Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Jo visst har de sex. Det vi snakker om her er seksuell reproduksjon, ikke hva du oppfatter som sex.

Fra Wikipedia:

Sexual reproduction is characterized by processes that pass a combination of genetic material to offspring, resulting in diversity. The main two processes are: meiosis, involving the halving of the number of chromosomes; and fertilization, involving the fusion of two gametes and the restoration of the original number of chromosomes. During meiosis, the chromosomes of each pair usually cross over to achieve genetic recombination.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_reproduction

Se hva jeg svarer på da. Vi snakket om sex for nytelsens skyld, da må det nødvendigvis være fysisk kontakt involvert.

Hvorfor er det så mange som har skinntrekk(utsiden, front) på bilen i USA, og hvorfor?

Du tenker sikkert på en såkalt bil-BH? Dette setter de på for å skjerme bilen fra steinsprut o.l., vanligvis av hensyn til gjensalgsverdi.

edit:

en slik, sant?

lebra_all_weather_car_bra_090105.jpg

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi...?

Hvis det er en tilnærmet refleks/instinkt, som man gjør uten å være kåt, eller i det hele tatt ha kontakt med det annet kjønn, er det jo ikke for nytelsens skyld.

Og hadde det vært det, hadde de vel gytt oftere enn en gang årlig, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Du hevder at for at det skal være sex for nytelsens skyld må det være fysisk kontakt involvert. Det har du ikke begrunnet. Dessuten: Hva får deg til å tro at ikke vår seksualitet er et resultat av en refleks og instinkt?

Du må jo se hva jeg svarer på! Det var snakk om laks har sex for nytelsens skyld. Nei, jeg kan ikke motbevise dette fullstendig. Men iom at de gjør det én gang årlig, alene, og uten ekstern eller gjensidig stimulering av hverandre, ser jeg det som høyst usannsynlig at de "har sex" for nytelsens skyld.

Forøvrig er det mest å kverulere å si "joda, laks har sex". Når allmenheten tenker sex, tenker de fysisk, fra onani til samleie o.l.

"seksuell reproduksjon" i form av gyting og befrukting på forskjellige tidspunkt er ikke helt det samme.

Du linker dessuten til wikipedia på engelsk, dette er et norsk forum. Gå på no.wikipedia.org, søk på "sex", og se hva du får.

Du blir ledet til artikkelen om samleie.

Lenke til kommentar
Du linker dessuten til wikipedia på engelsk, dette er et norsk forum. Gå på no.wikipedia.org, søk på "sex", og se hva du får.

Du blir ledet til artikkelen om samleie.

Han linka, som mange andre, til den engelske wikipediaartikkelen fordi den norske er mangelfull. Samleie er strengt tatt et ord for seksuell reproduksjon blandt mennseker. Det er ikke brukt som en betegnelse for dyr. Hvis du skulle linket til en tilsvarende artikkel på norske wikipedia skulle du linka til artikler som tar for seg seksuell reproduksjon (som sex er en forkortelse for) hos dyr f.eks. denne http://no.wikipedia.org/wiki/Kj%C3%B8nnet_formering eller denne: http://no.wikipedia.org/wiki/Paring

Bare fordi mennesker ikke har sex på samme måte som fisker betyr ikke det at fisker ikke har sex. Sex for nytelse hos mennesker består i hovedsak av to ting. Stimulering av nerver (spesielt i kjønnet) samt økte hormonelle nivåer (da spesielt endorfin ved orgasme). Det er såvidt meg bekjent ingen forskning som motbeviser at sistnevnt skjer hos fisker. Ergo kan de godt ha sex for nytelsens skyld, uten fysisk kontakt.

Referer forøvrig til en annen wikipedia artikkel som tar for seg sex for nytelse hos dyr. http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_sexual...ex_for_pleasure Dog den tar kun for seg pattedyr, og ikke fisk. Forøvrig står det en linje om nesesex hos delfiner, og prostitusjon hos pingviner

Lenke til kommentar
Jeg mener ordet "sex" på norsk benyttes når det er fysisk kontakt. Aldri hørt om damer som har gått til spermbanken og hatt sex ...

At et enkelteksempel som ikke innbærer fysisk kontakt ikke er sex betyr vel ikke at alt som ikke innvolverer fysisk kontakt ikke er sex? Uten å ta stilling til riktigheten av det så brukes jo sex om mange ting der man ikke har fysisk kontakt, telefonsex, cybersex osv.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg mener ordet "sex" på norsk benyttes når det er fysisk kontakt. Aldri hørt om damer som har gått til spermbanken og hatt sex ...

At et enkelteksempel som ikke innbærer fysisk kontakt ikke er sex betyr vel ikke at alt som ikke innvolverer fysisk kontakt ikke er sex? Uten å ta stilling til riktigheten av det så brukes jo sex om mange ting der man ikke har fysisk kontakt, telefonsex, cybersex osv.

AtW

Godt poeng, tenkte ikke over det. Burde nok benyttet "kontakt" i steden for "fysisk kontakt".

Lenke til kommentar
Er vel mer en effekt av vanlig overflatespenning. Om du ikke tror på meg, så kan du teste det med zalo-vann, da vil de ikke bli trekt ihop på samme måte.

En slik sugeeffekt som du beskriver vil ikke i praksis være sterk nok til å overvinne presset fra resten av vannet når det blir vannmangel ved siden, ei heller vil de trekke til seg nok vann til å få merkbart mindre avstand. De vil heller ikke få noen impuls av det, siden effekten er lik over hele overflaten, og man da bare får motvirkende impulser i 360 grader.

Har ikke kommet så langt enda, at jeg vet hva overflatespenning er. Går bare i Vg1.

Så hva er overflatespenning?

Lenke til kommentar

Overflatespenning er en egenskap ved alle væsker som sier noe om hvor "elastisk" væsken er. Altså at man må overvinne en viss kraft for å kunne bryte gjennom overflaten. Gjør f.eks at insekter kan gå på vannet uten å bryte gjennom overflaten. At vann former vanndråper istedetfor å bli spredd utover er også en annen observasjon av overflatespenning. Skyldes tiltrekkende krefter mellom molekylene i en væske. Ulike væsker har ulik overflatespenning og overflatespenningen kan endres dramatisk ved tilsats av andre stoffer/væsker.

Lenke til kommentar

Fordi enkelte importører eller produsenter av drikke velger å stå utenfor panteordningen. Pantesystemet i Norge er et samarbeid mellom de som produserer eller importerer drikkevarer, og de som selger dem. Dette systemet administreres av Norsk Resirk som eies av organisasjoner innen industri og handel. Alle utsalgssteder som selger drikkevarer med panteordning er forpliktet til å ta imot retur og betale ut pant (på den emballasjen som er med i panteordningen), men importører/produsenter kan altså velge å stå utenfor.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...