Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er mest gunstig av å ha det litt kjølig på soverommet og en god dyne, eller litt varmere og en tynnere dyne?

Tykk dyne og lav temperatur fører vel til høyere forbrenning da kroppen må varme opp den kalde luften du puster inn med noe mer energi enn når du har det litt varmere med en tynnere dyne.

Om denne forskjellen vil ha noe utslag på søvnkvaliteten tviler jeg sterkt på, men for de som ønsker og slanke seg, så er vel kjølig soverom en bra plan? :p

Jeg foretrekker kaldt rom og en litt tykkere dyne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Sikter du til meg eller?

Meh, sikkert ikke :)

Jeg vil gjerne høre en setning som faktisk funker med "men" i starten jeg da... Er vel mer vanlig og sette komma og dele setningen i to ledd... ?

Edit: Med mindre du skriver dikt da, da er alt lov :p

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Vil vi ikke i framtiden, bygge aerodynamiske hus , byggninger osv? Ser for meg det må være løsningen når Orkaner setter inn støtet for alvor

Men da må jo husene være dreibare ? (Vinden skifter jo retning..)

hva med å lage bygningen som en halvkule?

Er forresten ute på sjøen i Karibien nå, og er spent på å se hvordan det ser ut i Galveston hvor vi henter supplies. Det var jo midt i hjertet av Ike..

Lenke til kommentar
Vil vi ikke i framtiden, bygge aerodynamiske hus , byggninger osv? Ser for meg det må være løsningen når Orkaner setter inn støtet for alvor

Er forresten ute på sjøen i Karibien nå, og er spent på å se hvordan det ser ut i Galveston hvor vi henter supplies. Det var jo midt i hjertet av Ike..

Jo , men er en halvkule egentlig så inmarri aerodynamisk? Den har vel også en ganske stor vindskygge. Er det ikke dråpeformen som er mye mere effektiv?

Lykke til i Galveston.

Lenke til kommentar
Vet ikke om spørsmålet har blitt besvart tidligere i tråden men jeg lurte på hvordan man kan sende datatrafikk trådløst egentlig?

I bunn og grunn på same måte som ein kan sende tv-signal, GPS-signal osv. trådlaust. Samkøyrde reglar for korleis signalet skal "sjå ut", slik at både sendarar og mottakarar forstår ting uavhengig av produsent. "Bak" sjølve sendarane og mottakarane er der ein liten prosessor som kan tolke signalet og sende det vidare til resten av PCen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless <= Der står det mykje, samt at det er lenka vidare til ein del stoff.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Jo , men er en halvkule egentlig så inmarri aerodynamisk? Den har vel også en ganske stor vindskygge. Er det ikke dråpeformen som er mye mere effektiv?

Lykke til i Galveston.

Viktigste er vel at massen som orkanen må løfte blir større slik at færre ting suser rundt i lufta. Bygger man et hus med vegger og tak "i ett" som med en halvkule blir det mye vanskeligere å "få tak", i motsetning til tradisjonelle hus hvor vinden enkelt kan røske bort taket.

På en måte.

:mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...