Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du bygge om en vannkoker til en mini komfyrt?

Tenker da å montere kobberrør fra varmetråene på kokern og opp til en stor stålplate, som du f.eks kan steke egg på...

Edit; Inlegg 200 :w00t:

God Natt folkens :sleep: :sleep:

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar

Det er jo termostat på vannkokere, då i såfall må du koble denne fra, og hvis du finner ut hvordan har du jo problemet om hvordan du skal styre hvor mye varme som blir tilført fra vannkoker-elementet uten at det kortslutter.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hva er den lengste tiden en fotballspiller har vært på banen uten å være borti ballen?

Edit: i ofisiell kamp

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Liker hester å bli ridd av mennesker?

Gjentar meg selv, og føyer til et nytt spørsmål:

Dersom man slipper en person ut på et stort, flatt, jevnt vindstille landskap om natten med bind for øynene og ørepropper, vil personen gå rett frem? (om natten for å ikke bli påvirket av solens varme.)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Er det mulig å måle temperatur i absolutt vakum?

Temperatur = bevegelse i molekyler

Vakum = mangel på molekyler

Nei. Men på steder hvor vi vanligvis sier at det er "vakuum" er det i realiteten fortsatt ganske mange molekyler. Det er rett og slett ikke praktisk mulig å oppnå absolutt, perfekt vakuum under normale omstendigheter selv ute i verdensrommet.

Lenke til kommentar

Er det mulig å endre øyefarge etter humør? Ei vennine av meg sier hun gjør det, og jeg merker at jeg har forskjellig farge på øynene noen ganger. Noen ganger grønne, noen ganger gråblå, noen ganger blågrønne, men vet ikke om det har med humøret å gjøre, det har jeg aldri sjekket.

Lenke til kommentar
Jeg har vurdert å teste dette i skolesammenheng, men må vite litt teori, sannsynlighet og lignende før jeg tester.

Fenomenet bør være velkjent blant alle som ferdes i skog og mark, blir det tåkete, eller eller du bare følger litt dårlig med er det veldig fort gjort å gå i sirkel. Det er som sagt forskjell på lengden på høyre og venstrebenet som gjør det men jeg har aldri sett noen som har utdypet det så her kan du kanskje bli førstemann. :p

Lenke til kommentar
Er det mulig å endre øyefarge etter humør? Ei vennine av meg sier hun gjør det, og jeg merker at jeg har forskjellig farge på øynene noen ganger. Noen ganger grønne, noen ganger gråblå, noen ganger blågrønne, men vet ikke om det har med humøret å gjøre, det har jeg aldri sjekket.

Du er klar over at man kan få kjøpt kontaktlinser med farge?

:p

For min egen del ser jeg at fargen min endrer seg noen nyanser men det er mer væravhengig. På en solskinnsdag er øynene mine klart blå mens på en regnværsdag er de gråblå, nesten helt grå noen dager.

Lenke til kommentar
Jeg har vurdert å teste dette i skolesammenheng, men må vite litt teori, sannsynlighet og lignende før jeg tester.

Fenomenet bør være velkjent blant alle som ferdes i skog og mark, blir det tåkete, eller eller du bare følger litt dårlig med er det veldig fort gjort å gå i sirkel. Det er som sagt forskjell på lengden på høyre og venstrebenet som gjør det men jeg har aldri sett noen som har utdypet det så her kan du kanskje bli førstemann. :p

Greia er at når man går i skog og mark er at alle sansene er i orden, jeg vil vite hva som skjer dersom alle sanser relevante sanser er blokkert :p

Lenke til kommentar

Du er klar over at man kan få kjøpt kontaktlinser med farge?

Ehm.. bare en ting for å oppklare noe her.

Øyenfargen ligger i irisen, og den er helt fast! Kontaktlinser er også en ting, men det forandrer fortsatt ikke fargen på irisen :)

Så, ja. er enig med deg Kahuna :)

Lenke til kommentar

I en fotballserie, hvordan kan man regne ut hvor mange poeng man må ha for å sikre å unngå nedrykk? Ta eksemplet som jeg lurer på:

Seier gir 3 poeng

Uavgjort gir 1 poeng

Tap gir 0 poeng

Det er 8 lag i serien, og de to nederste rykker ned. Hva er garantipoengsummen for å ikke rykke ned?

EDIT: Alle lag spiller 2 ganger mot hverandre, totalt 14 kamper.

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Hvis alle kampene ender med seier deles det ut 168 poeng i løpet av sesongen. Hvis alle lagene vinner like mange kamper har de 21 poeng hver. All ubalanse utover dette vil føre til at ett lag har mer og ett mindre enn 21 poeng. Da har vi ikke tatt opp innbyrdes målforskjell, men siden situasjonen er teoretisk nok fra før tror jeg det holder å si at 21 poeng burde duge.

EDIT: Eller vi kan være på den sikre siden og si 22. ;)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...