Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Okei, lurte, fordi, før var jeg ganske tjukk, men nå, det siste året har jeg plutselig blitt tynn, uten noen spessiell økning i fysisk aktivitet, eller at jeg spiser mindre.. Eneste er at jeg spiser mye mer sterk mat nå enn det jeg gjorde før, og at jeg spiser frokost. Er 15 år forresten, så tviler på stoffskifte :p

 

Hovedgrunnen til at du går ned i vekt er antagelig at du har begynt å spise frokost. Hvis du ikke spiser dette, går du sulten en noen timer hver dag. Da tror kroppen at det er matmangel, går inn i hungersnødmodus, og begynner å ta til seg all næring i fra det du får i deg ellers om dagen. Dermed tar du opp mye mer næring, selv om du spiser mindre (fordi du spiser for skjeldent). Et av de enkelste slanketipsene er å spise ofte, og ihvertfall med en gang du føler deg sulten (men selvfølgelig ikke så mye hver gang).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei, lurte, fordi, før var jeg ganske tjukk, men nå, det siste året har jeg plutselig blitt tynn, uten noen spessiell økning i fysisk aktivitet, eller at jeg spiser mindre.. Eneste er at jeg spiser mye mer sterk mat nå enn det jeg gjorde før, og at jeg spiser frokost. Er 15 år forresten, så tviler på stoffskifte :p

Det er nok frokosten som er utslagsgivende, faktisk. En god frokost er faktisk svært bra for å gå ned i vekt, noe bl.a denne ferske studien viser:

http://www.forskning.no/artikler/2008/juni/186332

Lenke til kommentar
Okei, lurte, fordi, før var jeg ganske tjukk, men nå, det siste året har jeg plutselig blitt tynn, uten noen spessiell økning i fysisk aktivitet, eller at jeg spiser mindre.. Eneste er at jeg spiser mye mer sterk mat nå enn det jeg gjorde før, og at jeg spiser frokost. Er 15 år forresten, så tviler på stoffskifte :p

Det er nok frokosten som er utslagsgivende, faktisk. En god frokost er faktisk svært bra for å gå ned i vekt, noe bl.a denne ferske studien viser:

http://www.forskning.no/artikler/2008/juni/186332

 

Ikke alle er enige med denne studien heller: http://www.proteinpower.com/drmike/lipid-h...eakfast-bunkum/

 

Ellers skulle jeg gjerne ha sett noe dokumentasjon på påstanden din om at man bruker mye mindre næring om man ikke spiser forkost velox.

 

Essensen av slanking er i bunn og grunn kalorier inn vs kalorier ut. Mao du kan enten spise færre kalorier, eller bruke flere, og for å få permanent vekttap må du permanent endre måten du spiser eller trener på. Jeg ser på dette som reguleringsteknikk, spiser man mindre vil kroppen gå ned mot et nytt balansepunkt, fort i starten og så saktere og saktere. Mulig at en stor frokost gjør det lettere å spise færre kalorier, men jeg er mer skeptisk til at den har noen virkning utover det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Essensen av slanking er i bunn og grunn kalorier inn vs kalorier ut. Mao du kan enten spise færre kalorier, eller bruke flere, og for å få permanent vekttap må du permanent endre måten du spiser eller trener på. Jeg ser på dette som reguleringsteknikk, spiser man mindre vil kroppen gå ned mot et nytt balansepunkt, fort i starten og så saktere og saktere. Multig at en stor frokost gjør det lettere å spise færre kalorier, men jeg er mer skeptisk til at den har noen virkning utover det.

 

AtW

Ved å spise frokost øker du forbrenningen som har blitt redusert i løpet av natten. Derfor vil man forbrenne flere kalorier enn ved å spise frokost+lunsj til lunsj. Dessuten får man mere energi og blir mere aktiv og opplagt frem til lunsjen også, som bør telle litt.

 

Beste?/Sunneste! -måten å sanke seg på er med trege karbohydrater, droppe meieriprodukter, litt grønnt til/på maten, lite fett og intervall trening FØR frokost. Kan abefale Gerillia kardio! Finnes andre fyf produkter også som jeg ikke kommer på i farten, men øl er dessverre en av dem..

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Beste?/Sunneste! -måten å sanke seg på er med trege karbohydrater, droppe meieriprodukter, litt grønnt til/på maten, lite fett og intervall trening FØR frokost.

 

Må nok rette litt på deg der, nyere forskining viser at de som spiser kalsium(som det er masse av i meieriprodukter) skiller ut mer fett i avføringen enn andre. Jeg så det på NRK1 for en liten stund, og det er dokumentert på nettet flere steder, deriblant her. Ellers kan dere google selv.

 

"Droppe meieriprodukter" kan endres til "Droppe fete meierprodukter"

Lenke til kommentar
Hvorfor løper man mot klokken i friidrett? Altså måten man løper rundt banen på.

Da kan vi jo gjøre litt om på spørsmålet og spørre om hvorfor klokka går til høyre?

Stikkord: solur.

Aha! Hvofor tenkte jeg ikke på det? :blush:

 

Men, kanskje man løper fordi mennesket svinger lettere til venstre enn høyre?

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer en trådløs forbindelse? F.eks. har jeg et tastatur på fanget, og med det samme jeg trykker på en bokstav så kommer den bokstaven opp på skjermen. Hvordan skjer dette? (kanskje et litt omfattende og vanskelig spørsmål, men hadde vært fint å finne ut av det)

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer en trådløs forbindelse? F.eks. har jeg et tastatur på fanget, og med det samme jeg trykker på en bokstav så kommer den bokstaven opp på skjermen. Hvordan skjer dette? (kanskje et litt omfattende og vanskelig spørsmål, men hadde vært fint å finne ut av det)

Radiosignaler.

 

Alle slike enheter sender ut et radiosignal på en frekvens. Når du trykker en tast sendes det en viss kode på denne frekvensen som blir oppfattet av en mottaker. Hvordan datamaskinen behandler disse kodene bestemmes av driverene. Det er opprettet standarder for en rekke trådløse enheter, slik det ikke er nødvendig med driverinstallasjon for hver nye enhet (dog det kan være en fordel, spesielt dersom enheten har uvanlige ekstrafunksjoner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...