Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Er lovlig så lenge ingen vet om det Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Da er det jo lovlig å skyte, drepe, stjele fra butikker også, så lenge ingen vet om det. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ja det høres riktig ut ! Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 var ikke sikker på om den der var seriøs med en gang, men så så jeg at den la under kategorien "comedy", så da var det løst (vel å merke at han på videoen har lastet den opp).. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Når kan man si at papiravisen er "obsolete" på linje med gamle dagers budstikker og andre nå glemte nyhetsformidlere? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvorfor blir det en fontene når man blander cola light og mentos? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvorfor blir det en fontene når man blander cola light og mentos? http://www.illvit.no/Crosslink.jsp?d=169&a...7&id=1358_1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvorfor starter alle norske mobilnummer med 4 eller 9? Og hvorfor deler man inn fasttelefonnummer xx xx xx xx og mobilnummer xxx xx xxx? Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvorfor starter alle norske mobilnummer med 4 eller 9? Og hvorfor deler man inn fasttelefonnummer xx xx xx xx og mobilnummer xxx xx xxx? Siste spørsmålet ditt vil jeg si er individuelt. Jeg sier ofte fastnr xxx xxx xx f.eks, og mobilnr xx xx xx xx. Første spørsmålet er vel fordi mange andre er opptatt. 3xx er sørlandet, 2xx er østlandet, 7xx er i trøndelag, 5xx er vestlandet osv.. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Og hvorfor deler man inn fasttelefonnummer xx xx xx xx og mobilnummer xxx xx xxx? 4 og 9 har du fått svar på. Det var de nummerseriene som ble tildelt mobil. Nå er det snart krise siden det snart er tomt for nummer i den dedikerte mobilserien. xx xx xx xx på fastnummer og xxx xx xxx var noe televerket kom på at de skulle bruke i katafontelelogen slik at folk enkelt skulle kunne vite om det var et "vanlig" eller et "dyrt" nummer de ringte til.. Kilden kan jeg ikke i farten komme med, men mener jeg fikk med meg dette via TV dengang da vi gikk over til 8-sifrede telefonnummer uten spesifikt retningsnummer. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Når vi snakker om dette, en ting jeg lurer på. Hvis jeg ringer fra kina til norge så ringer jeg (+47) 999 00 000, men hvordan vet da telefon nettet at jeg ikke ringer (+4) 7999 00 000? Ser for meg at det er en unødvendig tungvind teknologi. Hadde blitt kjapper og mere logisk om man heller trykket inn 47+999 00 000 for å definere landskoden separat fra nummeret... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Når vi snakker om dette, en ting jeg lurer på. Hvis jeg ringer fra kina til norge så ringer jeg (+47) 999 00 000, men hvordan vet da telefon nettet at jeg ikke ringer (+4) 7999 00 000? Ser for meg at det er en unødvendig tungvind teknologi. Hadde blitt kjapper og mere logisk om man heller trykket inn 47+999 00 000 for å definere landskoden separat fra nummeret... Fordi det ikke er noen +4-landkodde, hele systemet er logisk bygd opp i en "trestruktur", fordi usa er +1, så er det ingen prefisker som begynner på +1, feks +10 eller +100, ditto med norge, siden vi har +47 er det garantert ingens om har +4, eller noen som har +47x (hvor x er et valgfritt siffer). Hver landkode er dermed unik, og ikke åpen for misforståelser, utover det at en "tilfeldig person" kanskje ikke kalrer å lese ut hvilken del av nummeret som er landkoden om alle sifrene står inntil hverandre. AtW Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Er en drøss med prefikser som starter på 1, men de har vel en koordinering med USA/Canadas telefonnett da. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Er en drøss med prefikser som starter på 1, men de har vel en koordinering med USA/Canadas telefonnett da. Ja, det er masse små øystater o.l som er "under" canada og usas nett. Internasjonalt så bruker man +1, så har "usa-regionen" sitt eget system under det igjen, som vel er fritt valgt (slik som vi i norge gjør som vi vil med vårt interne nummersystem), dog virker det fornuftig å ha en maks grense på antall siffer, vet ikke om det er bestemt noe sted. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Da er det jo lovlig å skyte, drepe, stjele fra butikker også, så lenge ingen vet om det. Korrekt Lenke til kommentar
Argument Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Da er det jo lovlig å skyte, drepe, stjele fra butikker også, så lenge ingen vet om det. Korrekt Hvorfor fryser varmt vann raskere enn kaldt vann? Hva er grunnen til det? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Mpemba_effect Lenke til kommentar
wûst Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hva er bakgrunnen til, og hvorfor ble en "pendel" funnet opp? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Pendulum#History Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå