, prøvde 4 forskjellige. Satte i ett X1950XTX, starta med en gang, døde like etterpå.

Etter å ha byttet hk ENDA en gang, til ett annet P5N32-E SLI-kort fungerte alt endelig smertefritt.

Summa summarum: Skal dere ikke kjøre SLI, ikke kjøp 680i SLI bare fordi det er kult!

Jeg har nå over 20 kort på samvittigheten, noen klokket ihjel, andre DOA og noen som døde etterhvert, helt uten videre.

8822110[/snapback]

Da får vell du linke meg et HK som passer mitt nye system da? har bare kjøpt anbefalinger jeg :p

virker som jeg må kjøpe nytt HK og en ny PSU for de sa dette ikke er en garantisak.

eller bare kjøpe samme kort og slenge på en GTS til å få SLI xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...