Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Du må sende inn en Våpensøknad (på ønsket kaliber og type f.eks. halvauto eller vanlig), og få godtatt denne, og så må du gå til innkjøp av et våpenskap eller disse festene du låser på veggen, men da må sluttstykke låses ned en annen plass.

 

Ta en tur ned på Lensmannskontoret du, og spør etter skjema og hva enn du måtte lure på :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min morfar døde nylig, og skal derfor begraves. Begravelsen er kristelig, og min mor nevne noe om at vi i familien skulle møte i kirken litt før de andre. Det jeg lurer på er hva vi skal gjøre da. Grunnen er fordi at hvis det er noe slikt som å be for han osv. så vil ikke jeg være med, fordi jeg er på ingen måte kristen, eller religiøs.

 

Jeg lurer også på om begravelse er gyldig grunn til å få fri fra skole på, og om det skal telle på vitnemålet.

Lenke til kommentar

Synes så absolutt du skal være der under en eventuell bønn og late som du bryr deg i respekt av din familie som familie.

 

Når min bestefar ble begravd var det egentlig ganske "kjedelig", var i kirken og alt sånn, presten preka om noe blabla han har det fint nå og var et flott menneske.

Vi avtalte også hvem som skulle bære kista ut fra kirken, så er vel mer administrative ting dere skal igjennom.

Lenke til kommentar
"Ærlighet varer lengst" :)

Synes ikke du trenger å be for ham...

Du trenger ikke nødvendigvis be for han, men av respekt for familien, vær der.

Selv misliker jeg sterkt folk som slår seg vrange av prinsipper, blir i kategorien av å la være å møte opp til middag fordi folk drikker når en selv er imot alkohol, i mine øyne.

 

Begravelser og lignende er en egoistisk handling. "Respekt for de døde?" De er døde, de merker sannsynligvis ingenting.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Ber kristne for folk som er døde? Enten er de i himmelen og har det bra, ellers er de i helvete og brenner.

 

Syns ateister som ikke vil møte opp i kirken fordi de er ateister drar den litt langt. Det er ikke sånn at alle som går i en kirke trenger å være personlig kristne. Sannsyneligvis er de fleste andre som møter opp der fint lite troende også. Men måten å begrave og minnes ett menneske på synes jeg blir gjort på en fin måte. Det går ann å bare sitte og minnes den avdødde.

Lenke til kommentar
En ting jeg har lurt på en stund,- hvor er egentlig restene etter Adolf Hitler dumpet?

De brente han og begravet han (samtidig?), så de ligger vel et sted i Berlin.

Mener at jeg har hørt at russerene fant levningene og dumpa det i et eller annet hav..?

 

Det var en god del som skjøt seg selv i Hitler sin bunker, når russerne var på vei inn i Berlin. Hitler og frue tok gift tror jeg. Tror han ble brent opp med en hel del liter bensin. Var hvertfall dette som ble skildret i filmen "Der Untergang" som skal være veldig historisk korrekt.

Lenke til kommentar
Min morfar døde nylig, og skal derfor begraves. Begravelsen er kristelig, og min mor nevne noe om at vi i familien skulle møte i kirken litt før de andre. Det jeg lurer på er hva vi skal gjøre da. Grunnen er fordi at hvis det er noe slikt som å be for han osv. så vil ikke jeg være med, fordi jeg er på ingen måte kristen, eller religiøs.

Kondolerer.

 

Begravelsen er for morfaren din, ikke for deg. Så enkelt er det, egentlig. Derfor kan du gå i kirka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...