Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Eg tenker det Robin skal prøve å få til er å få luftmåleren til å tro den er på høyere høyde enn den egentlig er...

 

Da vil det jo ikke hjelpe å blokkere måleren. Faktisk vil man mest sannsynlig få motsatt effekt ved at når han trykker tyggisen inn i måleren vil trykket inne i måleren øke og bli holdt inni der av tyggisen. Økt trykk vil få måleren til å tro at den er lavere, og dermed vil den stige enda mer...

 

Så nei, det er ikke helt logisk det robin gjør. Han skulle heller sugd på inntaket for å danne undertrykk. Da ville ballongen trodd den var høyt høyt oppe i lufte :)

Kurven på luftballongen detter av over 20k fot , derfor prøver de å lure høydemålern med tyggisen slik at den stopper før 20k fot....så er dem bundet i tillegg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Eg tenker det Robin skal prøve å få til er å få luftmåleren til å tro den er på høyere høyde enn den egentlig er...

 

Da vil det jo ikke hjelpe å blokkere måleren. Faktisk vil man mest sannsynlig få motsatt effekt ved at når han trykker tyggisen inn i måleren vil trykket inne i måleren øke og bli holdt inni der av tyggisen. Økt trykk vil få måleren til å tro at den er lavere, og dermed vil den stige enda mer...

 

Så nei, det er ikke helt logisk det robin gjør. Han skulle heller sugd på inntaket for å danne undertrykk. Da ville ballongen trodd den var høyt høyt oppe i lufte :)

Kurven på luftballongen detter av over 20k fot , derfor prøver de å lure høydemålern med tyggisen slik at den stopper før 20k fot....så er dem bundet i tillegg :p

 

Lurt. Da funker jo det med tyggisen. For høydemåleren vil da få en konstant høyde som mest sannsynlig vil være lav siden han presser sammen volumet i måleren med tyggis.

 

ikke så dum denne robin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Andre the Giant , rekord i drikking ? :

 

First, consider the number 7,000. It’s an important number, and a rather scary one considering its context, which is this—it has been estimated that Andre the Giant drank 7,000 calories worth of booze every day. The figure doesn’t include food. Just booze.

7,000 calories.

Every day.

You won’t find it in the Guinness Book of World Records, but Andre the Giant holds the world record for the largest number of beers consumed in a single sitting. These were standard 12-ounce bottles of beer, nothing fancy, but during a six-hour period Andre drank 119 of them. It was one of the few times Andre got drunk enough to pass out, which he did in a hallway at his hotel. His companions, quite drunk themselves, couldn’t move the big man. Fearing trouble with cops, they stole a piano cover from the lounge and draped it over Andre’s inert form. He slept peacefully until morning, unmolested by anyone. Perhaps the hotel people thought he was a piece of furniture.

Think about it: 119 beers in six hours. That’s a beer every three minutes, non stop. That’s beyond epic. It’s beyond the ken of mortal men. It’s god-like.

Lenke til kommentar

Vel, nå veide han også tre ganger så mye som en normal voksen mann. Ølinntaktet tilsvarte ca 13 liter eller 27 halvlitere per 80 kg. Andre fikk etter sigende blackout og sovnet i korridoren i Hotellet. Noe jeg regner som ganske normalt for en 80 kg mann som har slukt 27 halvlitere. Dette var vist den eneste gangen han hadde drukket så mye at han ikke husket noe dagen etter.

 

Vannforgiftning gjelder forresten rent vann fordi det vanner ut mineralene i kroppen. Øl inneholder sikkert en del mineraler som reduserer faren for mineralutvanning.

 

De 117 ølglassene han drakk i løpet av 6 timer vil si et 0,355 l glass hvert 3. minutt. For en 80 kg mann tilsvarer det 0,118 liter eller ca to gode slurker, hvert 3. minutt, eller ca 1 vanlig kjøkkenglass (2 dl) hvert 5. minutt eller fem halvlitere i timen. Det høres ikke usannsynlig ut for meg.

 

I følge et Intervju på Letterman show var det vanlig at han drakk 2-3 flasker vin til maten. Han bestilte ofte 4 av hver rett, forrett, hovedrett og dessert, for å bli passe mett. På lørdagene kunne han dra ut med venner, doble antall vinflasker og toppe det med en flaske konjakk til desserten. Med vennene inkludert kunne det gå en kasse vin til maten.

