Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvorfor heter det sleggekast? Det er jo bare en kule i ei snor. Kastet de *ekte* slegger i gamle dager? Spurte en kollega som har drevet med friidrett i 50 år og han visste det ikke...

Wikipedia er ei fin ku, eller hva?

 

Google>wiki sleggekast>english(hammer throw):

 

The modern or Olympic hammer throw is an athletic throwing event where the object is to throw a heavy metal ball attached to a wire and handle. The name "hammer throw" is derived from older competitions where an actual sledge hammer was thrown.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil tro at kanskje kroppen gradvis ville ha endret seg og blitt mer og mer mandig, evt. utvikle testikler osv. Dermed blir det økt produksjon av testosteron (mannlig kjønnshormon) og kroppen ville både utvendig og innvendig endret seg og tilslutt bli en mann.

 

Kjønnshormoner blir vel ikke produsert i hodet såvidt jeg vet, så jeg ville tro det hodet blir mer kvinnlig heller en motsatt. men samvirkningen emllom hormonproduksjon og resten av kroppen er i overaknt kiomplisert til at jeg vil kalle dette noe mer en spekulasjon fra min side.

 

AtW

Lenke til kommentar
The modern or Olympic hammer throw is an athletic throwing event where the object is to throw a heavy metal ball attached to a wire and handle. The name "hammer throw" is derived from older competitions where an actual sledge hammer was thrown.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hammer_throw

 

Edit: Irriterende å ikke bli tatt til siste inlegget, og hele tiden svare på noe gammelt :\

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Vil tro at kanskje kroppen gradvis ville ha endret seg og blitt mer og mer mandig, evt. utvikle testikler osv. Dermed blir det økt produksjon av testosteron (mannlig kjønnshormon) og kroppen ville både utvendig og innvendig endret seg og tilslutt bli en mann.

 

Kjønnshormoner blir vel ikke produsert i hodet såvidt jeg vet, så jeg ville tro det hodet blir mer kvinnlig heller en motsatt. men samvirkningen emllom hormonproduksjon og resten av kroppen er i overaknt kiomplisert til at jeg vil kalle dette noe mer en spekulasjon fra min side.

 

AtW

 

Kjønnshormoner blir ikke produsert i hodet nei, men jeg ser for meg at diverse ting i hodet kontrollerer hormonproduksjon i kroppen? Men likevel, så lenge DNAet i kroppen ikke forandres vil vel strengt tatt ikke kroppen forandres heller. Jeg tipper bare vilt her, rett meg gjerne :)

Lenke til kommentar
Vil tro at kanskje kroppen gradvis ville ha endret seg og blitt mer og mer mandig, evt. utvikle testikler osv. Dermed blir det økt produksjon av testosteron (mannlig kjønnshormon) og kroppen ville både utvendig og innvendig endret seg og tilslutt bli en mann.

 

Kjønnshormoner blir vel ikke produsert i hodet såvidt jeg vet, så jeg ville tro det hodet blir mer kvinnlig heller en motsatt. men samvirkningen emllom hormonproduksjon og resten av kroppen er i overaknt kiomplisert til at jeg vil kalle dette noe mer en spekulasjon fra min side.

 

AtW

 

Kjønnshormoner blir ikke produsert i hodet nei, men jeg ser for meg at diverse ting i hodet kontrollerer hormonproduksjon i kroppen? Men likevel, så lenge DNAet i kroppen ikke forandres vil vel strengt tatt ikke kroppen forandres heller. Jeg tipper bare vilt her, rett meg gjerne :)

 

Det ttrro jeg ikke er riktig, fordi det er (såvidt jeg vet) hormonelle ting som avgjør om kroppen din er kvinnelig eller mannlig, ikke genene direkte. Mao om du får feil hormoner under svangerskapet får du blant annet "feil" kjønnsorgan i forhold til genene dine.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jammen.. Det der stemmer jo ikkje. Sør og nord-Amerika er ikkje to verdensdeler?

 

Siterer Wikipedia-artikkelen: "En verdensdel er et område på jorden som er avgrenset geografisk og til dels kulturelt." Det finnes altså ingen fasit på hvor mange verdensdeler det er, man kan si at det er tre eller åtte verdensdeler og begge deler er like rett.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
3 eller 8? hvordan kom du fram til 8?

Nord-Amerika, Sør-Amerika, Europa, Asia, Midtøsten, Afrika, Oseania og Antarktis.

 

Men hovedpoenget mitt var at det er veldig opp til en selv hvordan man vil definere verdensdeler, ikke at det skal være nøyaktig 3 eller 8. De vanligste tallene er vel 5 eller 7.

Lenke til kommentar
Vil tro at kanskje kroppen gradvis ville ha endret seg og blitt mer og mer mandig, evt. utvikle testikler osv. Dermed blir det økt produksjon av testosteron (mannlig kjønnshormon) og kroppen ville både utvendig og innvendig endret seg og tilslutt bli en mann.

 

Kjønnshormoner blir vel ikke produsert i hodet såvidt jeg vet, så jeg ville tro det hodet blir mer kvinnlig heller en motsatt. men samvirkningen emllom hormonproduksjon og resten av kroppen er i overaknt kiomplisert til at jeg vil kalle dette noe mer en spekulasjon fra min side.

 

AtW

 

Kjønnshormoner blir ikke produsert i hodet nei, men jeg ser for meg at diverse ting i hodet kontrollerer hormonproduksjon i kroppen? Men likevel, så lenge DNAet i kroppen ikke forandres vil vel strengt tatt ikke kroppen forandres heller. Jeg tipper bare vilt her, rett meg gjerne :)

 

Det ttrro jeg ikke er riktig, fordi det er (såvidt jeg vet) hormonelle ting som avgjør om kroppen din er kvinnelig eller mannlig, ikke genene direkte. Mao om du får feil hormoner under svangerskapet får du blant annet "feil" kjønnsorgan i forhold til genene dine.

 

AtW

 

Ok, så spørsmålet er da hva som styrer hormonene, er det hjernen vil vel en vellykket hjernetransplantasjon påvirke hormonproduksjonen i kroppen? Og isåfall vil kroppen bli mannlig? Er jeg helt på jordet nå? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...