Nenro Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Interessant lesning, Sealion, men du svarte ikke på det opprinnelige spørsmålet: Kan mennesker og sjimpanser få barn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det er større skilnad mellom hest og esli (og dei får muldyr), og menneske og sjimpanse. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 I likhet med hester og esler har også mennesker og sjimpanser ulikt antall kromosomer (henholdsvis 64 og 62; 46 og 48), noe som trolig står for mye av årsaken bak sterilitet hos avkommet. Til tross for det har det forekommet, om enn sjelden, at selv muldyr har vært fruktbare. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 esli Snedig spørsmål: Heter det "esli" i flertall på nynoregsk? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Esel: esel -et el. eslet, bf fl esla [esli] (lty, sideform til lat. asinus, sjå I *asen) hovdyr av hesteslekta, særleg om artene Equus africanus og Equus hemionus / vere sta, dum som eit e- / som skjellsord: ditt e-! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 I likhet med hester og esler har også mennesker og sjimpanser ulikt antall kromosomer (henholdsvis 64 og 62; 46 og 48), noe som trolig står for mye av årsaken bak sterilitet hos avkommet. Til tross for det har det forekommet, om enn sjelden, at selv muldyr har vært fruktbare. Så sjimpanser og mennersker kan få barn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 I likhet med hester og esler har også mennesker og sjimpanser ulikt antall kromosomer (henholdsvis 64 og 62; 46 og 48), noe som trolig står for mye av årsaken bak sterilitet hos avkommet. Til tross for det har det forekommet, om enn sjelden, at selv muldyr har vært fruktbare. Så sjimpanser og mennersker kan få barn? Du kan jo prøve. Ganske sikker på at ingen har prøvd endå. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvor mange kronestykker får plass i en halvliter cola-flaske. Prøvde å stille spørsmålet tidligere men jeg var ikke så spesifikk som denne gangen. Ingen av svara jeg fikk da var feil, men de var ikke det jeg lurte på Lenke til kommentar
Nenro Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 I likhet med hester og esler har også mennesker og sjimpanser ulikt antall kromosomer (henholdsvis 64 og 62; 46 og 48), noe som trolig står for mye av årsaken bak sterilitet hos avkommet. Til tross for det har det forekommet, om enn sjelden, at selv muldyr har vært fruktbare. Så sjimpanser og mennersker kan få barn? Du kan jo prøve. Ganske sikker på at ingen har prøvd endå. Jeg er ganske sikker på at noen har prøvd. Uansett burde det ikke være umulig å forutsi dette? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg er ganske sikker på at noen har prøvd. Uansett burde det ikke være umulig å forutsi dette? Jeg mener å huske at det var noen forskere tidlig på 1900-tallet som prøvde seg med å inseminere menneskesæd i sjimpanser, men at det i "beste fall" endte med mislykkede svangerskap (abort). Eksperimentet ble stanset på grunn av etiske betenkeligheter. Men har dessverre ikke noen kilder (kan lete opp litt senere hvis jeg gidder). Lenke til kommentar
Nenro Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det er jo ingen etiske betenkeligheter så lenge man ikke lar apen bli født. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det er jo ingen etiske betenkeligheter så lenge man ikke lar apen bli født. Det var ingen som fremprovoserte abort. Hensikten var å få fullverdige babyer, men de klarte ikke det da fosteret alltid døde under svangerskapet. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Edderkopparten "sort enke" har begynt å dukke opp i svergie. LINK. Det står der at arten klarer seg fint i det svenske klimaet. Betyr det at de også kan komme til å dukke opp i Norge? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvor høyt over bakken flyr vanlige passasjerfly? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 10-12 000m eller f. eks "FL370" (Flight Level three, seven, zero) som de så fint sier Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Kapteinen pleier å si "vi har nå nådd vår marsjhøyde på 35000 fot blablabla" iflg google er det 10668 meter. Marsjhøyden er da de bruker bensin mest mulig effektivt pga lav luftmotstand så høyt oppe. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg er ganske sikker på at noen har prøvd. Uansett burde det ikke være umulig å forutsi dette? Jeg mener å huske at det var noen forskere tidlig på 1900-tallet som prøvde seg med å inseminere menneskesæd i sjimpanser, men at det i "beste fall" endte med mislykkede svangerskap (abort). Eksperimentet ble stanset på grunn av etiske betenkeligheter. Men har dessverre ikke noen kilder (kan lete opp litt senere hvis jeg gidder). Vel, her er en link: http://en.wikipedia.org/wiki/Humanzee Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hva skjer hvis man får en airbag i trynet når man bruker briller? Blir de trykt inn i skallen? Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Tror nok airbaggen/brillene gir lettere etter enn skallen din Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Tviler på at brillene vil få et hardere sammenstøt enn nesegrevet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå