Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt bortimot det motsatte, at du *kan* overleve på saltvann. Greia er visst at det må drikkes i beskjedne mengder og som et supplement til vanlig vann. At veldig mange skipbrudne har dødd av å drikke saltvann skyldes visst at de har ventet med å drikke sjøvann til de er ekstremt tørste og da gjerne har drukket utelukkende sjøvann i for store mengder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en liten nøtt her. Jeg bruker en halvlitersflaske som sparebøsse. Jeg tar alle enkroninger jeg får tilbake på butikken og putter de oppi der. Det jeg lurer på er om det er mulig å beregne hvor mange enkroninger en slik halvliters colaflaske vil holde. Det hadde vært enkelt om man klarte å stable dem. Da kunne man bare sett på volumet, men cluet er jo at de havner helt hulter i bulter. Jeg har ingen kontroll på hvordan de ligger. Er det fortsatt mulig å beregne hvor mye flasken vil romme?

Lenke til kommentar
Har en liten nøtt her. Jeg bruker en halvlitersflaske som sparebøsse. Jeg tar alle enkroninger jeg får tilbake på butikken og putter de oppi der. Det jeg lurer på er om det er mulig å beregne hvor mange enkroninger en slik halvliters colaflaske vil holde. Det hadde vært enkelt om man klarte å stable dem. Da kunne man bare sett på volumet, men cluet er jo at de havner helt hulter i bulter. Jeg har ingen kontroll på hvordan de ligger. Er det fortsatt mulig å beregne hvor mye flasken vil romme?

Veie dem? Det er liten forskjell på vekt på énkroninger, så om du får veid en mynt på en veldig nøyaktig vekt (typisk brevvekt), helst ned til hundredels gram. Vei mellom 5-10 mynter for å finne gjennomsnittsvekten. Deretter veier du en helt tom colaflaske (med eller uten kork, det samme som den du har myntene i). Så veier du flasken med myntene, trekker fra vekten på flasken, og deler denne på gjennomsnittsvekten av én mynt.

Det regner jeg med er den mest nøyaktige metoden. ;)

Lenke til kommentar
Men, spørsmålet mitt var jo: Får du urinsmak i munnen hvis kroppen prøver å ta opp urinen som drikke?

Ja, fordi den eneste maaten aa faa i seg urinen paa er ved aa drikke den. Urinblaera er vanntett og vil antagelig ikke slippe fuktighet ut foer kroppen er bortimot mumifisert...

Så, altså. Kroppen vil ikke ta vann ifra urinblæren, fordi den er tett? Men da er jo svaret nei da, fordi det jeg tenker på er som blodsmaken du får når du jogger.

Lenke til kommentar
Er det mulig å plutselig få høyere forbrenning?

Ja. Forbrenning henger sammen med stoffskifte og påvirkes av et hormon som heter Thyroxin. De fleste har en stoffskifte forandring i begynnelsen av 20 årene og legger som oftes på seg litt mer enn hva de var vandt til fra før. Hvis man i en lengere periode spiser mindre kan også forbrenningen gå ned og trening at forbrenningen går opp. Ved stoffskifte forandring kan man også miste eller få allergier.

Lenke til kommentar

Okei, lurte, fordi, før var jeg ganske tjukk, men nå, det siste året har jeg plutselig blitt tynn, uten noen spessiell økning i fysisk aktivitet, eller at jeg spiser mindre.. Eneste er at jeg spiser mye mer sterk mat nå enn det jeg gjorde før, og at jeg spiser frokost. Er 15 år forresten, så tviler på stoffskifte :p

Lenke til kommentar

Er slike gold-exchange sider lovlige? jeg har penger på en paypal account jeg trenger å flytte til en moneybookers-account, og da kan man feks. bruke en slik gold-exchange side. Så lurer på om det er lov, og evt. om noen kan anbefale noe som går ann å stole på?

Lenke til kommentar
Ja, det høres jo egentlig logisk ut.. Et litt sent stoffskifte.

Men siden vi er inne på det, er dette stoffskiftet grunnen til utrykket "valpefett"?

Nei det tror jeg ikke egentlig. Bebier er født med ett tykt underhudsfett, altså en spesiell type fett som man ikke får i voksen alder. Det samme kan ses på dyr, denne fett typen er lett forbrennbar til energi i motsettning til fett man har i voksen alder. Dette fettet har også den nytten at det holder barnet varmt. Det er jo mulig at man har dette fettet med seg oppover i alder, men jeg tviler på at man har det noe særlig over 2 års alder feks

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...