 

Facinerende, ble sittende å se litt på youtube.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Arnold er vel ikke så høy , ca. 180....Elvis var vel samme høyde ca.

 

I U.K så nekta mange skuespillere å være i samme scene som Chris "Dracula" Lee pga han var så høy og tok oppmerksomheten fra dem (ego osv) , lol......

Lenke til kommentar

En stor og passe våt kubbe, fyrt i en gammel ovn med 1-trinns brennkammer og dårlig trekk, så kanskje det stemmer.

 

Sånn generelt har jeg fått et inntrykk av at NOx og svevestøv i større grad stammer fra vedfyring i byene enn fra trafikken. Det avhenger sikkert veldig av hvor og hvordan man måler. Uansett hvilke av de som er verst så er begge deler skikkelig ille for luftkvaliteten. Begge deler bør bekjempes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ketil Solvik-Olsen sa på Debatten i går på NRK1, at hvis man fyrer med én vedkubbe så er det utslippsmessig (NOx og svevestøv?) det samme som å kjøre 600km med en dieselbil. 

 

Er det noe hold i det? 

 

Det er nok ihvertfall ikke riktig med nox, tipper han snakker om PM10-partikler, som er det der ved kommer dårligs ut kontra bil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har bevisst unngått diesel ved valg av kjøretøy.

Jeg har satt meg inn i saken, og visste at politikerne som anbefalte diesel pga. CO2-utslipp løy, og at sannheten om dieselen ville komme frem før eller siden.

Det var mange som visste det, men ble overkjørt av politisk korrekt CO2-snakk.

 

Nå gir de dieselbilene kjøreforbud. Hva blir det neste?

 

Jeg føler ingen skadefryd, men er glad jeg valgte riktig, og at mediene nå skriver om det.

Med unntak av en firmabil jeg låner av og til, har jeg aldri kjørt diesel.

Jeg vet hvor ille diesel er av personlig erfaring. Jeg merker den avskyelige eksosen fra lokalbussen på kalde dager, og er bestemt på å ikke bidra til dette problemet. Jeg har ikke luftveisproblemer, men merker likevel hvor ubehagelig busseksosen er.

 

Det er ikke bestandig det lukter eksos ved dårlig luft. Gå en tur i et boligfelt når alle sprengfyrer i januarkulda, så er det godt mulig du kjenner lukta av vedfyring i stedet.

 

Diesel er et velegnet drivstoff for lastebiler, som kjører landeveien langt unna folk.

Diesel i småbiler eksisterer kun pga. skatteregler. Det er ingen god grunn til å produsere dieseldrevne småbiler.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe av det verste er dieseldrevne drosjer som står på tomgang hele døgnet for å holde varmen mens sjåføren drikker kaffe og leser avisen.

Det plager ingen ute på landet, men de står jo gjerne på drosjesentralen i sentrum og venter på kunder.

Drosjer tilbringer også mesteparten av sin tid i bykjernen, selv når de har passasjer.

 

Om drosjene begynner med Tesla, slipper vi unna en stor kilde til luftforurensning.

De kan også koble til laderen mens de står og venter på kunder hele formiddagen.

 

De drosjene som må kjøre med forbrenningsmotor fordi de ikke har tid til å lade batterier, kan gå over på LPG, hydrogen, bensin og bare i sjeldne tilfeller diesel.

En flåte av ulike biler er mer fleksibel. Jeg vil ikke totalforby diesel, men vi hadde aldri hatt denne problemstillingen hvis bruken ble begrenset til de få kjøretøyene som har behov.

Lenke til kommentar

Taxier bør ideelt sett gå 100% av tida de er i drift og samtidig rekke over alle kundene uten alt for lang ventetid. Det vil si taxiantallet bør holdes nede så man slipper så mange tomgangskjørere. Videre så er ikke akkurat taxi de mest egnede for elbilteknologien siden de ideelt sett bør kjøre hele tida og ikke bruke tid på lading. Taxier bør etter min mening være el-bensin plugin-hydbrider med høy ladeeffekt, ladere på alle stoppesteder og en ny køordning så de slipper å plugge ut, flytte bilen en plass frem, plugge inn osv. Alternativt bruke induktive ladere på stoppestedet.

 

For minimering av drivstofforbruk bør de også få i stand et mer avansert system for å gjøre at folk som skal i samme retning i størst mulig grad kjører i samme taxi. Enklere deling av regningen, beregning av kostnader og ikke minst det å få folk til å kjøre sammen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...