Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hinderet da vil vel være at hjernen fortsatt blir gammel. Men så lenge man får næring og oksygen til hjernen, er det ikke noe særlig problemer. Det har for eksempel vært utført hodetransplantasjoner (eller kroppstransplatasjoner, kan kalles begge deler) på aper. De har levd helt fint i ettertid, men er lam fra halsen og ned, fordi man ikke får til å koble de riktige nervene til hverandre.

 

Eneste måten jeg ser som gjør at man kan sikre seg evig liv som jeg ser, er å laste hjernen inn i en datamaskin. Så lenge det ikke skjer noe med datamaskinen, kan man i teorien leve tilnærmet evig. ;)

Lenke til kommentar
Hinderet da vil vel være at hjernen fortsatt blir gammel. Men så lenge man får næring og oksygen til hjernen, er det ikke noe særlig problemer. Det har for eksempel vært utført hodetransplantasjoner (eller kroppstransplatasjoner, kan kalles begge deler) på aper. De har levd helt fint i ettertid, men er lam fra halsen og ned, fordi man ikke får til å koble de riktige nervene til hverandre.

 

Eneste måten jeg ser som gjør at man kan sikre seg evig liv som jeg ser, er å laste hjernen inn i en datamaskin. Så lenge det ikke skjer noe med datamaskinen, kan man i teorien leve tilnærmet evig. ;)

 

Jo, men da går man jo fra å være organisk til å bli mekanisk. Det må jo være noe et sted på et punkt her, der man slutter å være seg selv og heller blir et automatisert program.

Lenke til kommentar

Om man ikke er villig til å forlate kroppen, vil det ikke være mulig å leve "evig".

 

Det trenger ikke være et automatisert program, og uansett, så er jo vi mennesker mer eller mindre, avanserte, automatiserte programmer. Alle handlingene vi gjør, har en mening, og en grunn til at vi gjør dem, som er basert på påvirkning utenfra.

Lenke til kommentar
Hinderet da vil vel være at hjernen fortsatt blir gammel. Men så lenge man får næring og oksygen til hjernen, er det ikke noe særlig problemer. Det har for eksempel vært utført hodetransplantasjoner (eller kroppstransplatasjoner, kan kalles begge deler) på aper. De har levd helt fint i ettertid, men er lam fra halsen og ned, fordi man ikke får til å koble de riktige nervene til hverandre.

 

Eneste måten jeg ser som gjør at man kan sikre seg evig liv som jeg ser, er å laste hjernen inn i en datamaskin. Så lenge det ikke skjer noe med datamaskinen, kan man i teorien leve tilnærmet evig. ;)

 

Jo, men da går man jo fra å være organisk til å bli mekanisk. Det må jo være noe et sted på et punkt her, der man slutter å være seg selv og heller blir et automatisert program.

Tbh tror jeg en hodetransplantasjon er lettere å gjennomføre enn å lage et dataprogram som skal simulere funksjonene til en mennesklig hjerne, samt laste inn din egen hjerne i dette dataprogrammet. Det ekke akkurat som det bare er å koble til usb kabelen i hjernen.. Minner om at vi hverken har klart å lage ekte AI, eller faktisk har kartlagt alle hjernens funksjoner (iflg. de kartlegningene vi har atm så bruker vi jo bare 10% av hjernen).

 

Nei, du får begynne å forske på genmanipulasjon av bakterier, og få dem til å reversere cellealdring.

Endret av Eremal
Lenke til kommentar
Tbh tror jeg en hodetransplantasjon er lettere å gjennomføre enn å lage et dataprogram som skal simulere funksjonene til en mennesklig hjerne, samt laste inn din egen hjerne i dette dataprogrammet.

Sidenote: Faktisk har man gjenomført vellykket hodetransplantasjon på aper. Eneste ulempen var at de ble lam fra halsen og ned. De ble "humant avlivet" etter noen dager.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Tbh tror jeg en hodetransplantasjon er lettere å gjennomføre enn å lage et dataprogram som skal simulere funksjonene til en mennesklig hjerne, samt laste inn din egen hjerne i dette dataprogrammet.

Faktisk har man gjenomført vellykket hodetransplantasjon på aper. Eneste ulempen var at de ble lam fra halsen og ned. De ble "humant avlivet" etter noen dager.

Ja jeg så Zeke skrev det. Men det jeg mente var altså at jeg tror det er lettere å finne ut hvordan nervepuslespillet skal løses, enn å lage et hjerne-dataprogram.

Endret av Eremal
Lenke til kommentar
Tbh tror jeg en hodetransplantasjon er lettere å gjennomføre enn å lage et dataprogram som skal simulere funksjonene til en mennesklig hjerne, samt laste inn din egen hjerne i dette dataprogrammet.

Sidenote: Faktisk har man gjenomført vellykket hodetransplantasjon på aper. Eneste ulempen var at de ble lam fra halsen og ned. De ble "humant avlivet" etter noen dager.

 

Gir jo ingen mening å kalle noe en hodtranplantasjon, din person består jo av hjernen din, derfor er det jo resten av kroppen som blir tranplantert på deg. Ellers så er det jo en ganske stor ulempe at man ikke kalrer å koble nerver, i praksis vil det vel si at det enste man har fått til er å koble sammen blodårene?

 

AtW

Lenke til kommentar

Men tilbake til utgangspunktet: Er det teoretisk mulig å gradvis bytte ut alt i kroppen med nano-maskineri som fungerer på nøyaktig samme måten, men som har noen små modifikasjoner (f.eks. at man ikke trenger å puste og spise)? Vil man fremdeles være seg selv da, eller det være en maskin som ikke er deg, men som lever som om den skulle være deg?

Lenke til kommentar
Men tilbake til utgangspunktet: Er det teoretisk mulig å gradvis bytte ut alt i kroppen med nano-maskineri som fungerer på nøyaktig samme måten, men som har noen små modifikasjoner (f.eks. at man ikke trenger å puste og spise)? Vil man fremdeles være seg selv da, eller det være en maskin som ikke er deg, men som lever som om den skulle være deg?

 

selvfølgelig er det mulig teoretisk, hvorfor skulle det ikke være det?

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar
Men tilbake til utgangspunktet: Er det teoretisk mulig å gradvis bytte ut alt i kroppen med nano-maskineri som fungerer på nøyaktig samme måten, men som har noen små modifikasjoner (f.eks. at man ikke trenger å puste og spise)? Vil man fremdeles være seg selv da, eller det være en maskin som ikke er deg, men som lever som om den skulle være deg?

Hva tenker du på?

 

Hvis du lager en identisk kopi av deg selv, og den andre slutter å eksistere. Vil da den identiske kopien være deg?

 

Det er vel strengt tatt en skjønnsak. Jeg ville svart ja.

Lenke til kommentar
Men tilbake til utgangspunktet: Er det teoretisk mulig å gradvis bytte ut alt i kroppen med nano-maskineri som fungerer på nøyaktig samme måten, men som har noen små modifikasjoner (f.eks. at man ikke trenger å puste og spise)? Vil man fremdeles være seg selv da, eller det være en maskin som ikke er deg, men som lever som om den skulle være deg?

Hva tenker du på?

 

Hvis du lager en identisk kopi av deg selv, og den andre slutter å eksistere. Vil da den identiske kopien være deg?

 

Det er vel strengt tatt en skjønnsak. Jeg ville svart ja.

 

Jeg vil også si at begge er deg selv, men om en av de to dør, vil ikke han magisk blande seg med den andre kroppen. Da dør han bare som normalt. Ikke særlig gøy for den som dør

Lenke til kommentar
Kan være annerledes i Rogaland, men i Hordaland, i det minste i Bergen, betyr ikke svart det samme som ja. ;) Det står jo faktisk også i det som han som stilte spørsmålet, limte inn her:
Svart JA til plass Ikke svart

 

men jeg takket ja til plassen. så vet ikke hva som har skjedd egentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...