Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I likhet med hester og esler har også mennesker og sjimpanser ulikt antall kromosomer (henholdsvis 64 og 62; 46 og 48), noe som trolig står for mye av årsaken bak sterilitet hos avkommet. Til tross for det har det forekommet, om enn sjelden, at selv muldyr har vært fruktbare.

Så sjimpanser og mennersker kan få barn?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
I likhet med hester og esler har også mennesker og sjimpanser ulikt antall kromosomer (henholdsvis 64 og 62; 46 og 48), noe som trolig står for mye av årsaken bak sterilitet hos avkommet. Til tross for det har det forekommet, om enn sjelden, at selv muldyr har vært fruktbare.

Du kan jo prøve.

Ganske sikker på at ingen har prøvd endå.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve.

Ganske sikker på at ingen har prøvd endå.

Jeg er ganske sikker på at noen har prøvd. Uansett burde det ikke være umulig å forutsi dette?

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at noen har prøvd. Uansett burde det ikke være umulig å forutsi dette?

Jeg mener å huske at det var noen forskere tidlig på 1900-tallet som prøvde seg med å inseminere menneskesæd i sjimpanser, men at det i "beste fall" endte med mislykkede svangerskap (abort). Eksperimentet ble stanset på grunn av etiske betenkeligheter. Men har dessverre ikke noen kilder (kan lete opp litt senere hvis jeg gidder).

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at det var noen forskere tidlig på 1900-tallet som prøvde seg med å inseminere menneskesæd i sjimpanser, men at det i "beste fall" endte med mislykkede svangerskap (abort). Eksperimentet ble stanset på grunn av etiske betenkeligheter. Men har dessverre ikke noen kilder (kan lete opp litt senere hvis jeg gidder).

Vel, her er en link: http://en.wikipedia.org/wiki/Humanzee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...