ATWindsor Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har vurdert å teste dette i skolesammenheng, men må vite litt teori, sannsynlighet og lignende før jeg tester. Fenomenet bør være velkjent blant alle som ferdes i skog og mark, blir det tåkete, eller eller du bare følger litt dårlig med er det veldig fort gjort å gå i sirkel. Det er som sagt forskjell på lengden på høyre og venstrebenet som gjør det men jeg har aldri sett noen som har utdypet det så her kan du kanskje bli førstemann. Greia er at når man går i skog og mark er at alle sansene er i orden, jeg vil vite hva som skjer dersom alle sanser relevante sanser er blokkert I tilegg er det jo veldig ofte litt helling i skogen, som gjør det lettere å gå i sirkel (eller ihvertfall ikke gå rett) AtW Lenke til kommentar
Minus Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hvilken fot er gjennomsnittlig lengst hos oss mennesker? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hvis alle kampene ender med seier deles det ut 168 poeng i løpet av sesongen. Hvis alle lagene vinner like mange kamper har de 21 poeng hver. All ubalanse utover dette vil føre til at ett lag har mer og ett mindre enn 21 poeng. Da har vi ikke tatt opp innbyrdes målforskjell, men siden situasjonen er teoretisk nok fra før tror jeg det holder å si at 21 poeng burde duge. EDIT: Eller vi kan være på den sikre siden og si 22. Ja, men syntes det hørtes mye ut. Vet at det går an å regne ut en absolutt minimumssum som garanterer 3.siste plass. har hørt de summene for tippeligaen og PL også, selv om jeg ikke husker tallet. Lurer på om 34 poeng er garantisum i PL, og der er det 20 lag og 38 kamper... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hvis alle kampene ender med seier deles det ut 168 poeng i løpet av sesongen. Hvis alle lagene vinner like mange kamper har de 21 poeng hver. All ubalanse utover dette vil føre til at ett lag har mer og ett mindre enn 21 poeng. Da har vi ikke tatt opp innbyrdes målforskjell, men siden situasjonen er teoretisk nok fra før tror jeg det holder å si at 21 poeng burde duge. EDIT: Eller vi kan være på den sikre siden og si 22. Ja, men syntes det hørtes mye ut. Vet at det går an å regne ut en absolutt minimumssum som garanterer 3.siste plass. har hørt de summene for tippeligaen og PL også, selv om jeg ikke husker tallet. Lurer på om 34 poeng er garantisum i PL, og der er det 20 lag og 38 kamper... Regnestykket hans er jo nettpp et forsøk på å regne ut det du spør om? Do inneholder det en liten feil, worst case er om det ene nedrykkslaget har 0 poeng, og det andre har flest mulig, mao 168 delt på 7 ikke 8 (såvidt jeg kan skjønne) som er 24, mao trenger man 25 poeng for å være garantert. AtW Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Er det mulig å endre øyefarge etter humør? Ei vennine av meg sier hun gjør det, og jeg merker at jeg har forskjellig farge på øynene noen ganger. Noen ganger grønne, noen ganger gråblå, noen ganger blågrønne, men vet ikke om det har med humøret å gjøre, det har jeg aldri sjekket. For min egen del ser jeg at fargen min endrer seg noen nyanser men det er mer væravhengig. På en solskinnsdag er øynene mine klart blå mens på en regnværsdag er de gråblå, nesten helt grå noen dager. Dette kan tyde på at fargeendringen egentlig ikke skjer i øyet, men skjer på grunn av fargeforskjeller i innkommet lys. I glødelampelys vil irisfargene antagelig ser mer gyldne ut. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har lagt merke til at min øyefarge varierer mye etter været. Etter en tur på ski i påskefjellet er øykene ganske knallgrønne. Normalt er de mer blågrå. Dette er observasjoner ved det samme kjøkkenbordet, etter solnedgang, i den samme belysningen. Jeg er overbevist om at øyefargen påvirkes av sollys og at endringen kan vare i mange timer og kanskje dager etter solpåvirknignen. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvem er farligst i lengden? Røyk eller snus? Tenker da på dødsfall. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Det ville jeg også ha sagt, men hadde dette vært Wikipedia ville jeg ha satt inn en {{referanse}}-tagg...... Med andre ord, har du en pålitelig kilde? edit: typo Endret 9. september 2008 av orjanr Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Osama er farligere. Det heter IKKE hvem... http://www.fmh.moo.no/ Men begge deler er farlig. Ingen vits å bruke noen av de. Negative ting med begge. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Kan et kraftig bilanlegg i en ny bil utløse en eller flere airbags? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Kan et kraftig bilanlegg i en ny bil utløse en eller flere airbags? Ved lav nok frekvens... Ja! Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvilken frekvens er det snakk om? Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvordan klarer en spillkonsoll å skille mellom et orginalspill og et backup spill, da innholdet er nøyaktig det samme? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Innholdet på plata er ikke nøyaktig det samme. Det er brent inn noe ekstra på orginalplaten som ikke kan rippes ut. Kan tenkepå det som et vannmerke. Derfor må konsollen chippes for å komme rundt den sjekken etter kontrollkoden. Chippen gjør om på kildekoden så den ikke ser etter koden før de brente spillene kjøres. Endret 9. september 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvilken frekvens er det snakk om? Frekvenser på samme nivå som et bilkrasj (á la 5-10Hz). Det må være veldig mange watt også. (Noen som vil godkjenne dette?) Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Vell, så lenge elementene er på 4ohm og har høy følsomhet så trenger de ikke så mye watt. De må vertfall spille høyt, ha litt lang slaglengde og ha høy følsomhet. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Kan et kraftig bilanlegg i en ny bil utløse en eller flere airbags? Ved lav nok frekvens... Ja! Tvilar eg veldig sterkt på at du vil kunne få til i praksis, sensorane som styrer det heile tar hensyn til mange faktorar; fart, kraft i samanstøyt og retning på samanstøyt. For eksempel er det ikkje uvanlig at kollisjonsputa ikkje vil utløyse seg i det heile tatt i 10km/h eller mindre mot ein vegg/hard gjenstand. Ser ikkje heilt logikken i at lav frekvens skal utløyse den, det er tross alt snakk om eksplosivar som må settast av, som vanligvis settast av vha elektriske signal. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Kan et kraftig bilanlegg i en ny bil utløse en eller flere airbags? Ved lav nok frekvens... Ja! Tvilar eg veldig sterkt på at du vil kunne få til i praksis, sensorane som styrer det heile tar hensyn til mange faktorar; fart, kraft i samanstøyt og retning på samanstøyt. For eksempel er det ikkje uvanlig at kollisjonsputa ikkje vil utløyse seg i det heile tatt i 10km/h eller mindre mot ein vegg/hard gjenstand. Ser ikkje heilt logikken i at lav frekvens skal utløyse den, det er tross alt snakk om eksplosivar som må settast av, som vanligvis settast av vha elektriske signal. Logikken er jo at det denne kraftmåleren blir påvirket også av krefter som skulle komme fra lydbølger, men jeg tror det skal svært mye til for at man skal kunne få den til å slå ut vha lyd. AtW Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Mulig om du får nok kraft inn i biletet, sjølv om eg trur det er svært vanskelig/umulig i praksis. Lav frekvens betyr ikkje nødvendigvis mykje kraft, var difor eg reagerte på utsagtnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå