TimmyTheRapboy Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Heisann =) Håper dette ikke er posta i feil kategori! For ca. 1 og halv måned siden kjøpte jeg en bærbar pc hos mpx.no. Jeg hadde primært tenkt å bruke den til gaming, men er redd jeg kanskje kjøpte litt for fort og skulle heller vurdert andre alternativer. Ytelsen på maskina var ikke helt etter mine forventninger, og nå ønsker jeg å returnere den, om mulig. Jeg leste litt rundt på mpx.no om angrefrist og de sier at du har 14 dagers ubegrunnet returrett. For å sitere; "Du har 14 dager ubetinget angrerett! Du har 14 dagers ubetinget angrerett! Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves, med hjemmel i angrerettloven kapittel 3, er mottatt på forskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt Melding om bruk av angreretten må gis til selgeren innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Du kan bruke dette skjemaet som skal være utfylt av selgeren som spesifisert nedenfor. Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres." Merka at de også oppgir 3 måneder som siste frist. Betyr dette at jeg kan få returnert pc'en vist jeg har en god grunn for det? Grunnen min vil jo være at den ikke levde opp til mine forventninger, og jeg vet ikke om det kan kvalifiseres som en "god" grunn? Noen som har erfaringer rundt dette og som kan dele sin historie? Ønsker VIRKELIG å få returnert denne bærebare pc'en om mulig! mvh Tom Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Ga selgeren deg angrerettsskjema med pakken/på e-post har du angrerett kun i 14 dager etter at du har mottatt varen. I tillegg må varen være i salgbar stand for selger. Tror du vil få litt problemer her, i og med at du har brukt PC-en i halvannen måned. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Angrefristen er 14 dager fra mottak av PC dersom du fikk med angrerett-skjema i forsendelsen...Å bruke 1.5mnd på å finne ut av at maskinen ikke passer deg er for lang tid. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Du har ikke noen rett på å få sendt tilbake pcen på angreretten etter så lang tid. Eneste grunn til å sende tilbake vil i så fall være hvis det er en garantifeil, samt at mxp bruker mer enn 2-3 måneder på å få fikset problemet. Hvilket ikke skjer ofte. Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Har du brukt den kan du bare glemme det.. ingen tar en brukt maskin i retur.. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Der tar du feil Dr.Phil, man har som internettkunde rett på 14 dagers ubetinget angrefrist ved kjøp av f.eks. pc. Det er en rett som gir kunden mulighet til å teste produktet for å finne ut om det lever opp til hva man har blitt lovt. Det har ingenting å si om maskinen har blitt brukt så lenge den leveres tilbake i § 12 av angrerettsloven "samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side". Konklusjon: Man kan sende tilbake en maskin man har hatt i mindre enn 14 dager, og som man har brukt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Stemmer 100% det Odovacer sier her. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Utenom man har aktivert windows, eller påført varen noe stor form for bevis av bruk. Da kan det hende det trekkes fra en % andel. Greit at man kan åpne PC`en se på den, evt teste den. Men så fort den får en ripe i lokket, eller at man aktiverer windows er det ikke helt det samme. Men alt i alt ja man har 14dagers angrerett. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Utenom man har aktivert windows, eller påført varen noe stor form for bevis av bruk. Da kan det hende det trekkes fra en % andel. Greit at man kan åpne PC`en se på den, evt teste den. Men så fort den får en ripe i lokket, eller at man aktiverer windows er det ikke helt det samme. Men alt i alt ja man har 14dagers angrerett. 8860062[/snapback] Siden det er en OEM-lisens har det ikke noe å si, da lisensen følger maskinvaren og ikke kunden. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Stemmer det TEE Men nettbutikkene vil av og til prøve å vinkle ting til sin favør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå