Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting jeg har lurt på en stund,- hvor er egentlig restene etter Adolf Hitler dumpet?

De brente han og begravet han (samtidig?), så de ligger vel et sted i Berlin.

Mener at jeg har hørt at russerene fant levningene og dumpa det i et eller annet hav..?

 

Det var en god del som skjøt seg selv i Hitler sin bunker, når russerne var på vei inn i Berlin. Hitler og frue tok gift tror jeg. Tror han ble brent opp med en hel del liter bensin. Var hvertfall dette som ble skildret i filmen "Der Untergang" som skal være veldig historisk korrekt.

 

I følge "Der Untergang" skjøt Hitler (og fruen?) seg selv i hodet. Ungene fikk gift. Liket av Hitler ble så brent med bensin.

 

Hitler hadde - etter alt jeg vet - ingen barn. Men vi begge hadde rett, han og Eva Braun tok faktisk både cyanid og skøyt seg selv.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Adolf_Hitler

The generally accepted cause of the death of Adolf Hitler on Monday, 30 April 1945 is suicide by gunshot and cyanide poisoning.

 

Antageligvis pga at hvis de skulle overleve skuddet i hodet, så tok hvertfall cyaniden knekken på dem, og omvendt.

 

Det var vel Goebbels eller en av de andre øverskommanderende som forgiftet barna før han skøyt konen og seg selv.

 

I wikipedia forklares også hva som videre skjedde med levningene til Hr og Fru Hitler:

 

By 1970 the SMERSH facility (now controlled by the KGB) was scheduled to be handed over to the East German government. Fearing the possibility any Hitler burial site might become a Neo-Nazi shrine, KGB director Yuri Andropov authorised a special operation to destroy the remains. On 4 April 1970 a Soviet KGB team (which had been given detailed burial charts) secretly exhumed the bodies and thoroughly burned them before dumping the ashes in the Elbe river.
Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

 

En ting jeg har lurt på en stund,- hvor er egentlig restene etter Adolf Hitler dumpet?

De brente han og begravet han (samtidig?), så de ligger vel et sted i Berlin.

Mener at jeg har hørt at russerene fant levningene og dumpa det i et eller annet hav..?

 

Det var en god del som skjøt seg selv i Hitler sin bunker, når russerne var på vei inn i Berlin. Hitler og frue tok gift tror jeg. Tror han ble brent opp med en hel del liter bensin. Var hvertfall dette som ble skildret i filmen "Der Untergang" som skal være veldig historisk korrekt.

 

 

I følge "Der Untergang" skjøt Hitler (og fruen?) seg selv i hodet. Ungene fikk gift. Liket av Hitler ble så brent med bensin.

Det var vel strengt tatt barna til herr og fru Goebbels som ble tatt av dage med gift. Eva og Adolf Hitler hadde ingen barn.

 

De fleste spørsmålene omkring Hitlers død besvares i Wikipedia-artikkelen om hendelsen. Der står det bl.a. at levningene etter Eva og Adolf Hitler samt familien Goebbels (Joseph, Magda og deres seks barn) lå gravlagt på hemmelig sted i Magdeburg frem til 4. april 1970, da de ble fjernet av KGB, brent og dumpet i elven Elbe.

 

Red.: Filler'n, dette brukte jeg alt for lang tid på. :p

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar

 

En ting jeg har lurt på en stund,- hvor er egentlig restene etter Adolf Hitler dumpet?

De brente han og begravet han (samtidig?), så de ligger vel et sted i Berlin.

Mener at jeg har hørt at russerene fant levningene og dumpa det i et eller annet hav..?

 

Det var en god del som skjøt seg selv i Hitler sin bunker, når russerne var på vei inn i Berlin. Hitler og frue tok gift tror jeg. Tror han ble brent opp med en hel del liter bensin. Var hvertfall dette som ble skildret i filmen "Der Untergang" som skal være veldig historisk korrekt.

 

 

I følge "Der Untergang" skjøt Hitler (og fruen?) seg selv i hodet. Ungene fikk gift. Liket av Hitler ble så brent med bensin.

Det var vel strengt tatt barna til herr og fru Goebbels som ble tatt av dage med gift. Eva og Adolf Hitler hadde ingen barn.

 

De fleste spørsmålene omkring Hitlers død besvares i Wikipedia-artikkelen om hendelsen. Der står det bl.a. at levningene etter Eva og Adolf Hitler samt familien Goebbels (Joseph, Magda og deres seks barn) lå gravlagt på hemmelig sted i Magdeburg frem til 4. april 1970, da de ble fjernet av KGB, brent og dumpet i elven Elbe.

 

Red.: Filler'n, dette brukte jeg alt for lang tid på. :p

Stemmer.. Mener jeg har hørt at de ble dumpet i en elv eller et hav.

Uantsett om du brukte lang tid på innlegget,- så må jeg si at det ble ganske bra da.. :)

Lenke til kommentar
dette hører nok ikke til snedige ting elns. men skolen starter snart. og jeg vet ikke om jeg har komt inn

 

 

1 ELELE1---- Elektrofag (Ordinært løp) 11019 JÅTTÅ VIDEREGÅENDE SKOLE 18.08.2008, kl. 09:00 Svart JA til plass Ikke svart

 

wtf? har jeg komt inn eller ikke? trenger svar kjapt

 

ikke svart står under svartstatus btw

 

har heller ikke mottatt brev heller :(

For å si det sånn, hvis jeg spør om du har svart ja til plassen, og du sier du ikke har svart, har du da svart ja eller nei?

 

Sist jeg sjekka (i regler for Hordaland) så er "ikke svart" det samme som nei-svar. Antageligvis har du allerede møtt ved skolen og fått vite hvordan svaret ble behandlet, men dersom du bare ble sendt hjem igjen, er det utgangspunktet bare å snakke med fylkeskommunen, så er de forpliktet å finne en skoleplass til deg (sett at du har ungdomrett).

 

Hvorfor får man "vann i munnen" når man ser noe godt og man er sulten? Er det fordi spyttkjertlene gjør seg klare til å motta maten?

Ja

Endret av Eremal
Lenke til kommentar
Romertallene går bare opp til 3000 etteller annet.

hvordan kunne de da f eks skrive:

"Fiendene kommer med 12 000 soldater!"

 

Våre tall går kun til 9, korleis kan du skrive "den kostar hundre kroner"? ;)

 

Edit:

...det slo meg nettopp at romertalla ikkje fungerer på heilt same måte, men... samme prinsippet, sett fleire teikn etter kvarandre så får du eit større tal :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Romertallene går bare opp til 3000 etteller annet.

hvordan kunne de da f eks skrive:

"Fiendene kommer med 12 000 soldater!"

De skrev rett og slett alle M-ene. Så det ville blitt slik: "Fiendene kommer med MMMMMMMMMMMM soldater!".

 

Ellers kom de senere (i middelalderen) opp med en utvidelse hvor man ved å sette en strek over tallene kunne gange dem med 1000, slik:

_

I = 1.000

_

X = 10.000

 

osv.

Lenke til kommentar
dette hører nok ikke til snedige ting elns. men skolen starter snart. og jeg vet ikke om jeg har komt inn

 

 

1 ELELE1---- Elektrofag (Ordinært løp) 11019 JÅTTÅ VIDEREGÅENDE SKOLE 18.08.2008, kl. 09:00 Svart JA til plass Ikke svart

 

wtf? har jeg komt inn eller ikke? trenger svar kjapt

 

ikke svart står under svartstatus btw

 

har heller ikke mottatt brev heller :(

For å si det sånn, hvis jeg spør om du har svart ja til plassen, og du sier du ikke har svart, har du da svart ja eller nei?

 

Sist jeg sjekka (i regler for Hordaland) så er "ikke svart" det samme som nei-svar. Antageligvis har du allerede møtt ved skolen og fått vite hvordan svaret ble behandlet, men dersom du bare ble sendt hjem igjen, er det utgangspunktet bare å snakke med fylkeskommunen, så er de forpliktet å finne en skoleplass til deg (sett at du har ungdomrett).

 

 

 

 

glemte å svare =) ble ropt opp =) så det må være vigo som har surra det til tror jeg

Endret av KennyMafakka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...